Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
donkere vlekjes
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: donkere vlekjes
Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk berichtIk heb deze eos 30D ongeveer een jaar en dit heb ik nog nooit gezien. De vlekjes zijn op elke foto van deze reeks.
Dat wordt dus kuisen.
Comment
-
En kan je die sensor zelf reinigen of beter laten doen?
mvgFuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
www.ginodepreter.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk berichtEn kan je die sensor zelf reinigen of beter laten doen?
mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk berichtEn kan je die sensor zelf reinigen of beter laten doen?
mvg
Succes !,
Karel
Comment
-
-
Wat dan wel raar is: enkele dagen geleden zie ik niks op foto's en nu ineens zou er dan overvloedig stof op de sensor liggen.
mvgFuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
www.ginodepreter.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk berichtWat dan wel raar is: enkele dagen geleden zie ik niks op foto's en nu ineens zou er dan overvloedig stof op de sensor liggen.
mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk berichtZonder de lens te wisselen??
Inderdaad, vorige maand nog in het dorp Doel foto's gemaakt,de foto's net nog even bekeken, zonder de minste vlek, en bijna 100% zeker dat de lens er niet is afgeweestFuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
www.ginodepreter.com
Comment
-
-
Het kan best dat het stof al in je body zat zonder dat je het merkte.
Het kan dat het stof ergens zat (niet op de sensor) en door beweging op de sensor terecht is gekomen.
Het stof zie je ook niet altijd, zoals al eerder gezegd met het diafragma wat geknepen zie je ze eerder.
Het stof kan op een donkere of drukke plaats in de foto liggen, dan valt het niet op.
Meestal zie je de stofjes het best in de delen met blauwe lucht. Vandaar geregeld eens een controlefoto maken met een klein diafragma van enkel en alleen de lucht. Je ziet direct waar er zich stof op de sensor zit.
Over het reinigen, je kan het zelf als je handig bent en weet wat je doet, anders breng je het toestel beter binnen.
Comment
-
denk ook dat de stof van den beginnen al in de camera heeft gezeten.
heb hier dezelfde ervaring met mijn 30D.
30D uit de doos gehaald en de 17-40mmL er opgezet en die is er niet meer af geweest.
paar maanden later.........toch stof, wat je toch niet verwacht met een 17-40mmL op je camera, die er juist om bekend staat, dat de lens stof en spatwater dicht is.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
oeeeeee thats a LOT Of dust hahahaah.
Iedereen heeft daar last van. Ook zonder lens wisselen krijg je dat.
Ik maak mijn sensor elke week even schoon met een speciale statische sensor brush.
Gebruik meteen de loupe erbij, dan kun je het ook nog een zelf zien. De beste aanschaf van 2007 van mijn kant.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
net even de foto's herbekeken van het dorp Doel en ik vond er eentje met blauwe lucht en idd daar toch ook al enkele vlekken, in andere kleuren en tinten zie ik er zo goed als niks van.Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
www.ginodepreter.com
Comment
Comment