Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is fotografisch talent aangeboren of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Is fotografisch talent aangeboren of niet?

    Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
    Leuke discussie , al is het een tikkeltje " hautain " om over talent en specifiek dat van " anderen " te praten.

    De vraag die ik mij stel is : een fotograaf die prachtige en creatieve portretfoto's maakt, maar zijn natuur/landschappen foto's trekken op niks ??
    Zal die zo slim zijn om op de duur zich enkel maar op portretten toe te leggen of zal hij oefenen om zo nog andere facetten der fotografie knap vast te leggen ?
    Of doen all-round fotografen hun zelf te kort door in alle onderwerpen naar heel goede foto's te streven ipv hun op enkele onderwerpen vast te leggen?

    Talent moet je zeker hebben , gedrevenheid ook , durf om te expirimenteren.Maar volgens mij moet je ook een beetje slim zijn om je talent uit te spelen in die tak van fotografie die jou het beste ligt en ook slim zijn om te leren uit je fouten en niet steeds dezelfde te maken.

    Ik denk dat de meeste all-round hobbyfotografen zich zelfs niet bewust zijn van het hebben van meer ''vaardigheid'' oftewel '' talent '' in bepaalde takken van de fotografie , wat is er prettiger dan constant jezelf proberen te overtreffen en verbeteren , anders is het natuurlijk gesteld met de echte pro's die er hun brood mee moeten verdienen ..
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

    Comment

    Working...
    X