Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotootje "gepikt" ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Als ze mij een een voostel doen van een aanvaardbare winkelwaarde zal ik niet beginnen zeuren dat voor hen niet zoveel kost.
    En daar hopen ze nu precies op. "We zullen de foto maar gebruiken, misschien ziet hij het toch niet en als hij het merkt, dan zal hij wel tevreden zijn met wat fietsspulletjes...."


    Hans
    http://www.sportfotos.be

    Comment


    • #77
      Originally posted by Veusy
      Als ze mij een een voostel doen van een aanvaardbare winkelwaarde zal ik niet beginnen zeuren dat voor hen niet zoveel kost.
      En daar hopen ze nu precies op. "We zullen de foto maar gebruiken, misschien ziet hij het toch niet en als hij het merkt, dan zal hij wel tevreden zijn met wat fietsspulletjes...."


      Hans


      als ze dat inderdaad zouden denken, dan kennen ze de Pappens nog niet goed.
      groeten, Luc

      Comment


      • #78
        Zeg Luc,

        spijtig dat het niet om een lingeriefoto ging zeker??

        Laat je niet al te gemakkelijk afschepen....maar waarom doe je hen geen zakelijk voorstel? Iets in de trend van een contract om de beelden van de volledige volgende catalogus te mogen maken of zoiets...?

        Stef

        Comment


        • #79
          Originally posted by Stef
          Zeg Luc,

          spijtig dat het niet om een lingeriefoto ging zeker??

          Laat je niet al te gemakkelijk afschepen....maar waarom doe je hen geen zakelijk voorstel? Iets in de trend van een contract om de beelden van de volledige volgende catalogus te mogen maken of zoiets...?

          Stef

          eigenlijk nog niet bij stilgestaan, Stef, allez , ik bedoel om lingerie te gaan fotograferen ipv meestal sport. Is eigenlijk nog geen slecht gedacht. Maar mijnen télé zal veel te groot zijn zeker?
          groeten, Luc

          Comment


          • #80
            Beste Luc,

            Ik zou het er niet bij laten, wat als ze dan volgende keer weer een van je foto's gebruiken zonder je toesteming. Zeg hen dat je het in der minne wil regelen en hen de kans geeft je een eerlijk bod te doen of dat je anders je advocaat er maar op zet. Of je naam op de foto staat of niet, doet er niet toe. Ze hebben je foto gebruikt zonder toestemming en dus heb jij recht op een schadevergoeding. Als je het niet zeker bent, raadpleeg dan eerst eens een advocaat. Een eerste gesprek met een advocaat kost niet veel, en je zal er veel wijzer van worden. Ik dacht dat het rond de 25 Euro was voor een inleidend gesprek, maar dat kan natuurlijk varieëren van advocaat tot advocaat, je kan dat natuurlijk eerst telefonisch vragen.

            Steven

            Hmmm. ik had natuurlijk nog niet gezien dat ze al over de brug waren gekomen Enfin, dit lijkt mij de beste manier om zoiets op te lossen.

            Comment


            • #81
              hallo aan de geďnteresseerden van deze "zaak".

              heb na het telefoontje van Shimano eens rustig alles overlopen en heb vandaag een nieuwe aangetekende brief verstuurd met volgende inhoud ( naast de gebruikelijke aanspreektitel en betreffende ..........):

              Gezien het feit dat U vermelde foto zonder aanvraag van mijnentwege en dus ook zonder mijn toelating van Internet hebt gehaald en onrechtmatig hebt gebruikt, stelt U mij aldus voor een voldongen feit, en op die manier is het uiteraard onmogelijk om nog te discussiëren over het bedrag van de vergoeding voor gebruik van deze foto. Dientengevolge ben ik dan ook genoodzaakt mij te beroepen op de richtprijzen dienaangaande. Na raadpleging hiervan stel ik vast dat de vergoeding voor een foto van dit formaat , rubriek "Catalogi" , oplage 100.000 ex., 508Euro bedraagt. Gezien het karakter van de foto ( uitzonderlijke momentopname, zeer gekende sponsor en renners , waarvan een ex-wereldkampioen), en de exclusiviteit ervan ( bij mijn weten ben ik de enige die deze opname heb vastgelegd), meen ik te mogen stellen dat deze een bijkomende publicitaire/commerciële waarde heeft. Deze bedraagt volgens mij ca. 20% van reeds aangehaald bedrag, zijnde dus 100Euro.
              Ik stel dus een vergoeding voor van 608Euro. Ik hoop dat U hiermede akkoord gaat om o.a. volgende redenen :
              - uiteindelijk krijg ik dan toch de vergoeding waarop ik normaal recht meen te hebben.
              - in geval van akkoord, dien ik verder geen klacht in wegens het niet respekteren van mijn copyright en schending van (mijn) auteursrecht.
              Ik hoop dat U deze keer wel de moeite doet om op mijn schrijven te reageren.

              beleefde groeten,
              Luc Pappens

              - kopie aan Advokatenbureau
              - kopie aan Ombudsjan.

              Comment


              • #82
                Ik zou het niet beter gekund hebben Luc.

                Eens zien hoe ze nu reageren, maar dit "aanbod" lijkt me meer dan redelijk. Succes.

                Hans
                http://www.sportfotos.be

                Comment


                • #83
                  Luc,
                  het siert u dat ge verzaakt aan "de kans" om te beginnen overdrijven in wat je eist.
                  Het is natuurlijk je volste recht, maar deze brief toont dat je met liefde voor je vak alleen maar gerechtigheid eist, en niet per se wil gaan "attackeren".
                  Proficiat met je keuze en je brief en ik wens je 't allerbeste.
                  embee ::: nikon stuff

                  Comment


                  • #84
                    Ik vind het erg... Ze kunnen je toch eerst vragen he?
                    Van mij mogen ze gerust al m'n foto's gebruiken... maar ik zou 't graag weten, dus een klein E-mailtje is voldoende.
                    Maar er zijn natuurlijk pikkers die de foto als de hunne beschouwen ... erg....erg....
                    Knappe foto trouwens idd.

                    Comment


                    • #85
                      Is inderdaag mooie foto en het is beter dat je een grote druk legt op het bedrijf.

                      Mathieu

                      Comment

                      Working...
                      X