Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF, mijn vragen en bedenkingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

    Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
    Als een foto veel eerlijke reacties krijgt, dan kunnen we toch de smaak van het publiek ook een beetje vertegenwoordigen.
    Wat het gedeelte betreft wat verband houdt met de reacties van "het volk" ;-). Als je afgaat op het aantal reacties heb je natuurlijk het probleem dat het ene forumonderdeel al meer (of minder) bezoekers of geďnteresserden kent. Het aantal reacties zal dan ook nooit dat halen van vb natuur, mensen en modellen.
    En zoals ik reeds enkele keren schreef : de naam van de plaatser van de foto speelt altijd mee wat het aantal (positieve) reacties betreft.

    Comment


    • #32
      Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

      Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
      Toch vind ik dat de foto's die in de hof kwamen vroeger stukken beter waren. (maar dat is dan ook weer persoonlijke smaak zeker?)

      Nu staan er ook nog altijd heel goeie beelden in hoor, daar niet van. Maar wekellijks stel ik mijzelf de vraag "hoe komt dat er nu in" en dat had ik vroeger eigenlijk zelden.
      Ligt dat aan de HOF of aan de evolutie die je zelf doormaakt als fotograaf?

      Ik vermoed het laatste. Als ik zelf zie welke foto's ik vroeger heel fier op showcase geplaatst heb ... veel gelijkaardige platen vliegen hier nu onmiddellijk de vuilbak in.

      Ik kijk nu ook anders naar foto's. En soms is het wel jammer. Want technische evolutie en streven naar perfectie neemt soms de verwondering weg die eigen is aan een sterk beeld, zelfs als is het technisch niet perfect.

      Om dat wat terug te vinden heb ik mezelf de voorbije maanden een fotostop opgelegd. Even herbronnen. En het doet deugd om even afstand te nemen.

      Maar nu liggen mijn spullen weer klaar en ik trek de rest van de dag de natuur in.
      Meer foto's op mijn website

      Comment


      • #33
        Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

        Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
        En zoals ik reeds enkele keren schreef : de naam van de plaatser van de foto speelt altijd mee wat het aantal (positieve) reacties betreft.
        Logisch en terecht. Er zijn nu eenmaal mensen die veel actiever deelnemen op dit forum dan anderen. Gewoon "mens" zijn, maakt dat je eerder zal reageren op iemand die je meer ziet / beter kent / leert kennen. Elke reactie is voor een stuk subjectief. Het valt me vaak op dat als je één foutje maakt in een foto, de rest van de foto net zo goed de vuilbak in kan, omdat men zich vast pint op dat éne foutje. Bovendien zijn er mensen die elkaar kennen buiten BD. Toch ook logisch (voor mij toch) dat die van elkaar verwachten dat men reageert...

        Comment


        • #34
          Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
          Aangezien ik bij de personen hoor die foto's mogen nomineren...
          Ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

          Comment


          • #35
            Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

            Het aantal replies kan ook in verhouding tot de deelname in dat forum bekeken worden. Het numerieke is niet doorslaggevend.
            Verder nomineer ik ook niet de persoon maar wel de foto.

            Comment


            • #36
              Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Logisch en terecht. Er zijn nu eenmaal mensen die veel actiever deelnemen op dit forum dan anderen. Gewoon "mens" zijn, maakt dat je eerder zal reageren op iemand die je meer ziet / beter kent / leert kennen. Elke reactie is voor een stuk subjectief. Het valt me vaak op dat als je één foutje maakt in een foto, de rest van de foto net zo goed de vuilbak in kan, omdat men zich vast pint op dat éne foutje. Bovendien zijn er mensen die elkaar kennen buiten BD. Toch ook logisch (voor mij toch) dat die van elkaar verwachten dat men reageert...
              Met natuurlijk het risico dat je foutjes in opnames "van bekenden" vlugger over het hoofd ziet dan dat je dit bij anderen zou doen, waar je wel dat tikkeltje negatief commentaar zoudt neerschrijven.....

              Comment


              • #37
                Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Met natuurlijk het risico dat je foutjes in opnames "van bekenden" vlugger over het hoofd ziet dan dat je dit bij anderen zou doen, waar je wel dat tikkeltje negatief commentaar zoudt neerschrijven.....
                Zoals ik in mijn eerdere post al aangaf... "subjectiviteit", niet alleen omdat smaken verschillen, maar ook omwille van emotionele betrokkenheid enz...
                Ik weet dat als ik een plaatje zie met mijn kinderen op, ik al een groot stuk van mijn objectiviteit verlies, gewoon omdat zij er op staan. Ik vraag me dan vaak af of het raadzaam is deze plaatjes hier te posten. Misschien net wel... voor een objectief oordeel, misschien niet, omdat ze door mijn oordeel te goed bevonden worden.
                Net zo zeer zijn mensen emotioneel betrokken, wanneer ze plaatsen zien die ze kennen, of gewoon dingen die ze graag zien, of zelfs kleuren die ze graag hebben...

                Comment


                • #38
                  Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

                  Als je even zoekt binnen dit forum zal je merken dat dit topic al meermaals aan bod in geweest (zowel in negatieve als positieve zin).

                  De meest gebruikte criteria welke gehanteerd wordt door de medewerkers voor de nominaties is gewoon "welke foto's zijn je het meest bijgebleven".

