Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

JPEG - kwaliteit voor afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    toch wel Niko, de reden dat elk apparaat anders is, daar dienen net die profielen voor, want wat een RGB waarde van bv 165,80,55 heeft in je camera, zal op je monitor anders te zien zijn en door profileren wordt eigenlijk die 165,80,55 nagebootst, zodat je natuurgetrouw kijkt.

    Als je A-RGB trekt, werk je best in dat zelfde gamaut, dit om hetzelfde pallet te behouden, met inbegrip van je profiel dat aan je monitor gekoppeld is om natuurgetrouw A-RGB weer te geven. printen doe je dan met je custom profile zodat wat je op het scherm ziet zo goed mogelijk geconverteerd wordt naar CMYK.

    Pieter, labo's raden idd aan om je bestanden te converteren naar RGB maar er wordt niet gezegd of dit sRGB od A-RGB is of nog een ander type.

    Voor de Fuji Frontier weet ik dat er veel profielen bestaan, alleen, ik zou de proef op de som nemen en ik ga volgende keer 2 prints laten bijmaken waarin ik het embedded Abode RGB behoudt, en een andere print waar ik de foto converteer naar sRGB. Tesnlotte een derde print zou je kunnen converteren naar het profiel van de frontier machine.

    ik ga dit trouwens doen van een foto waar een colorkaart op zit om de nuances te kunnen zien.

    Philippe

    Comment


    • #17
      Dat is inderdaad een goeie test. Ben wel eens benieuwd naar het resultaat. Denk dat ik ondertussen begin door te hebben wat het verschil is tussen een icc-profile en een color space. Dank je voor de overzichtelijke uitleg.
      Groetjes,
      Niko

      Comment

      Working...
      X