Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

donkere vlekjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: donkere vlekjes

    Heb ook net het onderwerp ' sensor cleaning ' gelezen en daar zijn de meeste mensen erg tevreden van die zogenaamde scotch tape. Over welke tape hebben we het dan juist, of is eender welke tape van dit merk geschikt??

    Alvast bedankt voor de respons tot nu toe

    mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

    Comment


    • #17
      Re: donkere vlekjes

      tis gelukkig nog niet zo erg bij mij dat het veel moeite is het met PS effe te verwijderen.
      mocht dat wel zo worden, laat ik de camera schoon maken door een prof hoor, gewoon omdat ik het zelf niet durf, ook al beweerd een ieder, hier en op andere sites dat het een makkelijk klusje is.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: donkere vlekjes

        @ mel7: heb gisteren mijn sensor nog gereinigd met scotch tape. Gevolg : lijmresten op de sensor en bijna de wanhoop nabij!!!!
        Na anderhalf uur en plusminus 9 sensorswabs (mbv SiClair) was mijn sensor weer zichtbaar stof- en vetvrij! M.a.w. geen risidu meer op de sensor op f22-32 zichtbaar, ook niet in de hoeken.
        Wat mij betreft dus NOOIT meer scotch tape!
        Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijvertellen dat ik deze methode voorheen ook al toepaste zonder noemenswaardige problemen, maar zo zie je maar!!!
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

        Comment


        • #19
          Re: donkere vlekjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
          @ mel7: heb gisteren mijn sensor nog gereinigd met scotch tape. Gevolg : lijmresten op de sensor en bijna de wanhoop nabij!!!!
          Na anderhalf uur en plusminus 9 sensorswabs (mbv SiClair) was mijn sensor weer zichtbaar stof- en vetvrij! M.a.w. geen risidu meer op de sensor op f22-32 zichtbaar, ook niet in de hoeken.
          Wat mij betreft dus NOOIT meer scotch tape!
          Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijvertellen dat ik deze methode voorheen ook al toepaste zonder noemenswaardige problemen, maar zo zie je maar!!!
          verdorie nu dacht ik dat ik het had gevonden met die tape
          Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
          www.ginodepreter.com

          Comment


          • #20
            Re: donkere vlekjes

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            tis gelukkig nog niet zo erg bij mij dat het veel moeite is het met PS effe te verwijderen.
            mocht dat wel zo worden, laat ik de camera schoon maken door een prof hoor, gewoon omdat ik het zelf niet durf, ook al beweerd een ieder, hier en op andere sites dat het een makkelijk klusje is.
            grt,bouk.
            Het is ook niet moeilijk, een keer je het zelf gedaan hebt, vraag je je af waarom er zoveel onzin over verteld wordt.
            En die onzin komt hoogst waarschijnlijk nog van mensen die het nooit zelf gedaan hebben.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment

            Working...
            X