Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meevolgen met huwelijksfotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

Dat is allemaal relatief hé.
    Ik ken PRO fotografen die huwelijksreportages doen ... doch willen ze er eentje voor mij doen , moeten ze me op het minst nog bijbetalen. Ik ben er van overtuigd dat er hier mensen zijn op het forum die het minstens en zelfs beter doen dan tich PRO fotografen...en inderdaad die hebben die laatste dan verschillende jaren opleiding gevolgd.
    Die opleiding is geen garantie voor succes ... het zal uiteraard wel helpen.

JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Ik zou het alleszins niet doen. Er is géén tijd om iets uit te leggen en de aspirant zou in de weg lopen.

Comment

Wat dat meelopen betreft kan je wel de timing aanleren en de eventuele posities die je best inneemt op kritieke momenten. Maar het instellen van je camera kun je toch moeilijk over beginnen praten tijdens het werken.

Groeten Kristof
        Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Bedankt voor alle reacties!

Misschien eerst even een reactie betreffende de 'concurrentie'. Ik doe dit gratis voor mijn broer en heb absoluut geen ambities om dit nog te gaan doen.

Ik heb het er wat moeilijk mee dat men er hier altijd zo hard op doorgaat. Bijna alle beroepen hebben te kampen met concurrentie van Piet Pol die denkt het even goed te kunnen als een 'stielman'. Fotograaf is hier zeker niet de enigste in en dit is ook helemaal geen nieuw fenomeen. (Webdesign, Ontwerpers, Tuinman, Loodgieters, Taxichauffeurs, ..)

Als ik straks op het feest een Leffe uitgiet voor mijn Opa, ben ik dan ook een concurrent voor een professionele Barman? Als ik mijn oma en opa thuis ga ophalen met de wagen, ben ik dan een concurrent voor een Taxibedrijf? Als mijn opa aardappelen kweekt, is hij dan een concurrent van een groenteboer?

Anders mag je een heleboel fora/websites sluiten omdat ze concurrentie zijn voor cursussen. Een korreltje zout en wat zaken in perspectief zien, zou hier geen kwaad kunnen.

Ik neem wel terecht de kritiek aan dat een huwelijksfotograaf mij niet zomaar wil meenemen en zijn ervaring wil prijsgeven.. misschien was dit dan geen goed idee.

Toch bedankt voor de reactie's
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

Comment

Niets is onmogelijk, maar weinig kan op korte tijd worden verwezenlijkt! De eerste reactie op dergelijk verzoek is "Nee ik heb geen pottekijkers" nodig.
            Als je echter de tijd neemt en een Pro fotograaf leert kennen persoonlijk dan zie ik dit zeker tot de mogelijkheden behoren. Maar daar kunne jaren over heen gaan eer het moment der is .

Zelf ben ik geen Pro, en doe ook nooit trouwers en communies omdat dit ik dit persoonlijk een echt "Pro segment" van de job vind. Misschien ken ik daarom ook veel Pro's die mijn instelling naar waarde schatten.

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

En toch worden er evenveel tegengestelde opinies als nuttige dingen opgenoemd.

Van Michiel vind ik het wel degelijk een nuttige vraag. Vooral zaken als "waar moet je je in de kerk opstellen op welk moment?", "welk materiaal haal je op welk moment tevoorschijn?" en "wie moet ik op dat trouwfeest het meest in de gaten houden: het bruidpaar of de ceremoniemeester?" ... ik zou het begot niet weten want ik heb op een trouwfeest nog nooit op die dingen gelet.

Anderzijds vind ik dat je als fotografen onderling veel van elkaar kan leren, en tot nu toe heeft dat bij mij ook in twee richtingen gewerkt. Mij heeft het veel progressie en vriendschap opgeleverd. De fotografen die er andersom van geprofiteerd hebben: een goede foto/het beeld waarnaar ze op zoek waren en vriendschap. Kies zelf maar welk element het belangrijkste is. Netwerken opbouwen is in de fotografie trouwens wél belangrijk (en ook een aspect dat sommige pro's onderschatten), en als jullie het goed aanpakken zal een avondje meelopen/meekijken zowel voor jou als voor de pro een meerwaarde opleveren, ook als het zijn kost is dat hij een paar "geheimpjes" heeft vrijgegeven.

Comment

Working...
              X