Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is het dorp Doel nog de moeite ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

    Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
    Of laat jij op elk evenement je camera thuis?
    Ja
    Ik fotografeer nooit op evenementen omdat ik van mezelf weet dat ik toch niks met de foto's aanvang. Gewoon een kwestie van keuzes maken.

    En dat fotograferen op zo'n plaatsen heeft allemaal te maken met RESPECT.
    Je kunt er natuurlijk zoals een hooligan respectloos rondlopen, en foto's schieten zoals apen in een kooi, maar je kunt ook met de weinige bewoners gaan praten, meeleven in hun situatie, begrip tonen. In dat geval zullen ze met plezier toekijken hoe jij een reeks foto's maakt. Het is net zoals Pendragon met z'n Afrikafoto's. Ook hij leeft mee met de inwoners. Denk je dat die mensen hem levend kunnen villen omwille van de foto's die hij maakt...? Nee, integendeel.

    Mvg,
    Frederic
    Last edited by Frederic De Smet; 1 januari 2008, 21:34.

    Comment


    • #17
      Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      En dat fotograferen op zo'n plaatsen heeft allemaal te maken met RESPECT.
      Je kunt er natuurlijk zoals een hooligan respectloos rondlopen, en foto's schieten zoals apen in een kooi, maar je kunt ook met de weinige bewoners gaan praten, meeleven in hun situatie, begrip tonen. In dat geval zullen ze met plezier toekijken hoe jij een reeks foto's maakt. Het is net zoals Pendragon met z'n Afrikafoto's. Ook hij leeft mee met de inwoners. Denk je dat die mensen hem levend kunnen villen omwille van de foto's die hij maakt...? Nee, integendeel.

      Mvg,
      Frederic
      Mijn gedacht

      Comment


      • #18
        Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

        Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
        wie heeft die ruiten er uitgehaald??
        .....ik zou het niet weten, jij misschien ?
        In mijn ogen heeft Frederic toch wel wat gelijk met zijn stelling, ook ik vind je gedrag ook wel wat hypocriet te noemen. Je hebt je foto's gemaakt tijdens de "Doel-feesten", maar in je album staat slechts één plaat waaruit blijkt dat er feest is, de rest is sloop en verval.....
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #19
          Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

          die ruiten zijn er uitgehaald in opdracht van de Maatschappij voor het Haven-, Grond- en Industrialisatiebeleid. hypocriet is iemand blijven aanvallen zonder de feiten te weten hoe die foto's tot stand zijn gekomen. toevalig ben ik niet iemand die zomaar wat foto's over doel schiet maar ben ik gevoelsmatig zeer nauw tot dit dorp betrokken. al van toen ik klein was heb ik dikwijls de verhalen van mijn grootmoeder aanhoort, hoe de deur nog niet op slot was gedaan van hun huis of de bulldozer stond al klaar om het omver te trekken. Ook m'n vader was meermaals in de haven aan rondrijden om nog een beetje voeling te hebben met z'n geboortedorp waarvan nu enkel nog de kerktoren uit de grond steekt.

          ps. fotografie is een leuke hobby spijtig dat er zoveel naijver mee gemoeid gaat
          ik trek hieruit dan ook mijn besluit, salut en tot nooit meer

          Comment


          • #20
            Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

            Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
            die ruiten zijn er uitgehaald in opdracht van de Maatschappij voor het Haven-, Grond- en Industrialisatiebeleid. hypocriet is iemand blijven aanvallen zonder de feiten te weten hoe die foto's tot stand zijn gekomen. toevalig ben ik niet iemand die zomaar wat foto's over doel schiet maar ben ik gevoelsmatig zeer nauw tot dit dorp betrokken. al van toen ik klein was heb ik dikwijls de verhalen van mijn grootmoeder aanhoort, hoe de deur nog niet op slot was gedaan van hun huis of de bulldozer stond al klaar om het omver te trekken. Ook m'n vader was meermaals in de haven aan rondrijden om nog een beetje voeling te hebben met z'n geboortedorp waarvan nu enkel nog de kerktoren uit de grond steekt.

