Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac met Lightroom : best hoeveel RAM geheugen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Mac met Lightroom : best hoeveel RAM geheugen ?

    Ik werk privé met een MacBook Pro 15" (2.2Ghz, 2Gb Ram) en een 20" Dell scherm. Voor fotobewerking is volgens mij 2GB meer dan voldoende, ik werk hoofdzakelijk met JPEG's (10MPEX) in mijn favoriet fotobewerkingsprogramma en dit gaat zeer vlotjes.

    Het blijft echter een wereld van verschil met de Mac Pro's op het werk. Voor professionele doeleinden zou ik dan ook een Mac Pro aanraden indien je geen laptop nodig hebt.

    Meer Ram blijft een goede keuze, koop dit echter niet bij Mac zelf aan, maar koopt dit zelf aan (of laat het doen in een Mac Shop) voor minder dan de helft van de prijs. Alles bij Mac is duur, kijk dus goed uit waar je probleemloos kunt besparen! Indien je zelf Ram koopt, koop dan ook niet het goedkoopste. 2GB Low Latency Ram, zal beter presteren dan 4GB Budget Ram.

    Veel succes.
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment


    • #32
      Re: Mac met Lightroom : best hoeveel RAM geheugen ?

      Gebruik een imac met 2gb ram en LR1.3 ... gaat lekker hoor :-)
      Echt een aanrader!
      Much to learn I still have!

      Comment


      • #33
        Re: Mac met Lightroom : best hoeveel RAM geheugen ?

        De nieuwe Mac Pro's zijn uit. Met interessante prijzen toch vind ik, zeker als je de configuratie ziet. Standaard komt hij met 2 Xeon quad core's en 2Gb, maar als je opteert voor 1 Xeon quad core, gaat er 450 € af. Dan heb je dus een Mac Pro voor 2049 €. Ik veronderstel dat één Xeon quad core voor particulier gebruik wel voldoende is . De uitbreiding naar 4 gb kost nu ook 450 € (dit is dus ook goedkoper geworden). Ik vermoed dat je desnoods beter opteert voor 1 Xeon en de 4 gb (of je koopt de geheugenuitbreding zelf).
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment

        Working...
        X