Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's bekijken op LCD-TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: foto's bekijken op LCD-TV

    Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
    Via Svideo hetzelfde probleem, maximaal ongeveer 700 X 576 resolutie.
    De resolutie zal je niet hoger krijgen met een S-video kabel, of via DVD.
    Deze hebben een standaard waar niet van kan van af stappen.
    Mocht je de LCD-TV via HDMI of DVI kunnen koppelen, dan is de resolutie die kan overgedragen worden wat groter.

    Comment


    • #17
      Re: foto's bekijken op LCD-TV

      Philips heeft een speciaal kastje voor op de tv aan te sluiten er zit een afstandbediening bij met o.a. zoomfunctie. Hiermee kun je een diashow met al dan niet teksten samenstellen. Er passen alle kaarten en opslagmedia in. De kwaliteit van de beelden zijn erg goed, zeker op een HD tv.
      Kost nu tijdelijk ter introductie 59 Euro en wordt straks 99 Euro.

      Comment


      • #18
        Re: foto's bekijken op LCD-TV

        Hoi,

        Ik heb net hetzelfde probl. Wil een cdtje maken om elders te tonen en ook bij mij slechte weergave
        Heb de cd gemaakt met behulp van fotoshop 5, via presentatie editor.
        Als ik de presentatie bekijk is ie mooi, maar eens gebrand op cd .
        Speelt slecht af op dvd speler , portable speler en zelfs op de comp.
        Dus het ligt ergens bij het branden volgens mij...

        Mijn draadje
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=194252

        Comment


        • #19
          Re: foto's bekijken op LCD-TV

          Ik heb vroeger ook al wat zitten experimenteren en er is wel duidelijk een groot verschil afhankelijk van de software dat je gebruikt.
          Bij het ene is het perfect beeld en bij het andere trekt het op niks ... en je moet zeker geen dure programma's hebben voor een goed resultaat.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: foto's bekijken op LCD-TV

            VerSeg
            dat geloof ik direct
            probleem is natuurlijk als je gewoon bent om met 1 programma te werken, je niet direct overstapt naar een ander programma en zeker niet als de resultaten van het gebruikte programma ongelooflijk knap zijn
            Probleem blijft dan wel bestaan : hoe krijg je dezelfde kwaliteit van beeld op je TV als je op je pc hebt
            en dat kastje van philips zal wel goed zijn maar op mijn vriendin haar TV kan ze rechtstreeks alle types van kaarten en een USB-stick inzetten dus dat zou een nutteloze kost zijn

            Comment


            • #21
              Re: foto's bekijken op LCD-TV

              Sluit je pc op je TV aan, en gebruik je TV als tweede beeldscherm.

              Of simpeler, koop een Sony alpha 700, die heeft HD output
              flickr

              Comment


              • #22
                Re: foto's bekijken op LCD-TV

                Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk bericht
                Hoi,

                ik heb een 42inch full-HD lcd TV en zou hierop mijn foto's genomen met een DSLR-toestel willen bekijken. De TV heeft echter geen usb-aansluiting, dus ik zet de foto's over op DVD en bekijk ze dan via de dvd-speler. De foto's zijn echter zeer pover van kwaliteit (wazig, schuine lijnen zijn gekartelde lijnen geworden, enz.). Iemand een tip hoe ik alsnog met de bestaande hardware deftig foto's kan kijken op de TV ?

                Groeten,

                Danny
                De huidige generatie HD en Full HD LCD TV'S geven indien de onbewerkte geheugenkaart rechtreeks in de TV gestoken wordt prachtig beeld ook van zeer dichte kijkafstand.
                Bij mij is het ook zo dat eens op CD of DVD gebrand het waardeloos is,wel te bekijken vanaf een meter of 4.
                Ik heb ook een HDMI aansluiting van de Dvd speler,maar die Dvd speler geeft een Video signaal af en dat schijnt het probleem te zijn.
                Zoals hier ergens in het forum vermeld zou het probleem mogelijk te verhelpen zijn met dat apparaat van Philips waar de geheugen kaart rechtreeks in de Tv gestoken wordt.
                Als de Tv een PC ingang heeft is het de beste keuze om de PC via de monitor uitgang direkt met een kabel te verbinden....zit je natuurlijk wel weer met een kabel!
                Mvg L.C

