Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotootje "gepikt" ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Allee, dan kunnen wij weldra een foto van Luc maken als hij aan 't fietsen is.
    mvg,
    Geronimo
    www.geronimosite.net

    Comment


    • #62
      Allez vooruit : gerechtigheid geschiedt (of zal geschieden ) - hou ons op de hoogte en laat je niet 'afschepen' met een buitenmaats achterwiel hé
      Jan
      www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

      Comment


      • #63
        Wie weet kan je een contractje lospeuteren? Een paar nieuwe toestelletjes kopen enz......
        Het is een feit dat ze je foto ten zeerste apprecieren he? Anders zouden ze hem niet hebben afgedrukt.

        Comment


        • #64
          Originally posted by Luc Pappens
          - richtprijzen voor dergelijke afdrukken. Heb een web-site gekregen van mijn vriend Hans/Veusy ( waarvoor mijn dank) met vermelding daarvan. Als ik goed gekeken heb zou dat voor een Oplage van 100.000, voor afdruk in Catalogi 508Euro bedragen.
          http://www.fotografenfederatie.nl/rp/Richtprijzen.html
          - de exclusiviteit van de foto zelf ( sorry dat ik hier mijn eigen foto een beetje zit te bewieroken) nl. een dergelijke opname maakt men zomaar niet aan de lopende band , duidelijke zichtbaarheid van zeer gekende sponsor, met name SPAARSELECT, in het cyclocrossgebeuren, en de ( zéér gekende) personen die er op staan ( Vervecken o.a. wereldkampioen) ; allemaal elementen die volgens mij toch een commerciële meerwaarde geven aan deze publiciteit.
          Hou ook rekening met de kans dat je erop uitgekomen bent! De prijzen die je gaf zijn prijzen die normaal betaald worden, geen boeteprijzen. Vergelijk het met hetvolgende: Normaal tarief om met de metro te rijden: 1,25 euro. Wanneer je echter betrapt wordt op zwartrijden dan betaal je geen 1,25 euro meer, maar een pak meer.
          Gallery: http://www.fotogallerij.be

          Comment


          • #65
            Hey Luc,

            blij te horen dat ze eindelijk gereageerd hebben en dat ze dus inzien dat ze een fout gemaakt hebben. Maar misschien spelen ze het precies zo op die manier om eerder gemaakte inbreuken te verbergen.

            Want hoeveel foto's zouden ze op deze manier al niet "gestolen" hebben. Als mevrouw zegt dat ze de foto van het internet gehaald hebben, dan wil ik wel is weten waar precies.


            Ik zou ook niet zomaar ingaan op een "prijs" in natura. Laat ze maar betalen en goed voelen dat dergelijke praktijken niet kunnen.

            Enfin, succes nog en hou ons op de hoogte.


            Hans
            http://www.sportfotos.be

            Comment


            • #66

              Hou ook rekening met de kans dat je erop uitgekomen bent! De prijzen die je gaf zijn prijzen die normaal betaald worden, geen boeteprijzen. Vergelijk het met hetvolgende: Normaal tarief om met de metro te rijden: 1,25 euro. Wanneer je echter betrapt wordt op zwartrijden dan betaal je geen 1,25 euro meer, maar een pak meer.
              idd, zeker een punt om aan te halen. Ik ben er zeker van, dat wanneer je hiermee wel degelijk naar een advocaat stapt je een serieuze boete kan lospeuteren.

              Hans
              http://www.sportfotos.be

              Comment


              • #67
                Kies maar het duurste model. Ze kunnen ertegen!
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #68
                  Dag Luc, ik heb hier de hele historie zowat gevolgd. Wat die mevrouw aan de telefoon vertelde van een misverstand enz. Geloof daar maar niks van, die weten goed waar ze mee bezig zijn. Goedkope excuses zijn dat.
                  Dus binnenkort op uw koersfiets een mooie DURA-ACE groep. Mooie kado zou dat zijn, kost toch een poen geld maar ik denk zo wat kost dat voor hun hé.....eigenlijk zou je voor het geld moeten gaan dit zou hun meer pijn doen.

                  Groetjes,
                  Patrick
                  Mvg Patrick Billen, alias Tommie
                  www.wondermooi.be
                  www.patrickbillen.be

                  Comment


                  • #69
                    hey Luc, al die miserie en kopzorgen, das tijd die ook niet betaald werd. Goed dat je die federatie aanhaalt, dan hebben ze een referentie en kunnen daar al moeilijk onderuit. Ik zou hen ook duidelijk maken dat idd de reden van niet mededelen extra doorweegt en tenslotte hun voorstel om materiaal een compromis is, want je hebt zogezegd geen gerief nodig, voor hen kost dat minder want hun winstmarege zit erop, als zij zeggen, 500 euro winkelprijs, wil dat eignelijk 250 euro zeggen.

                    dus, alles bij elkaar :

                    - oplage kostprijs
                    - maken foto
                    - orginaliteit foto
                    - niet aangegeven (morele schade en bedrog)
                    - tijd/invest in dit dossier
                    - compromie fietsmateriaal (winstmarge)

                    maakt dat je best wel een aardig voorstel kan doen.
                    Ik zou er een geldprijs op plakken en ze dan uit hun tent lokken, denk steeds dat jouw prijs in hun materiaal, hun altijd goedkoper uitkomt dan harde cash !

