Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

faillissement Cornévaniperen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: faillissement Cornévaniperen

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Overigens is de BV kennelijk failliet, niet de persoon?
    Dat is maar normaal. Als mijn bvba failliet gaat ben ik zelf ook niet failliet. Daarom is het ook een bvba : "besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid"


    Comment


    • #77
      Re: faillissement Cornévaniperen

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Het omgekeerde kan ook hé :
      Als ik zo 'n toon aansla dan is dat omdat "mensen" met halfslachtige maar logisch klinkende argumenten willen aantonen dat er wel iets aan de hand is en dat er iemand iets verweten moet worden.
      Groetjes
      Skitch
      Goed Skitch, de uitdaging is er, de vragen staan er, geef jij dan antwoord want de RvB is al gaan slapen. Opsomming?
      - Waarom werden hier hele topics gewist i.p.v. problematische posts?
      - Waarom werd dat ene topic over Corné, met hooguit 2 reply's, zo vlak op de middag, gewist?
      - Waarom mag er over andere handelaars wel kwaad gesproken worden?
      - Waarom mag Otto Knap meermaals privé-gegevens posten zonder daarvoor een reprimande te krijgen?
      - Vanwaar die uitzonderlijke regeling ivm het topic met de verkoop van Corné's huis?
      - Vooral: welke werkwijze wordt in de toekomst gevolgd? Of gaan we "de problemen oplossen als ze zich stellen"? Daar zullen de gedupeerden van de volgende failliete handelaar blij mee zijn...

      Comment


      • #78
        Re: faillissement Cornévaniperen

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        vanslycken zegt het na alle discussies wel een beetje bot, maar een excuusje van overijverige mods had er misschien toch wel afgekund. Tenslotte was al sinds augustus 2006duidelijk dat er problemen waren.
        Overigens is de BV kennelijk failliet, niet de persoon?
        'k Dacht ook dat het duidelijk was als je dit forum leest.

        Groetjes
        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #79
          Re: faillissement Cornévaniperen

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          'k Dacht ook dat het duidelijk was als je dit forum leest.

          Groetjes
          Skitch
          Als je dit forum LAS, juist gepast op het moment dat de topics er nog stonden Skitch. En daarna mocht je er liefst met geen woord meer over reppen.

          Comment


          • #80
            Re: faillissement Cornévaniperen

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Tenslotte was al sinds augustus 2006duidelijk dat er problemen waren.
            Overigens is de BV kennelijk failliet, niet de persoon?
            Eind september 2006 was er anders nog niets verkeerd hoor.

            Waar ik me wel aan stoor zijn uw insinuerende opmerkingen en beschuldigingen die u uit. Als u daarvoor direct bewijs heeft mag u ze uiten, maar tot op heden kan ik alleen constateren dat ze loos zijn.
            Met vriendelijke groeten,
            Corné van Iperen
            Het bewijs is er nu wel zeker?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #81
              Re: faillissement Cornévaniperen

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Sorry hoor, maar dat is toch een reactie van het oude BD waarvan ik hoopte dat we dat net een beetje aan het verlaten waren. M'n enige antwoord daarop is: zorg dan dat we de informatie krijgen zodat we er wel iets over kunnen zeggen.
              Destijds zijn er beslissingen genomen, die achteraf anders en beter hadden gekund. Denk je niet dat de RvB hiervan doordrongen is? Natuurlijk verandert er niet zo snel iets, maar denk wel dat er langzaamaan dingen gaan veranderen. Natuurlijk te langzaam voor sommigen, maar dat die veranderingen in gang zijn gezet, daar twijfel ik niet aan. Maar ik zie geen nut om daar steeds op terug te komen, omdat er niet meer zo gehandeld gaat worden door de RvB / mods als destijds. Klinkt misschien als de oude garde, die alles onder de pet wilt houden, maar dat is niet zo. Misschien onder het genot van een goed glas Heineken op een SD.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #82
                Re: faillissement Cornévaniperen

                Ik kan er een maan naast zitten, maar op het moment dat de Nikon verdelers Inca en Debeuckelaer werden buitengezet verhoogde Nikon de prijzen doordat deals via parallel import binnen europa onmogelijk werden. Niettemin werd de site van Corne niet aangepast en bood hij lenzen soms 10-20% onder de inkoopsprijs aan.
                Daarna kwamen er steeds meer signalen dat de zaak in het honderd liep.
                Ik verdiep me zelden in ruzies en ik lees zeker niet alles, maar als ik dan zie dat mijnheer Otto Knap het gore lef heeft gehad om foto's van Corne's huis te posten (en dat die post ook niet eens direct verwijderd is en andere wel)...

