Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trouwreportage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: trouwreportage

Oorspronkelijk geplaatst door Netels Bekijk bericht
    En tot slot:

Nu heb ik hier een paar amateur vs. pro vs. zwartwerker welles-nietes discussies gevolgd, op enkele heb ik zelf ook gereageerd, het blijft amusant.

Maar ’t is wel typerend voor de tijd waarin we ons bevinden: De Zeven Magere Jaren! De mensen hun geld is op, er moeten dus kleinere koeken verdeeld worden met het volgende resultaat: niemand gunt mekaar het licht in de ogen! Als de Zeven Vette Jaren daar zijn ( en dat wens ik eenieder toe ) zult ge het omgekeerde kunnen vaststellen: de grote jongens die de kleintjes vragen om te komen helpen omdat ze het werk niet rondkrijgen. Heel heel heel tipies, niet alleen in de fotografie maar overal, en dat weet ik niet alleen van horen zeggen maar van ondervinden.

En voor de huwelijksreportages in kwestie: als er moet bespaard worden, op wat gaat de gemiddelde Belg dan besparen denkt ge? “Oep de frèt en den drank of oep de fotoos?”
    I rest my case
    Vroeger werd der nen contax met leica lenzen bovengehaald en ging alles analoog. Onwikkelingskosten van filmkes enz waren prijzig. Afdrukken en inbinden ging nog op een ambachtelijke manier.

Maar dat is voorbij in dit digitale tijdperk, dus die kosten mag je niet meer rekenen. De computer doet alles voor je. Enfin alles .

Het gaat in ieder geval een stuk gemakelijker. Ik kan me moeilijk inbeelden dat mensen de dag van vandaag 1000 euro geven voor een boekske met wat schoon prenten in.
    De meeste zijn al content dat er zo'n studentje rondloopt in de famile die wat experimenteerd (thinking out of the box). En dit dan meestal gratis doet omdat hij de familie kent. De menigte van vandaag denkt dat een foto zomaar iets is dat door eender wat toestelleke kan genomen worden. De nonkel jos kan het ook mentaliteit

Comment

Working...
    X