Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe belangrijk vind jij een reactie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

Ik denk dat iedereen wel belang aan hecht aan de reacties die hij/zij hier krijgt.
    Door de reacties die ik hier kreeg heb ik eigenlijk leren fotograferen, want ik kon en wist niets van fotografie voor ik hier kwam.

De laatste tijd reageer en post ik minder en minder omdat het ten eerste moeilijk allemaal bij te houden is en omdat ik nu in mijn laatste jaar zit waar toch ook een pak werk bij komt kijken.

Ik moet ook tot mijn grote schaamte toegeven dat ik eigenlijk eerst naar de naam van de fotograaf kijk of het aantal posts voor ik het topic open.
    Vroeger deed ik dat niet, maar ik heb nu ook veel minder tijd...

Hopelijk betert dat binnenkort...
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ik wil toch nog een ander aspect aanhalen.

Alhoewel ik minder ten gronde reageer op foto's wegens eerder in deze draad opgegeven redenen, wil dat absoluut niet zeggen dat ik bijdragen aan het forum minder belangrijk zou vinden. Integendeel.

Ik krijg toch wel heel regelmatig vragen naar het " hoe? " van mijn opnames, zowel via pm als in de resp. draadjes. En daar heb ik steeds met plezier uiteengezet hoe ik bepaalde foto's realiseer. De reacties op deze uitleg zijn meestal van die aard dat ik veronderstel dat ik er andere BD-ers mee vooruithelp.
      Meer foto's op mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
        Ik krijg toch wel heel regelmatig vragen naar het " hoe? " van mijn opnames, zowel via pm als in de resp. draadjes. En daar heb ik steeds met plezier uiteengezet hoe ik bepaalde foto's realiseer. De reacties op deze uitleg zijn meestal van die aard dat ik veronderstel dat ik er andere BD-ers mee vooruithelp.
        Dat is inderdaad een niet te onderschatten deel van het forumverkeer. Op deze manier heb ik al veel hulp gekregen van verschillende BD'ers
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          ..... en hoewel sommigen beweren dat het niveau van showcase omlaag gaat....
          Ik denk het niet hoor.

Het niveau ligt hier hoog, heel hoog.

En reacties krijgen .....ja, het is mooi, maar is niet de hoofdzaak.

Ik post foto's pas als ik ze een weekje op de pc heb staan.

Iedere dag kijk ik ernaar en verbeter er iets aan of begin ik volledig opnieuw.

Ik stuur ze soms naar vrienden/kameraden en vraag dan wat ze ervan vinden.

Dus zoals het in de sticky staat ...."Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent"... die heb ik veel hoor, maar daarom zijn ze niet showcasewaardig.

Ik wil maar zeggen dat er ook een beetje zelfbeheersing moet zijn.

Er hangt voor de fotograaf bijna altijd wel een anekdote aan vast.

Hoe de foto tot stand is gekomen, onder welke omstandigheden etc..speelt ook mee.....Voor de fotograaf uiteraard , maar niet voor de kijker.

Soms post je een foto waarvan je denkt "dat is hem" dat is ne topper.

Maar aan de reacties blijkt het niet zo te zijn. En soms post je een foto om een triootje te hebben en dan is de bijkomende foto "bingo". Het is soms niet te volgen.

Ik hecht eigenlijk meer belang aan het aantal hits/kliks die ik heb op photobucket.

Mijn foto's staan alleen op BD, dus weet ik hoeveel keer ze bekeken worden door leden en door "gasten" samen.. Soms is dat toch wel indrukwekkend hoor.

Het doet mij plezier als jullie mijn foto's mooi vinden, maar ik zal mijn stijl nooit aanpassen om meer reacties te krijgen.

Vanaf het begin dat ik op BD vertoefde ben ik bepaalde mensen gaan volgen, mensen waarnaar ik opkeek omwille van hun fotografie. Mensen waarvan ik leerde door hun uitleg maar ook door hun werk dat ze toonden.

MadMax heb ik leren kennen door zijn toenmalige natuurfotografie.

Jongens toch, toen die zijn eerste grote bonte specht kon verschalken.... Zo blij als een kind van 10 jaar.

Ik volg hem nog met zijn modellen maar reactie geven kan ik niet en doe ik ook niet omdat dit niet mijn terrein is. Ik zou afgaan als een gieter.