            ps. fotografie is een leuke hobby spijtig dat er zoveel naijver mee gemoeid gaat
            ik trek hieruit dan ook mijn besluit, salut en tot nooit meer
            pff wat een reactie.....
            Punt is dat JIJZELF zulke reacties uitlokt met je vijandig op te stellen over Doel, of jij er nu emotionele banden met hebt of niet doet niks terzake voor derden.
            Als er krakers mogen komen mogen er ook fotografen komen, punt uit!!
            Die 2de partij berokkent minder schade dan de eerste.
            Denk je dat iedere belastingbetaler er baat bij heeft bij die domme beslissingen van de overheid??
            Dit gaat hier enkel maar om fotografie en wat of wie erachtersteekt doet niet terzake, het resultaat is dat nu bv doel bouwvallig is.
            Dus mag je er zoals in elk dorp fotos gaan nemen.


            Waar mijn grootmoeder woonde was het ook totaal anders, de potpolder heeft er ook veel naar de k******n geholpen !!!
            Mag er daar nu niemand meer komen??
            Belachelijke redenering, het landschap is er totaal veranderd, ik ben er ook al fotos gaan nemen, omdat het net 'anders' is......

            das al





            mvg
            glenn
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #21
              Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
              maar in je album staat slechts één plaat waaruit blijkt dat er feest is, de rest is sloop en verval.....

              Denk dat het tijd word je het album volledig bekijkt.
              Ik zie er maar enkele sloop en verval.
              De rest zijn gewone zichten van en vanuit het dorpje Doel.
              Op meerdere opnamen kan je zien dat ze genomen zijn tijdens festifiteiten.
              Mvg,
              SW
              BD1071BE

              Comment


              • #22
                Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                Ik vind het jammer dat het met dit topic zo fout is gelopen, maar op mijn openingsvraag of Doel nog de moeite waard is ging VJ1 meteen agressief antwoorden. Het is niet zo dat ik als ramptoerist rond wil lopen daar, maar ik wilde dat wel graag vooraf weten om dergelijke reacties te voorkomen.

                @Soeki Wan- in het album staan inderdaad meer foto's die te maken hebben met de festiviteiten daar, niet één maar liefst drie platen nl. Maar daar ging het helemaal niet om, maar ik leef mee met de mensen daar en zou me daar zelfs niet wagen te komen met camera.
                Blijkbaar kun ook jij me geen antwoord geven op mijn gestelde vraag en overigens heb ik al in mijn reactie in het begin van dit topic laten weten dat we niet naar Doel zouden gaan.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #23
                  Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                  Toch nog een on topic reply:
                  Volgens mij is het nog steeds de moeite om als fotograaf er langs te gaan. Een fotograaf maakt beelden, inwoners en ex-inwoners zouden dit moeten respecteren.

                  Niet laten afschrikken zou ik zeggen.
                  Canon R | Leica Q
                  EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                  Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                  [/COLOR]

                  Comment


                  • #24
                    Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Ja
                    Ik fotografeer nooit op evenementen omdat ik van mezelf weet dat ik toch niks met de foto's aanvang. Gewoon een kwestie van keuzes maken.

                    En dat fotograferen op zo'n plaatsen heeft allemaal te maken met RESPECT.
                    Je kunt er natuurlijk zoals een hooligan respectloos rondlopen, en foto's schieten zoals apen in een kooi, maar je kunt ook met de weinige bewoners gaan praten, meeleven in hun situatie, begrip tonen. In dat geval zullen ze met plezier toekijken hoe jij een reeks foto's maakt. Het is net zoals Pendragon met z'n Afrikafoto's. Ook hij leeft mee met de inwoners. Denk je dat die mensen hem levend kunnen villen omwille van de foto's die hij maakt...? Nee, integendeel.

                    Mvg,
                    Frederic
                    Wijze woorden. Ik vind dit een mooie instelling, meelevendheid met het onderwerp zonder er jezelf in te verliezen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                      Ik ben nog in Doel geweest. Op 'n doordeweekse maandag samen met m'n vriendin. We hoorden muziek en er was blijkbaar een optreden! Super!
                      Jammer dat het dorp moet verdwijnen. Hoeft niet want Lillo is ook kunnen blijven.

