Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De waanzin van prijzen !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De waanzin van prijzen !

    vandaag had Foto Rubens de Sigma 10-20 voor 150 Euro goedkoper
    Heb je deze prijs dan "bedisseld". Ik zie op de site een prijsverschil van ca. 33 Euro met FKB
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

    Comment


    • #17
      Re: De waanzin van prijzen !

      Prijsverschillen zijn inderdaad waanzinnig!!

      Heb juist een spiksplinternieuwe Nikon 85 f1/4 gekocht aan 920 USD, komt neer op 615 EUR

      Hier in de regio (enfin, Europa in 't algemeen) moet je niet rekenen onder de 1000 EUR... :-( (dit heb ik dan nog meestal aan minimum-prijs gevonden...)

      Ok, het is import, maar hij werkt prima, spiksplenternieuw en... waauw, wat een scherpte!! De geruchten kloppen allemaal
      ---------------------------------------------
      Nikon D750 + wat glasservies

      Comment


      • #18
        Re: De waanzin van prijzen !

        Aangezien het niet over de technische aspecten van een lens gaat maar over verschillende prijzen, hoort dit topic eerder thuis in "algemeen" dan in "objectieven"
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: De waanzin van prijzen !

          Oorspronkelijk geplaatst door smoetje Bekijk bericht
          Prijsverschillen zijn inderdaad waanzinnig!!

          Heb juist een spiksplinternieuwe Nikon 85 f1/4 gekocht aan 920 USD, komt neer op 615 EUR

          Hier in de regio (enfin, Europa in 't algemeen) moet je niet rekenen onder de 1000 EUR... :-( (dit heb ik dan nog meestal aan minimum-prijs gevonden...)

          Ok, het is import, maar hij werkt prima, spiksplenternieuw en... waauw, wat een scherpte!! De geruchten kloppen allemaal

          En is hij voorbij de douane gepasseerd
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #20
            Re: De waanzin van prijzen !

            Het grote probleem van veel handelaren is dat ze bij de groothandel van hun eigen land moeten afnemen, tenzij ze in het land waar ze willen aankopen een vestiging hebben.

            Zo zal een winkel als Grobet, Metrofoto, ea. moeten aankopen bij Canon België, De Beukelaer, ed. die een hogere prijs hanteren dan bv. Canon Nederland. Deze verschillen zijn echt wel de moeite. Zo zal ik vaak met mijn "Pro" korting nog altijd meer betalen bij die zaken t.o.v. een goedkope Nederlandse zaak.

            Ook is het verschil in stock tussen Nederland en België enorm te noemen, zeker bij Canon. Zo is er een flinke wachtlijst voor het topmodel, terwijl hij in Nederland bij de winkeliers gewoon op de plank ligt.
            BD0808BE

            Comment


            • #21
              Re: De waanzin van prijzen !

              Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
              Tja, als uwe lokale fotohandelaar denkt dat hij zo het meeste winst kan maken dan is het toch logisch dat hij die prijs vraagt. Als jij tweedehands een lens voor 1000 EUR kunt verkopen, dan vraag je toch ook geen 800 EUR omdat hij op ebay voor zoveel verkocht wordt. De lokale handelaar zal zelf moeten uitmaken wat het meeste opbrengt, weinig verkopen met hoge marges of veel verkopen met lage marges. Winstmaximalisatie noemen ze dat, een basisprincipe in de economie. En als hij echt niets verkoopt, dan zal hij zijn prijs wel verlagen. Niet iedereen schuimt het internet af naar de goedkoopste prijzen.

              Als jij zijn prijs te hoog vindt, dan moet je gewoon elders je lens gaan halen. De lokale handelaar huurt waarschijnlijk een duurder pand in een winkelstraat en koopt kleine hoeveelheden aan. Konijnenberg zit op een industrieterrein en koopt massaal in waardoor ze goedkopere prijzen kunnen bedingen en zelf aan lagere prijzen kunnen verkopen. Dat is nu net de strategie van dergelijke winkels. Het is dus niet omdat uwe lokale handelaar een lens voor 100 EUR meer verkoopt dat hij 100 EUR meer winst maakt.