                Maar wordt het niet eens tijd om iets te erkennen, van gemaakte fouten te leren en iets leukers te gaan doen?
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #83
                  Re: faillissement Cornévaniperen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Ik verdiep me zelden in ruzies en ik lees zeker niet alles, maar als ik dan zie dat mijnheer Otto Knap het gore lef heeft gehad om foto's van Corne's huis te posten (en dat die post ook niet eens direct verwijderd is en andere wel)...
                  Je begint er weer anderen bij te sleuren ... maar wat je zegt is niet correct. Hij heeft er geen foto's van gepost, enkel een link naar een openbare verkoop dat voor gans de wereld toegankelijk was. En op die link kon je de foto's vinden.
                  Er zijn er anders nog wel meer waarvan een huis verkocht werd.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: faillissement Cornévaniperen

                    Heb het hele topic doorlopen en heb volgende conclusies:
                    - topics wis je niet, je sluit ze. Het had in dit geval velen geld bespaart.
                    - ik ken CVI totaal niet. Maar hij heeft ook totaal niet eerlijk gehandeld. Wees er maar zeker dat hij goed wist wat er aan de hand was. En lange tijd.
                    - ook ik ben handelaar. Al denk ik niet dat er hier veel zijn die het weten. Dat hou ik zo. Persoonlijk vind ik het zeer ongepast dat sommige handelaren als dusdanig reageren. Commercieel is hier een vies woord én terecht! Houden zo!

                    Sorry, maar ik kan enkel maar Stefaan ("vanslycken") gelijk geven... (en nee, hem ken ik ook niet persoonlijk, alleen maar van interessante tussenkomsten lang geleden). Hopelijk komen er weer, maar...
                    Nikon, Apple & Epson

                    Comment


                    • #85
                      Re: faillissement Cornévaniperen

                      Dat is destijds inderdaad gebeurd helaas, evenals nog een pak fouten. Er is ook veel discussie geweest over hoe dit aangepakt zou moeten worden. Maar ik verwacht niet dat dit in de toekomst weer zal gebeuren, want de RvB is hier wel van geschrokken. Daarom zie ik niet in waarom er steeds op teruggekomen moet worden. That's all. In die zin denk ik dat BD er wel wat op vooruit is gegaan.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #86
                        Re: faillissement Cornévaniperen

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Je begint er weer anderen bij te sleuren ... maar wat je zegt is niet correct. Hij heeft er geen foto's van gepost, enkel een link naar een openbare verkoop dat voor gans de wereld toegankelijk was. En op die link kon je de foto's vinden.
                        Er zijn er anders nog wel meer waarvan een huis verkocht werd.
                        En andere privégegevens van de Kamer van Koophandel. Begrijp me goed, deze gegevens zijn allemaal opvraagbaar door iedereen (dus in die zin openbaar), maar het is op zijn zachtst gezegd niet netjes. Die gegevens zijn ook verwijderd, nog voordat het topic verwijderd is. Is misschien ook een verkeerde beslissing geweest, maar er speelde wel meer dan alleen dit destijds.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment


                        • #87
                          Re: faillissement Cornévaniperen

                          @ VerSeg:
                          Ik sleep er geen anderen bij, naar Otto is al eerder verwezen in dit topic. of je nou foto's post of links... was niet meer te zien en het maakt ook niet uit.
                          Otto heeft toch ook geen links gepost van andere woningen die te koop stonden
                          Hoe kom je op het idee om zulk wangedrag ook nog goed te gaan praten?