Zo ook met "nieuwelingen". Ik bekijk wel zoveel mogelijk foto's maar geef pas een reactie als ik ook zie dat er potentieel inzit, dat men wil luisteren, dat men iets wil aanvaarden.

Als ik vroeger bij mijn eerste posten geen of weinig reacties kreeg wist ik hoe laat het was....Inderdaad.... nog niet goed genoeg voor BD.

Een tijdje wachten met posten... en leren, ervaring opdoen etc... en dan nog eens proberen. Ik zocht zelf uit wat er scheelde aan mijn foto's door kommentaar te lezen van de anciens op andere foto's.

Soms moet men ook gewoon kunnen zeggen ...."prachtige foto"... zondermeer. Jouw persoonlijke smaak willen overbrengen op iemand anders zijn /haar plaatjes gaat toch niet.

Dus voor mij zijn reacties leuk/leerrijk maar overheersen ze niet mijn dagelijkse doen.
          Groetjes
          ----JO

Comment

reacties op mijn inzendingen vind ik erg fijn, al vind ik het verschil tussen de reacties en kijkers soms wel erg groot, maar ik zou zelf op anderen wat meer reacties kunnen geven, alleen de tijd daarvoor ontbreekt soms.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En, blij met je 65 antwoorden?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                ..., maar ik zou zelf op anderen wat meer reacties kunnen geven, alleen de tijd daarvoor ontbreekt soms.
                grt,bouk.
                Ik denk dat je daarover niemand zal horen klagen
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

_____
                  Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 01:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                    Jij??? NOG meer reacties???
                    Als er 1 iemand een rots in de reactiebranding is, ben jij het wel.
                    Waarvan akte.

En speciaal voor Jo voor wie ik altijd grote bewondering had en nog steeds heb. (ben nog steeds zo blij als een kind hoor )

Het is dat ik het altijd zo verrekte koud had in dat klote bos hahhaa.. maar anders...

Ik schiet nog steeds af en toe hoor, maar liever in de tropen LOL.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      Waarvan akte. ...
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik vind het verschrikkelijk dat hier zoveel mensen op het forum zitten en dat je meestal toch maar erg weinig reacties krijgt. Ik post de laatste tijd geregeld iets in "Fotodiscussie Extra" en moet maar tevreden zijn met 3 à 4 reacties...

Ik zit, net als de meeste mensen, op dit forum om bij te leren, maar het aantal reacties stelt me zo goed als altijd teleur. Het doet er voor mij niet toe of de reacties nu lovend zijn of verre van, het belangrijkste is dat je foto's bekeken en becommentarieerd worden door mensen die je iets kunnen bijleren.
                        fotofarah
                        Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Farah Bekijk bericht
                          Ik vind het verschrikkelijk dat hier zoveel mensen op het forum zitten en dat je meestal toch maar erg weinig reacties krijgt. Ik post de laatste tijd geregeld iets in "Fotodiscussie Extra" en moet maar tevreden zijn met 3 à 4 reacties...

Ik zit, net als de meeste mensen, op dit forum om bij te leren, maar het aantal reacties stelt me zo goed als altijd teleur. Het doet er voor mij niet toe of de reacties nu lovend zijn of verre van, het belangrijkste is dat je foto's bekeken en becommentarieerd worden door mensen die je iets kunnen bijleren.
                          uhuh.. ik kan me deze frustratie ook wel voorstellen. In het begin had ik dat ook. En soms vroeg ik er mensen gewoon om, om even naar te kijken. Dat helpt.

@Jos: Ik bedoelde daar mee, dat ik dat alleen maar kan beamen, dat Bouk een grote steunpilaar is voor deze site.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

ik geef zelf weinig (of geen) reactie omdat ik vind dat andere dat beter kunnen
                            www.designed4u.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
                              ik geef zelf weinig (of geen) reactie omdat ik vind dat andere dat beter kunnen
                              hier doe je je zelf toch echt tekort hoor, gezien de opnamen die je tot nu toe hebt ingezonden hier, heb je er namelijk toch aardig kijk op.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                                @Jos: Ik bedoelde daar mee, dat ik dat alleen maar kan beamen, dat Bouk een grote steunpilaar is voor deze site.
                                Ach zó!
                                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                                X