                      Nu ja, het belang van 'n Deurganckdokuitbater met het grote geld die dan ook automatisch de concessie zal verwerven van het nog grotere Saefthinge-dok aan de andere kant van zijn huidige concessie zal niet in geringe mate meespelen zeker... daar hebben de "arme" en politiek-weinig-slagkrachtige Doelenaars natuurlijk geen tegengewicht voor...

                      Anyway, hier enkele foto's van Doel en omgeving...

                      http://hans.vanderborght.googlepages.com/beveren
                      "You don't take a photograph, you make it."
                      - Ansel Adams

                      Comment


                      • #26
                        Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                        IK ga vandaag met een vriend die ook foto's trekt eens op bezoek in Doel.

                        grts

                        Comment


                        • #27
                          Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                          Op locatie geweest in Doel ... doel is dood. Heb er gesproken met de lokale bevolking. Van sommige kreeg ik zelf een tas koffie was wel leuk. De sfeer die er hangt vind ik onbeschrijfelijk. Elke woning staat daar te verkrotten, de mensen zijn de wanhoop nabij maar toch heb ik gemerkt dat sommige mensen echt de moed niet opgeven en blijven vechten en groot gelijk hebben ze !

                          Er was een man en die had een tijd geleden een soort van parochiehuis gekraakt, hij woont er al al die jaren en houd de stand van zaken bij op foto. Al zijn fotowerk hangt mooi uitgestalt in die parochiezaal. Toen die man zag dat ik foto's aan het maken was nodigde hij mij om te komen kijken. Ik kon mijn ogen niet geloven. Gans die ruimte hing vol met foto's van doel en de inwoners. Ik stond daar met een krop in mijn keel en heb gevraagd of ik foto's mocht nemen van de foto's aan de muur en de parochiezaal en dat was ok.

                          Hij zei ook nog voor wie nog interesse heeft om daar foto's te komen maken of om die parochiezaal eens te bezoeken dat ze altijd welkom waren. Wie nog interesse heeft om doel te bezoeken stuur mij een pm en dan neem ik contact op met die persoon van de parochiezaal.
                          Het was echt de moeite om "de spokenstad" eens te bezoeken.

                          Word vervolgd en foto's volgen

                          Grts

                          Comment


                          • #28
                            Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                            Je kan moeilijk die krakers echte Doelenaars noemen. Die mensen zijn al lang geleden vertrokken.
                            Die handel had al lang moeten afgebroken zijn en het gespuis verjaagd.

                            Hoe kan je nu gehecht zijn aan een hoop stenen?
                            De dag dat ik een goede vergoeding krijg mogen ze mijn eigendom gerust hebben
                            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                              Je kan moeilijk die krakers echte Doelenaars noemen. Die mensen zijn al lang geleden vertrokken.
                              Die handel had al lang moeten afgebroken zijn en het gespuis verjaagd.

                              Hoe kan je nu gehecht zijn aan een hoop stenen?
                              De dag dat ik een goede vergoeding krijg mogen ze mijn eigendom gerust hebben
                              en als je geen "goede" vergoeding krijgt...en ze verplichten je op te krassen?
                              wat met de oudere mensen die al heel hun leven in Doel wonen?
                              en er zijn nog altijd echte doelenaars hoor die achtergebleven zijn!
                              zo eenvoudig is het allemaal niet....
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                                Je kan moeilijk die krakers echte Doelenaars noemen. Die mensen zijn al lang geleden vertrokken.
                                Die handel had al lang moeten afgebroken zijn en het gespuis verjaagd.

                                Hoe kan je nu gehecht zijn aan een hoop stenen?
                                De dag dat ik een goede vergoeding krijg mogen ze mijn eigendom gerust hebben
                                Die persoon die ik gesproken heb was er 62, ik denk nie dat dat een "kraker" was/is. Hij is uit zijn huis gezet 5 jaar geleden en heeft zijn eigen huis weer in eigen handen genomen! Daar heb ik alleen maar respect voor en diene mens heeft groot gelijk dat hij dat deed !

                                grts

                                Comment

                                Working...
                                X