              Zelf zoek ik ook op internet naar de laagste prijzen, maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.
              Daar geef ik je helemaal gelijk in. Vergelijk het met de aankoopkracht van Colruyt tov een klein buurtwinkeltje (in zoverre dat tegenwoordig nog bestaat).
              http://www.jvermeulen.be

              Comment


              • #22
                Re: De waanzin van prijzen !

                Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                En is hij voorbij de douane gepasseerd
                Om even te veralgemenen. Als je weet wat de gemiddelde prijzen in het algemeen zijn, versta ik niet goed meer, waarom prijzen hier zo de hoogte in gaan, terwijl op andere plaatsen (buiten europa) prijzen van veel basisgoederen, maar de helft kosten van hier.
                Daarmee bedoel k niet alleen fotoglaswerk, maar bijvb ook voeding, consumentenartikelen, etc.
                In dubai schafte ik me laatst een scheerapparaat aan (Philipshave Arcitec 1095) aan 155 eur. Hier kost hij in de kijkshop.. 349 EUR.
                Ironie: 't is 'genuinely made in holland'
                Voeding, hier kost een doos pringles ongeveer een 2 EUR. In de US kost een doos pringles... 76 dollarcent. Cola kost daar ook meer dan de helft van den prijs, dan hier... Hetzelfde trouwens voor o.a. kledij...
                ---------------------------------------------
                Nikon D750 + wat glasservies

                Comment


                • #23
                  Re: De waanzin van prijzen !

                  Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  zoek jij de goedkoopste bakker? of de lekkerste?
                  en is die van om de hoek de lekkerste of die van enkele straten verder?
                  en kosten de croissants in de carrefour evenveel als die van de bakker om de hoek?

                  m[...]m
                  Dat vind ik een heeel zwak antwoord.
                  Als het u niet interresseerd reageer dan niet, en lees elders.
                  En, ik weet zeker dat gij ook de laagste prijs gaat zoeken en daar koopt.
                  Niemand gooit graag met zijn centen.

                  En ja, iedere verkoper vraagt wat hij wil, maar waarom zouden wij dan niet mogen naar de goedkoopste zoeken, eventueel met mekaar te helpen langs deze weg.

                  Staf

                  Comment


                  • #24
                    Re: De waanzin van prijzen !

                    Oorspronkelijk geplaatst door smoetje Bekijk bericht
                    Om even te veralgemenen. Als je weet wat de gemiddelde prijzen in het algemeen zijn, versta ik niet goed meer, waarom prijzen hier zo de hoogte in gaan, terwijl op andere plaatsen (buiten europa) prijzen van veel basisgoederen, maar de helft kosten van hier.
                    Daarmee bedoel k niet alleen fotoglaswerk, maar bijvb ook voeding, consumentenartikelen, etc.
                    In dubai schafte ik me laatst een scheerapparaat aan (Philipshave Arcitec 1095) aan 155 eur. Hier kost hij in de kijkshop.. 349 EUR.
                    Ironie: 't is 'genuinely made in holland'
                    Voeding, hier kost een doos pringles ongeveer een 2 EUR. In de US kost een doos pringles... 76 dollarcent. Cola kost daar ook meer dan de helft van den prijs, dan hier... Hetzelfde trouwens voor o.a. kledij...
                    laten we dus allemaal in Dubai of in de US gaan wonen want daar is het leven toch zo fantastisch
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #25
                      Re: De waanzin van prijzen !

                      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                      zoek jij de goedkoopste bakker? of de lekkerste?
                      en is die van om de hoek de lekkerste of die van enkele straten verder?
                      en kosten de croissants in de carrefour evenveel als die van de bakker om de hoek?

                      m[...]m
                      En ja, ik zoek de goedkoopste bakker met de beste waar.
                      In mijn toestand ben ik dat zelfs verplicht, jammer genoeg.

