Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bij Li-Ion is de leeftijd van de batterij van belang, ook al gebruik je ze niet vaak. Dus als je batterij al een paar jaar oud is, dan kan het zijn dat ze haar beste tijd heeft gehad. Ze te warm laten worden (of te warm bewaren) kan dat verouderingsproces nog versnellen.
De eerste van mijn 10D heeft het ook begeven ... opladen, twee dagen laten liggen of een paar foto's nemen en ze is plat.
Maar ja, na 15.000 foto's mag ze eens op rust.
Bij www.akkuinternational.de zijn ze ook heel goedkoop, maar de verzendkosten zijn vrij hoog. Ik gebruik zelf twee accu's die ik daar gekocht heb in januari 2005, en die werken nog steeds prima (BP 511 voor de 20D, en nu gebruik ik die ook in de 40D).
Bij de meeste fotozaken verkopen ze tegenwoordig ook accu's van de goedkopere merken, de reserve-accu van mijn G9 kostte bij Fotokonijnenberg ook maar 20 euro (dat is een Lenmar, en dei werkt even goed als de originele).
De originele accu is wel heel wat duurder, op dit ogenblik kost die zo'n 80 euro (ik heb zelf nog 5,99 euro betaald voor de BP 511-accu's, ze zijn ondertussen wel wat duurder geworden).
Een nadeel bij akkuinternational is wel dat je soms vrij lang moet wachten op de levering.
De eerste van mijn 10D heeft het ook begeven ... opladen, twee dagen laten liggen of een paar foto's nemen en ze is plat.
Maar ja, na 15.000 foto's mag ze eens op rust.
Mijn 350D heeft al meer dan 24.000 foto's en ik heb hem in juni 1 jaar. Tzit hem niet int aantal foto's hoor
Heb hier ook een goedkopere bijgekocht voor men 350D. Zo kan je afwisselen.
Comment