Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Mac met Lightroom : best hoeveel RAM geheugen ?
Collapse
X
-
-
-
Re: Mac met Lightroom : best hoeveel RAM geheugen ?
Dat was ik zeker van zin. Iemand ervaring met online apple-shop? Ik vind het moeilijk omdat ik een AZERTY-klavier wil en dit kan ik nergens specifiëren.
Als je de Nederlandse website gebruikt, dan krijg je een QUERTY klavier.
Comment
-
S&S is een hele goede winkel. Krijg je prima advies.
Groot voordeel, men laat je met rust als je gewoon wat wil rondkijken. Maar als je iemand vraagt om uitleg dan krijg je die ook, men maakt echt tijd voor je. En een prima service (en dan bedoel ik met service niet "herstellingen")
Althans, in de winkel in Hasselt is dit mijn ervaring
Comment
-
Sven,
Zelf hou ik mij absoluut aan Capture NX.
Fotobewerkingen tot in den treure is niet aan mij besteed, maar het weinige dat ik doe, gebeurt in NX. Uitstekende resultaten, al is het niet echt een snel programma. Maar voor mij is dat geen probleem.
En het is goedkoop in verhouding met de andere...
Tip: wij hebben verschillende Mac's staan met bovengenoemde software op geïnstalleerd. Feel free to try!Nikon, Apple & Epson
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk berichtTip: wij hebben verschillende Mac's staan met bovengenoemde software op geïnstalleerd. Feel free to try!
Sven
Comment
-
-
Het is deze winkel (S&S op de autolei) die me aanraadde van de 2.4 Ghz te nemen met 4 Gb...
Ik ga toch eens op een ander informeren. Alvast bedankt voor de vele reacties en tips.
Sven, als je uw aankoop heeft gedaan, wilt U dan na een tijdje uw bevindingen/ervaring eens laten weten ?
Alvast bedankt.Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.
Comment
-
Begin vorige maand heb ik een MacBook Pro 2.4 GHz met 2 GB RAM gekocht. Daarop kan ik erg vlot werken. Ik heb even getwijfeld, maar beslist om indien nodig achteraf (elders) extra RAM te kopen. Maar dat zal niet meer nodig zijn.
Ik draai regelmatig zware toepassingen (Lightroom, VMWare-sessies, ...) en ervaar het niet als traag. Lightroom heeft wat tijd nodig om op te starten, maar daarna loopt het als een trein. Mijn database is wel redelijk klein.
Ter vergelijking heb ik heb op een desktop met AMD64 CPU en 2GB RAM ook eens een tijdje Vista en Lightroom geprobeerd, maar dat vond ik stuk minder vlot gaan. Als ik het geheugengebruik vergelijk, zie ik dat Mac OS X bijna nooit "vol" zit. Beide systemen hebben hun eigen strategie om met geheugen om te gaan. Ervaringen op het ene zijn daarom niet noodzakelijk dezelfde op het andere. Dat maakt de keuze bij een overstap wel wat lastiger. Echt objectieve metingen heb ik niet gedaan, want ik was sowieso niet van plan Vista te laten staan
Wat 2.2 versus 2.4GHz betreft denk ik niet dat je je moet blindstaren op die 0.2 GHz. Ik heb dit model gekozen vooral voor de extra video RAM (3D dinges, maakt niks uit voor andere toepassingen). Wat voor mij het grote verschil maakt, is het feit dat het een dual core CPU is. 2 processoren op 1 chip als het ware. Daardoor blijft de machine maar zelden hangen omdat een of ander programma een zware bewerking aan het doen is. Dit is mijn eerste dual core en die overstap weegt m.i. veel meer door dan een paar decimalen pure snelheid.
Als je vooraf geen speciale wensen hebt, zal je met de 2.2 GHz en 2GB RAM al heel wat kunnen doen. En het prijsverschil kan je aanwenden voor een lensje of zo
Comment
-
heb imac 20inch (geheugen 1Gb) en ibook G4 (geheugen 1,5GB) en lightroom + photoshop CS2 werken vlot!
Photography helps people to see
-Berenice Abbott-
BD1050BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk berichtSven, als je uw aankoop heeft gedaan, wilt U dan na een tijdje uw bevindingen/ervaring eens laten weten ?
Alvast bedankt.
Deze morgen ben ik bij S&S langs geweest in Wommelgem. Deze winkel stond hoog aangeschreven kwestie van klantvriendelijkheid.
Beide winkels zijn ok, maar ik had de indruk bij S&S dat ze sneller van me af wilden zijn. Ze gaven redelijk weinig uitleg en waren er dan ook erg snel bij om allerlei producten te verkopen. Zo moest ik zonder twijfelen de 2.4Ghz nemen en Aperture en best Office for Mac erbij kopen.
Bij Macsimum was dit totaal anders, hij gaf steeds een correct antwoord en vertelde me ook dat er van bepaalde software 30dagen proef versies standaard bij de laptop zitten.
Mijn keuze staat dan ook vast: Mijn eerste appletje zal gekocht worden bij Macsimum!
Ik wil wel nog even meegeven dat ik geen aandelen heb van deze winkel en (voor zover ik weet) ook geen korting krijg.
Dit is dus puur mijn eigen ondervinding.
Sven
Comment
-
veel succes, je zal het je niet beklagen,
maar pas op, éénmaal mac, ga je NOOIT meer terugPhotography helps people to see
-Berenice Abbott-
BD1050BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk berichtveel succes, je zal het je niet beklagen,
maar pas op, éénmaal mac, ga je NOOIT meer terug, eerst laptop en tegen de zomer mss een Mac Pro
Sven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk berichtIk heb een tijdje geleden die prijzen eens bekeken van de Mac Pro. Het is bij kijken gebleven ...
Dat een Mac Pro een investering is zal elke mac-gebruiker bevestigen, maar ik zou het zo doen: Neem de volledig basis mac pro, dan ben je 2539€ kwijt.
Als opties zou ik volgende zaken nemen: ATI Redeon X1900 XT 512MB, 2 optische drives, bluetooth en zo ben je 2989€ kwijt.
Extra geheugen koop ik bij crucial (4GB voor 250€) (extra geheugen bij Apple is extreem duur!)
Extra harde schijven heb ik nog van mijn vorige PC
Een scherm heb ik al
Voor 3300€ ben je dus volledig gesteld.
Dit is in pc termen een serieus bedrag, maar ik ben ervan overtuigd dat deze langer zal meegaan.
Sven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk berichtveel succes, je zal het je niet beklagen,
maar pas op, éénmaal mac, ga je NOOIT meer terug
Onzin natuurlijkIk heb een iMac en een MacBook, maar op geen van beiden start ik ooit nog MacOS. MacOS is niets voor mij. De Macs zijn het zeer goed uitziende machines wat voor mij de doorslag gaf. tegelijk kon ik eens aan macOS proeven, maar na een paar weken serieus ermee te proberen werken is die naar de achtergrond geschoven en is Windows erop gekomen. Dat is voor mijn nou juist de meerwaarde van een Mac... het beste van beide werelden.
Sven, laat je a.u.b. niet verleiden tot het deelnemen aan de Mac-cult.
Oh ja, en ik ken er genoeg die na een Mac weer naar PCs zijn overgestapt.
Hert
Comment
Comment