                    wel wel, ik mag blijkbaar vna geluk spreken, ik heb binnenkort een foto die met 10000 oplagen als front op een jaarverslag van een groot bedrijf weggaat, op voorhand geregeld, lucky me

                    Comment


                    • #70
                      Ik wil toch even dit kwijt, ik vind ook niet dat het kan dat men foto's zomaar steelt van iemand zonder toelating, maar ik vraag me af of iedereen die hier zo zit commentaar te geven om ze goed te laten betalen voor de inbreuk, of die ook allemaal in orde zijn...
                      Wie durft hier te zeggen dat hij niks van illegale software, mp3's enz... op zijn pc heeft staan....Volgens mij zullen het er niet veel zijn....

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by TrustNoOne
                        Ik wil toch even dit kwijt, ik vind ook niet dat het kan dat men foto's zomaar steelt van iemand zonder toelating, maar ik vraag me af of iedereen die hier zo zit commentaar te geven om ze goed te laten betalen voor de inbreuk, of die ook allemaal in orde zijn...
                        Wie durft hier te zeggen dat hij niks van illegale software, mp3's enz... op zijn pc heeft staan....Volgens mij zullen het er niet veel zijn....

                        akkoord, Lieven, maar er is naar mijn gevoel toch een wezenlijk verschil tussen multinationals die miljoenen, of moet ik zeggen miljarden verdienen , en dan toch op die manier tewerk gaan om enkele duizenden franken te proberen uit te sparen en de "gewone" man die eventueel ergens probeert een programmatje "scheef te slaan".
                        groeten, Luc

                        Comment


                        • #72
                          Luc,

                          als je het in natura regelt moet je inderdaad rekening houden met de materiaalprijs die zij betalen en niet jij in de winkel natuurlijk!!

                          De prijs op zich is volgens mij ook niet te berekenen met tabellen. Ze hebben waarschijnlijk zeker en vast rekening gehouden met de betrappingsfactor, maw hoeveel kans ze hadden dat je er op uit gekomen zou zijn. Niet echt slim natuurlijk want als ik de catalogus al had gehad had ik zeker via dit forum je gefeliciteerd en dan zouden de poppen ook aan het dansen zijn gegaan ... Ik vergelijk het ook een beetje met geflitst worden met de wagen. Dat kost veel geld maar dan zeggen wij altijd "tja, dat is dan voor al die keren dat ik NIET geflitst ben" ... en zou moeten zij ook maar rekenen. Wie weet hoe lang ze dit al doen en nu is er per toeval iemand op uitgekomen ...

                          Voor de rest, als je fiets uitgerust is (groep/wielen/whatever) dan kunnen we misschien eens tot bij jou komen voor een kursus panning?

                          mvg,
                          Giant Pat
                          Do or Do Not - There is no try ...
                          www.giantpat.be

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Luc Pappens
                            Originally posted by TrustNoOne
                            Ik wil toch even dit kwijt, ik vind ook niet dat het kan dat men foto's zomaar steelt van iemand zonder toelating, maar ik vraag me af of iedereen die hier zo zit commentaar te geven om ze goed te laten betalen voor de inbreuk, of die ook allemaal in orde zijn...
                            Wie durft hier te zeggen dat hij niks van illegale software, mp3's enz... op zijn pc heeft staan....Volgens mij zullen het er niet veel zijn....

                            akkoord, Lieven, maar er is naar mijn gevoel toch een wezenlijk verschil tussen multinationals die miljoenen, of moet ik zeggen miljarden verdienen , en dan toch op die manier tewerk gaan om enkele duizenden franken te proberen uit te sparen en de "gewone" man die eventueel ergens probeert een programmatje "scheef te slaan".
                            groeten, Luc
                            Luc,
                            volledig akkoord, ik wou gewoon enkel aantonen hoe makkelijk het is om snel iets (software, muziek, foto's...) van internet te "plukken" voor eigen gebruik, ook al mag het niet (iedereen doet het).
                            Ik geef ook eerlijk toe dat ik al eens een foto van iemand hier gebruikt heb als background voor mijn pc, ben ik daarom strafbaar en moet ik die persoon een boete betalen?...
                            Natuurlijk als je het publiek begint te verspreiden dat is toch al iets erger...
                            mvg,
                            Lieven

                            Comment


                            • #74
                              als zij zeggen, 500 euro winkelprijs, wil dat eignelijk 250 euro zeggen
                              Ik vind dit maar bekrompe gedachte. Al zou de winkelier daar zo'n winst marge op hebben. Vergeet het maar. Naar mijn mening als je foto gebruikt wordt in zo'n folder met of zonder toestemming ook al een meerwaarde geeft aan de fotograaf van de prent. Als ze mij een een voostel doen van een aanvaardbare winkelwaarde zal ik niet beginnen zeuren dat voor hen niet zoveel kost.

                              Comment


                              • #75
                                Luc,

                                Nog nieuwe info?
                                Met vriendelijke groeten,
                                Ronald
                                www.konings.biz

                                Comment

                                Working...
                                X