Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klachten foto.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Klachten foto.com

    Oorspronkelijk geplaatst door Act Bekijk bericht
    Ik lees zojuist mijn mails en zie dat ik éindelijk reactie heb gekregen.
    En.... ze geloven mij niet.
    Leuk hé?
    Nu moet ik van alles foto's scannen (heb geen scanner) of foto's nemen, en ook nog een origineel exemplaar leveren.
    Hoe kan ik nu een origineel exemplaar leveren van een kalender met een ophangingsgaatje? met de maand januari op zijn plaats? met een foto zonder krassen? met het papierformaat juist, met verjaardagen die dubbel geschreven staan????
    Blijkbaar is het een standaardbrief voor iedereen, en past deze brief helemaal niet voor mijn kalender.
    ik zal zien hoe dit afloopt.
    ik hou jullie op de hoogte
    Ik kreeg de zelfde vage reactie, maar ze willen zien of het om een upload-fout gaat of een afdrukfout. Die mail van hun is voor mij als DTP-er (dagelijks met zowel taal als Photoshop bezig) complete wartaal (zie copie hieronder).
    Ik vroeg hun dan ook waar het op sloeg, vandaar dat ik het nu weet. Maar ... het is toch raar dat je de foto's moet gaan scannen met je privé-scannertje of er weer een foto van moet nemen. Ik dacht: hoe vaag (kleuren en scherpte) resultaat wil je hebben, maar daar gaat het dus niet om. Maar zet er dan in waar het wel om gaat!!!

    Beste klant,
    Is het mogelijk om hier een fotografisch bewijs van aan te leveren?
    U kan dit doen adhv een scan of een digitale foto.
    Gelieve alsook een origineel exemplaar aan te leveren zodat we dit kunnen vergelijken.
    U mag dit dan doormailen naar onze klantendienst op dit emailadres.
    We zullen u berichten zodra dit ontvangen wordt zodat wij een herdruk van uw bestelling of eventueel een terugbetaling kunnen regelen.
    Mvg,Foto.com team Dutch customer helpdesk Foto.com

    Tekst is vast niet door een Belg geschreven want die schijnen juist heel goed te zijn in ons ;-) Nederlands.
    Last edited by Antje; 29 februari 2008, 20:39. Reden: Taalfout

    Comment


    • #17
      Re: Klachten foto.com

      Foto.com: wel/niet

      De volgende vragen gaan over kleur, contrast en scherpte.

      A
      Heb je slechte foto's: ga wel naar foto.com*, ga door naar B
      Heb je goede foto's: ga NIET naar foto.com, lees C

      *Als je geen problemen hebt met rare afsnedes, evt. witte randjes.

      B
      Door weeromstandigheden, te weinig licht, mindere kwaliteit camera (vaak de platte door te weinig licht voor kleurdiepte via lenzensysteem) en/of te weinig pixel. Lees D.

      C
      Goede foto's worden waardeloos afgedrukt door een filter dat ze erover gooien om ze nog mooier te krijgen. Mijn goede foto's zijn doorgeslagen: te scherp en te contrastrijk. Luchten verdwenen, bomen uitgebleekt en rare randjes (door een 'scherper'-filter).
      Wellicht werkt filter goed bij foto's van lage kwaliteit, pimpt ze op.
      Lees D.

      D
      GARANTIE-SERVICE: Na klacht over nieuwe foto's ontving ik 14 dagen na originele bestelling de herdruk. Zelfde uitgebeten rot-kwaliteit. Weer -inmiddels- 3 klachten ingediend, maar ze verschuilen zich nu in de internet-anonimiteit en zijn dus onbereikbaar.

      Jammer, ik was ooit (toen ze nog Fuji=papier gebruikten en telefonisch bereikbaar waren) erg blij met ze.

      Nancy

      Comment


      • #18
        Re: Klachten foto.com

        Heeft iemand ze de laatste tijd nog telefonisch bereikt in Nederland.

        En heb je dan hun nummer voor mij?

        Comment


        • #19
          Re: Klachten foto.com

          Voor de liefhebbers:
          er is een promotie op foto.com!!

          500 foto's (10 x 15) voor 0,01€ !!

          Enkel voor de mensen die goedkope, slecht afgedrukte foto's willen :-)
          www.YourConcertShots.com

          Comment


          • #20
            Re: Klachten foto.com

            Ondertussen zijn we weer meer dan een maand verder en is het nog altijd niet afgelopen.
            Ik heb op 30 januari een storting ontvangen van 4,19 terwijl ik 17,99 had betaald.
            Mijn mails worden niet beantwoord.
            Vandaag uiteindelijk een mail gekregen met de bevestiging dat het wél betaald is. Over het bedrag dat betaald is, of over het bewijs wordt niet gepraat. Ze hebben inderdaad betaald, maar veel te weinig.
            Het is inderdaad zo dat hun nederlands wel te wensen overlaat.

            "Beste klant,

            Volgens mijn gegevens is deze terugbetaling wel degelijk uitgevoerd. Ik had mijn niet vergist.
            U zou deze moeten terugvinden op de uittreksels, maar niet met titularis foto.com - maar Sidelec.

            Mvg,

            Géraud
            Dutch Support Foto.com"

            Dus heb ik vandaag nog eens (voor de zoveelste keer) gemaild.
            De volgende keer denk ik wel twee keer na, voor ik nog naar het goedkoopste ga.
            Ik hou jullie op de hoogte.

            Comment


            • #21
              Re: Klachten foto.com

              Vandaag terug een mail gekregen, uitzonderlijk vlug.
              Hij ging alles regelen om het bedrag zo vlug mogelijk terug te storten.
              Wel raar hé, dat een mens soms enkele euro's wilt uitsparen en dan zoveel last kan hebben.

              Comment

              Working...
              X