                          Trouwens, die vraag was rhetorisch, anders gaat deze discussie alsmaar door en het wordt echt steeds zinlozer.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #88
                            Re: faillissement Cornévaniperen

                            @jlp
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #89
                              Re: faillissement Cornévaniperen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Otto heeft toch ook geen links gepost van andere woningen die te koop stonden
                              Klopt.
                              Hoe kom je op het idee om zulk wangedrag ook nog goed te gaan praten?
                              Dat is niet de bedoeling. Lees gewoon #54 eens. (Zolang ...)
                              Last edited by VerSeg; 7 februari 2008, 00:04.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #90
                                Re: faillissement Cornévaniperen

                                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                Goed Skitch, de uitdaging is er, de vragen staan er, geef jij dan antwoord want de RvB is al gaan slapen. Opsomming?
                                Waarom, voor de zoveelste keer, een sneer naar de RVB : want de RvB is al gaan slapen ?? Deze keer betrek je er gelukkig de mods niet bij.

                                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                - Waarom werden hier hele topics gewist i.p.v. problematische posts?
                                Je geeft het antwoord zelf : ze waren problematisch.
                                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                - Waarom werd dat ene topic over Corné, met hooguit 2 reply's, zo vlak op de middag, gewist?
                                Sommige zaken vraag ik me niet af. Misschien kan je het antwoord afleiden uit je vorige vraag...... ze waren problematisch.
                                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                - Waarom mag er over andere handelaars wel kwaad gesproken worden?
                                Camoufleer je jouw stelling " over andere handelaars mag er wel kwaad gesproken worden" in een vraag ? Of denk je echt dat er over andere handelaars kwaad mag gesproken worden ?
                                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                - Waarom mag Otto Knap meermaals privé-gegevens posten zonder daarvoor een reprimande te krijgen?
                                Die meermaals is stemmingmakerij. Het geeft de indruk van heel veel. En dat is zo niet.
                                Je camoufleert ook weer jouw stelling dat hij geen reprimande gekregen heeft in je vraag. Dat is misleidend. Wie weet heeft hij dat wel gekregen.
                                Maar om je te antwoorden : 'k Heb geen zicht op het PM of mail verkeer dat Otto hierover zou gekregen hebben. Noch jij noch ik stonden Cc: of Bcc: in dat mailverkeer.
                                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                - Vanwaar die uitzonderlijke regeling ivm het topic met de verkoop van Corné's huis?
                                Wat is uitzonderlijk ? Dat iemand zijn huis moet verkopen? Ja?
                                Als dat zo zou zijn, wat zou je doen : Verhinderen dat er een grote groep mensen , waaronder mogelijke kopers, kennis nemen van de verkoop. Of toelaten dat die groep mensen dat te weten komen zodat Corné zijn huis zo vlugger kan verkopen ?
                                Moeilijke vraag. Met telkens pro's en contra's voor elke "regeling" die getroffen wordt.
                                Dus schiet niet op de rechter. Maar als je wel schiet dan wordt je populair want je schiet wel ALTIJD raak of op die ene pro of op die andere contra......
                                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                - Vooral: welke werkwijze wordt in de toekomst gevolgd? Of gaan we de problemen oplossen als ze zich stellen"? Daar zullen de gedupeerden van de volgende failliete handelaar blij mee zijn...
                                Wat me hier opvalt is dat je het woordje we gebruikt. Het zit heel diep dus......
                                Daar zullen de gedupeerden van de volgende failliete handelaar blij mee zijn...
                                Wishfull thinking?
                                Maar je krijgt een wel eerlijk antwoord : Je kan je nooit indekken tegen al de sh.t die je in je leven tegenkomt. "Sh.t happens" zoals ze dit zo mooi in het Engels zeggen. Dat is een deel van het leven.
                                Daar zijn noch de mods, de RvB of gelijk welk groen bolleke voor verantwoordelijk. En jij bent er ook niet verantwoordelijk voor......
                                Dat is gewoon zo met sh.t.
                                En daar kan JIJ , noch iemand anders iets aan veranderen.
                                Je kan wel proberen om het niet nog erger te maken.........

                                Groetjes
                                Skitch

                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X