Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    ben vorige zondag naar vanfleteren gaan kijken...
    voor z'n digitale foto's gebruikt hij een Canon 5D.. en geen 300D of 350D of...
    Precies! Geef hem nu een 350D en hij zal nog steeds hetzelfde oog hebben, dezelfde compositie maken, dezelfde betrokkenheid voelen voor zijn onderwerpen, dezelfde emoties in zijn foto's leggen..

Je zegt dat je geen goede foto's kan maken met goedkoop materiaal? Hoe verklaar je dan dat Alex Majoli (Magnumfotograaf) zijn foto's kan maken met point en shoots ?

http://www.robgalbraith.com/bins/mul...id=7-6468-7844

KvP, als je wilt dat de discussie stopt moet je het maar zeggen, het is jou topic
    Last edited by Aerial; 10 januari 2008, 01:04.

Comment

d_oracle, ik mag toch aannemen dat de 85 1.8 ook een goede lens is, zeker als je hem prijs/kwaliteit gaat vergelijken met andere lenzen, en dat is ook zo voor de 50 1.8

Mijn punt was gewoon dat de 1.4 WEL een erg goede lens zal zijn maar NIET (voor iedereen) het extra geld waard is, en ik zet er heel bewust voor iedereen bij want dat is waar jullie me niet begrijpen. Voor jullie is het al dat geld wel waard, maar niet voor iedereen.

Vicky heeft een hele tijd prachtige foto's gemaakt met haar point en shoot, dit wil toch zeggen dat het dure materiaal niet alles is?

Het is net hetzelfde als de mooie nikon D3, ik zou hem wel willen maar ik zal hem nooit kopen zolang ik niets verdien met mijn fotografie. Je kan met die D3 foto's maken die ik mijn camera niet kan maken maar dat maakt het voor mij die enorme berg geld niet waard.

Maar soit, ik zie al dat ik geen gelijk ga krijgen dus we kunnen er beter over ophouden

Comment

het gaat er niet om wat iets nou kost of niet. Het gaat er om met welk stuk gereedschap je het fijnste werkt.
        Vanfleteren werkt al jaren met "zijn" toestel en wil waarschijnlijk ook gewoon niets anders. Wat trouwens destijds ook geen goedkooop toestel was.

heeft een 85 mm 1.4 iets toe te voegen aan een 1.8 . heel simpel : JA.
        Echter is het u dat verschil waard ? dat is een andere discussie.

Een foto maak je met je ogen, compositie, onderwerp etc. Daarbij gebruik je een toestel. En dat toestel moet een stuk gereedschap zijn in je handen.
        En soms geeft een Betere "lees duurdere"lens net dat beetje jus aan een foto waar mee die net iets mooier , krachtiger is. Echter we spreken hier over de laatste paar procenten. een topfotograaf weet die laatste paar procenten ook met een goedkoop simpel toestel te bereiken door net iets meer visie en vakkennis. Dat maakt een fotograaf een fotograaf die met zijn hoofd net boeven de rest uitsteekt. Vanfleteren is zo'n fotograaf. ga maar eens kijken , dan zie je wat ik bedoel.

Nog even over de 85 mm 1.4. Ik heb er zelf ook een en het is een fantastisch mooie lens met sublieme kwaliteiten. Ik weet echter die laatste procenten nog niet goed te benutten. Ik verdwijn dus in de massa

Alex
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          Bedankt voor de tips en adviesen

Ik weet dat ik er misschien spijt van krijg, maar een goede body is ook wel eens fijn.

Gr kees
          Een goede body is niks zonder een goede lens.
          De 85 1.4 was mijn beste lens x jaren geleden. Spijtig genoeg is ooit eens uit de koffer van mijn auto gerold .
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

I still scratch my head over the 85mm 1.4 hype.
            It's a must have lust object for many, but when it comes to it, it's often one of those things that people buy because .. they have to have it!
            When the initial excitement is over things like this are often sold again.

I doubt any client would praise me on the creamy softness of my Bokeh, they're paying for the bits you can see in a picture

It really seems that some people can't see with a deeper vision than F1.4. Far too focused on technical stuff and not enough on the bigger picture.

I'm still waiting to see an image from this lens that I can't make with even the Tamron.

Comment

het lijkt er hier een beetje op dat het om het gelijk krijgen gaat...... en niet meer om een interesse peiling van de TS.....
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                het lijkt er hier een beetje op dat het om het gelijk krijgen gaat...... en niet meer om een interesse peiling van de TS.....
                Daar lijkt het inderdaad op, een interessepeiling is het ook wel niet echt meer want de lens is bijna verkocht

Ik wou gewoon even duidelijk maken dat niet iedereen zoveel geld over heeft voor dat extra beetje kwaliteit en we hebben ons wat laten meeslepen. Maar daar dient een forum toch voor, niet?

En KvP, sorry voor het verstoren van je topic, dat was niet mijn bedoeling

Comment

Ik heb hem in ieder geval verkocht
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
                  X