                Comment


                • #23
                  Re: foto's bekijken op LCD-TV

                  Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
                  De huidige generatie HD en Full HD LCD TV'S geven indien de onbewerkte geheugenkaart rechtreeks in de TV gestoken wordt prachtig beeld ook van zeer dichte kijkafstand.
                  Bij mij is het ook zo dat eens op CD of DVD gebrand het waardeloos is,wel te bekijken vanaf een meter of 4.
                  Ik heb ook een HDMI aansluiting van de Dvd speler,maar die Dvd speler geeft een Video signaal af en dat schijnt het probleem te zijn.
                  Zoals hier ergens in het forum vermeld zou het probleem mogelijk te verhelpen zijn met dat apparaat van Philips waar de geheugen kaart rechtreeks in de Tv gestoken wordt.
                  Als de Tv een PC ingang heeft is het de beste keuze om de PC via de monitor uitgang direkt met een kabel te verbinden....zit je natuurlijk wel weer met een kabel!
                  Mvg L.C
                  De meeste DVD spelers ook de duurdere geven een belabbert beeld van JPEG bestanden.
                  Twee jaar geleden had ik een paar dagen een Harddisk DVD-recorder van de Aldie in huis deze gaf een sublieme weergave op een gewone TV van JPEG foto's. Hij ging snel terug naar de winkel omdat hij nogal wat TV-zenders blokkeerde. Het beste voor de aanschaf van een DVD speler is om met je eigen foto-CD/DVD in de winkel te testen. Het is dus zeker mogelijk op een (HD)TV brillante foto's te tonen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: foto's bekijken op LCD-TV

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik heb vroeger ook al wat zitten experimenteren en er is wel duidelijk een groot verschil afhankelijk van de software dat je gebruikt.
                    Bij het ene is het perfect beeld en bij het andere trekt het op niks ... en je moet zeker geen dure programma's hebben voor een goed resultaat.
                    Verseg,
                    Ik heb inderdaad ook een gelijkaardig probleem dat volgens mij aan het programma ligt (ik gebruik dvd slideshow van arcsoft). Kan je me soms een hint geven welke programma's goed de foto's weergeven?

                    Comment


                    • #25
                      Re: foto's bekijken op LCD-TV

                      Ik denk dat het moeilijk is een algemene oorzaak aan te geven waarom foto's op een TV-toestel er soms zo belabberd uit zien. Daarvoor zijn er teveel soorten schermen, DVD-spelers, software om de foto's te branden...
                      Ik weet wel dat het vaak helpt zelf het pixelformaat van de foto's voldoende te verkleinen vooraleer ze op TV te vertonen of vooraleer ze op DVD te branden als het de bedoeling is die op TV te vertonen. De resolutie van een gewoon TV-toestel is heel laag, die van een HD-toestel iets hoger (google hiervoor eens).
                      Als een hoge resolutie foto doorgestuurd wordt naar een TV-scherm, dan moet de resolutie van die foto ergens aangepast worden aan die van het scherm en het TV-toestel zelf kan daar vaak niet goed mee om.
                      home page: http://cage.ugent.be/~hs
                      reisblog: http://herser.wordpress.com
                      foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

                      Comment


                      • #26
                        Re: foto's bekijken op LCD-TV

                        Full HD betekent 1920 x 1080 px.
                        Enkel HDDVD en Blueray kunnen deze resolutie weergeven.

                        Wat wel kan is je TV aan je PC aansluiten. Als je een vrij recente videokaart hebt zal deze over een DVI uitgang beschikken.

                        Via dit verbindingstukje kan je dan een HDMI kabel naar je TV leggen en in alle glorie je foto's bekijken
                        Last edited by Steven D; 3 januari 2008, 19:08. Reden: link naar belgische site
                        Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
                        scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

                        Comment

                        Working...
                        X