                  Dat deze foto's je bijblijven omdat ze technische meesterwerken zijn, of juist tegen alle regels in of gewoon omdat ze je aanspreken en een gevoel losmaken, speelt allemaal geen rol.

                  Bij sommige foto's moet je verder kijken dan de afbeelding op zich want een goede foto verteld ook een verhaal.

                  Wat maakt dat je op een fotoexpositie juist langer naar die ene foto kijkt dan naar de andere? Juist die ene foto sprak je meer aan dan de andere.

                  Bij iemand anders zal een ander foto meer aanspreken.
                  Door alle medewerkers te betrekken bij de nominaties krijg je een zo breed mogelijk interessegebied.

                  Uiteindelijk kiest de HOF-coördinator uit de lijst van nominaties max 10 foto's om in het HOF te plaatsen.

                  De HOF samenstellen is geen gemakkelijke klus en ik heb respect voor de keuze van onze HOF-coördinator.
                  Hij heeft dan ook jarenlange ervaring in het samenstellen van het HOF en je moet toegeven, je hebt er ook wat inzicht, doorzicht en talent voor nodig.

                  Over smaken en kleuren kan men niet discuteren, en zoals steeds zullen er mensen zijn die een andere keus voor ogen hadden.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #39
                    Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Zoals ik in mijn eerdere post al aangaf... "subjectiviteit", niet alleen omdat smaken verschillen, maar ook omwille van emotionele betrokkenheid enz...
                    Ik weet dat als ik een plaatje zie met mijn kinderen op, ik al een groot stuk van mijn objectiviteit verlies, gewoon omdat zij er op staan. Ik vraag me dan vaak af of het raadzaam is deze plaatjes hier te posten. Misschien net wel... voor een objectief oordeel, misschien niet, omdat ze door mijn oordeel te goed bevonden worden.
                    Net zo zeer zijn mensen emotioneel betrokken, wanneer ze plaatsen zien die ze kennen, of gewoon dingen die ze graag zien, of zelfs kleuren die ze graag hebben...
                    Zelf ben ik een gevoelsmens.
                    Kindjes, dieren waarbij vooral katten en honden en oudere mensen zijn dankbare onderwerpen...
                    Ze zijn echter nooit een voorwaarde of een garantie om een goede foto te bekomen. Dit zou het ook niet mogen zijn.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                      Alex van holland bv levert zeer mooi PSwerk af, ik vind dat hij terecht al in de HOF stond....................

                      Mordred,

                      bedankt voor jouw compliment . Mijn bewerking beperken zich echter toch contrast, kleur en curves. Verder kom ik met mijn beperkte kennis van PS niet.
                      (helaas )
                      Als ik af en toe zie waar sommige mensen toe in staat zijn met PS ..........
                      Dat zijn echte kunstenaars en verdienen zeker een plaats in HOF.

                      Ik durf haast te beweren dat hier nog nauwelijks foto's gepubliceerd worden welke zo uit de camera komen, waar op zich ook niets mis mee is naar mijn bescheiden mening. En ja, ik ben ook trots als mijn foto uitgekozen wordt. Uiteindelijk doe je het toch voor een stukje erkenning. Zo simpel is het.

                      Alex
                      Website : www.alextimmermans.com
                      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                      Comment


                      • #41
                        Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                        Mordred,
                        Als ik af en toe zie waar sommige mensen toe in staat zijn met PS ..........
                        Wat we vroeger allemaal in de doka deden...roeren in de chemicaliën, tegenhouden, doordrukken enz... en niet zo erg goed voor ons,o zo dierbaar milieu,...doen we nu toch met PS?
                        ...modern én alleszins milieuvriendelijker...én geen bruine vingers meer... mét oneindige resultaten...

                        Aan fotobewerking deden we toch altijd al.

                        Van harte iedereen een prettige kerst en leuk eindejaar!

                        mvg,

                        Roland
                        Last edited by Roland Cuypers; 26 december 2007, 15:19.

                        Comment


                        • #42
                          Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                          Wat we vroeger allemaal in de doka deden...roeren in de chemicaliën, tegenhouden, doordrukken enz... en niet zo erg goed voor ons,o zo dierbaar milieu,...doen we nu toch met PS?
                          ...modern én alleszins milieuvriendelijker...én geen bruine vingers meer... mét oneindige resultaten...

                          Aan fotobewerking deden we toch altijd al.
                          Zo is het en niet anders.

                          Al mis ik het specifieke geurtje van de doka toch wel.
                          Meer foto's op mijn website

                          Comment


                          • #43
                            Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                            Zo is het en niet anders.

                            Al mis ik het specifieke geurtje van de doka toch wel.
                            Vanzelfsprekend...

                            Comment


                            • #44
                              Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                              Zo is het en niet anders.

                              Al mis ik het specifieke geurtje van de doka toch wel.
                              Het gat in de markt : PS CS4 met geurmodule
                              Website : www.alextimmermans.com
                              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                              Comment


                              • #45
                                Re: HOF, mijn vragen en bedenkingen

                                ennnnnnnnnnnnnn we wijken weer lekker af

                                Denk dat de meeste vragen voor mij wel bevredigend zijn beantwoord, maar het was ook meer hardop denken aan deze kant hoor.
                                Wilde ook niemand voor zijn/haar borst stoten en heb respect voor de mensen achter deze organisatie en last but not least de mensen die de parels produceren
                                Groetjes, Jörgen
                                www.beautyshoot.nl

                                Comment

                                Working...
                                X