                      Staf

                      Comment


                      • #26
                        Re: De waanzin van prijzen !

                        Oorspronkelijk geplaatst door smoetje Bekijk bericht
                        Om even te veralgemenen. Als je weet wat de gemiddelde prijzen in het algemeen zijn, versta ik niet goed meer, waarom prijzen hier zo de hoogte in gaan, terwijl op andere plaatsen (buiten europa) prijzen van veel basisgoederen, maar de helft kosten van hier.
                        Daarmee bedoel k niet alleen fotoglaswerk, maar bijvb ook voeding, consumentenartikelen, etc.
                        In dubai schafte ik me laatst een scheerapparaat aan (Philipshave Arcitec 1095) aan 155 eur. Hier kost hij in de kijkshop.. 349 EUR.
                        Ironie: 't is 'genuinely made in holland'
                        Voeding, hier kost een doos pringles ongeveer een 2 EUR. In de US kost een doos pringles... 76 dollarcent. Cola kost daar ook meer dan de helft van den prijs, dan hier... Hetzelfde trouwens voor o.a. kledij...

                        Dit is naast de kwestie antwoorden.
                        Je doet precies alsof je zonder extra kosten buiten de EU kan bestellen.
                        En dat is helemaal niet waar. Je kan geluk hebben dat je pakje niet opgemerkt wordt maar dit is zoals op de lotto spelen.

                        Als je uit de US besteld dan mag boven op de aankoop en transport nog eens +/- 30% bijtellen aan BTW en invoerrechten.
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

                        Comment


                        • #27
                          Re: De waanzin van prijzen !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          laten we dus allemaal in Dubai of in de US gaan wonen want daar is het leven toch zo fantastisch
                          Hum jah, na wat ik daar allemaal heb gezien, ik woon toch liever her zulle
                          ---------------------------------------------
                          Nikon D750 + wat glasservies

                          Comment


                          • #28
                            Re: De waanzin van prijzen !

                            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                            Dit is naast de kwestie antwoorden.
                            Je doet precies alsof je zonder extra kosten buiten de EU kan bestellen.
                            En dat is helemaal niet waar. Je kan geluk hebben dat je pakje niet opgemerkt wordt maar dit is zoals op de lotto spelen.

                            Als je uit de US besteld dan mag boven op de aankoop en transport nog eens +/- 30% bijtellen aan BTW en invoerrechten.
                            Dat verklaart exact waarom wij als brave belgen / europeanen zo'n bom geld moeten betalen. op alles
                            Betalen wij en de werkgevers, zo al niet genoeg belastingen en patronale bijdagen? Laat staan nog op consumptiegoederen zovéél meer...
                            Nu, om even op jouw vraag te antwoorden, de Parijse Douane heeft bij mij nog nooit problemen gemaakt, ook tijdens controles. Zaventem daarintegen zit blijkbaar wel op z'n geld want daar (België in het algemeen) wordt bij de vleet gecontroleerd en geïnd Je moet gewoon weten langswaar je moet reizen (bij deze een tip )
                            ---------------------------------------------
                            Nikon D750 + wat glasservies

                            Comment


                            • #29
                              Re: De waanzin van prijzen !

                              Oorspronkelijk geplaatst door smoetje Bekijk bericht
                              Hum jah, na wat ik daar allemaal heb gezien, ik woon toch liever her zulle
                              voila
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment


                              • #30
                                Re: De waanzin van prijzen !

                                We kunnen er best aan wennen van wat verder te moeten rijden voor fotomateriaal, want de kleinere fotozaken moeten er tussenuit, zij kunnen de prijsconcurrentie met de grote jongens niet aan...
                                En dit geldt niet alleen voor fotomateriaal ...

                                Comment

                                Working...
                                X