Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Showcase - Mijn vragen en bemerkingen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Showcase - Mijn vragen en bemerkingen...

    Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik met het vorige forum ook meer plaatjes in discussie keek dan dat ik nu doe. Ik heb dit van anderen ook al gehoord.

    Toch meen ik dat het geen achteruitgang hoeft te zijn, en dat als je dit even tijd geeft, er misschien een binding zal ontstaan met showcase, door een wisselwerking tussen de fotografen.
    Wees eerlijk, en kijk naar de fotodiscussie van voorheen, en kijk hoeveel "kundige" mensen (ik reken mezelf daar zeker niet bij) daar commentaar gaven. Als men met het nieuwe forum kan bekomen dat beoordeling en showcase, op het niveau van de fotografen naar elkaar groeien, dan kan dit m.i. alleen maar een verbetering zijn.

    Comment


    • #17
      Re: Showcase - Mijn vragen en bemerkingen...

      Ik heb eerst de vernieuwing op het discussieforum enige tijd het voordeel van de twijfel gegeven omdat kritiek spuien toch zo gemakkelijk is.
      Toch vind ik dat een evaluatie best mag gegeven worden door de gebruikers.
      Door de opdeling in vakjes en hokjes valt op het forum het globale overzicht weg.
      Vroeger opende je in fotodiscussie een hele resum aan foto's en of je nu interesse had in macro of landschapsfotografie .. je kon steeds rekenen op respons van kenners. Je pikte daar uit mee wat je zelf aan kennis nodig had.
      Nu zie je vaak dat er geen of weing kritiek op de foto's komt omdat elk compartiment afgesloten is met een zekere barrière. Ik kan best begrijpen dat de ervaren leden niet elk hokje dagelijks gaan afschuimen om beoordelingen neer te schrijven. Dat is spijtig. Dat is een groot gemis.
      Ik vermoed dat het wel de bedoeling was om de overvloed aan postings in fotodiscussie wat te verminderen en de kwaliteit wat te verhogen.
      Er is dus een pro en een contra voor elke mening. Maar mijn voorkeur gaat dus naar de vroegere opdeling.
      Gras groeit niet sneller door eraan te trekken.

      Comment


      • #18
        Re: Showcase - Mijn vragen en bemerkingen...

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik met het vorige forum ook meer plaatjes in discussie keek dan dat ik nu doe. Ik heb dit van anderen ook al gehoord.

        Toch meen ik dat het geen achteruitgang hoeft te zijn, en dat als je dit even tijd geeft, er misschien een binding zal ontstaan met showcase, door een wisselwerking tussen de fotografen.
        Wees eerlijk, en kijk naar de fotodiscussie van voorheen, en kijk hoeveel "kundige" mensen (ik reken mezelf daar zeker niet bij) daar commentaar gaven. Als men met het nieuwe forum kan bekomen dat beoordeling en showcase, op het niveau van de fotografen naar elkaar groeien, dan kan dit m.i. alleen maar een verbetering zijn.


        Oorspronkelijk geplaatst door Aquarel Bekijk bericht
        Ik heb eerst de vernieuwing op het discussieforum enige tijd het voordeel van de twijfel gegeven omdat kritiek spuien toch zo gemakkelijk is.
        Toch vind ik dat een evaluatie best mag gegeven worden door de gebruikers.
        Door de opdeling in vakjes en hokjes valt op het forum het globale overzicht weg.
        Vroeger opende je in fotodiscussie een hele resum aan foto's en of je nu interesse had in macro of landschapsfotografie .. je kon steeds rekenen op respons van kenners. Je pikte daar uit mee wat je zelf aan kennis nodig had.
        Nu zie je vaak dat er geen of weing kritiek op de foto's komt omdat elk compartiment afgesloten is met een zekere barrière. Ik kan best begrijpen dat de ervaren leden niet elk hokje dagelijks gaan afschuimen om beoordelingen neer te schrijven. Dat is spijtig. Dat is een groot gemis.
        Ik vermoed dat het wel de bedoeling was om de overvloed aan postings in fotodiscussie wat te verminderen en de kwaliteit wat te verhogen.
        Er is dus een pro en een contra voor elke mening. Maar mijn voorkeur gaat dus naar de vroegere opdeling.

        Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik het met bovenstaande ook eens ben.
        Het kost ontzettend veel moeite om alle hokjes te doorlopen.
        Op een gegeven moment raak je dan ook verzadigd en ga je meer selectief te werk. Vroeger klikte ik alleen fotodiscussie aan en had dan allerlei soorten fotografie te pakken nu moet ik teveel hokjes doorlopen.
        Het advies om alleen te kijken in de rubriek nieuwe berichten werkt evenmin omdat daar geen sorteer mogelijkheid aanwezig is.

        Wat is wijsheid in deze????????
        mvgr
        antoine200

        Comment


        • #19
          Re: Showcase - Mijn vragen en bemerkingen...

          Hier ook van dat.
          Ik kijk alleen nog in de categoriën die me echt interesseren. Vroeger ging ik ook altijd even langs bij Fotodiscussie, en als ik daar iets (technisch) zinnings te zeggen had (dat nog niet gezegd was) wilde ik al wel eens een woordje plegen aldaar, ongeacht het onderwerp van de foto.

          Ik bezie die categoriën als verschillende tentoonstellingen. Er zijn een aantal tentoonstellingen waarvan het onderwerp me niet interesseert, dus daar ga ik dan ook niet binnen. Met als gevolg dat ik ook de beginnersfoto's van die onderwerpen niet meer bekijk. Dat is misschien fout, maar het is te veel (geklik) gewoon.
          Last edited by pol parasol; 30 januari 2008, 09:37.

          Comment


          • #20
            Re: Showcase - Mijn vragen en bemerkingen...

            Hier van hetzelfde gedacht, vroeger was het mijns inziens overzichtelijker, nu gaan veel mensen alleen nog kijken bij hun eigen interesse onderwerp, waardoor vele mooie beelden nooit gezien worden,

            Voor mij mag het metteen terug de vorige versie worden

            Comment


            • #21
              Re: Showcase - Mijn vragen en bemerkingen...

              Toch denk ik dat het nog te vroeg is om te oordelen... Aanpassingen vragen tijd om te gewennen. Ik blijf de stille hoop koesteren dat er een interactie ontstaat tussen de showcase-fotografen en de iets mindere fotografen, zoals er nu tussen sommigen al is, waarbij de mensen van elkaar kunnen leren.
              Tot op heden lijkt het me wel dat er gewoon een categorie bijgemaakt is... de beginnershoek, die meer en meer op de fotodiscussie van voorheen begint te lijken.

              Comment

              Working...
              X