Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snap het niet: prijsvergelijking Konijn vs Studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: snap het niet: prijsvergelijking Konijn vs Studio

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
    mocht ik in turnhout wonen, 'k wist waar ik kocht.
    Da's toch een probleem... ik kom regelmatig in Turnhout, woon er vlakbij, en ik heb eigenlijk drie winkels voor mijn fotografie-aankopen... De lokale fotoboer, studio73 en Konijnenberg.

Dit terzijde...

Het was me ook al opgevallen dat voor sommige zaken studio73 (zelfde als Rubens) goedkoper is dan Konijnenberg. Beide zaken zijn m.i. goed. Je krijgt er een professionele uitleg en testen enz... is geen probleem. Hou er wel rekening mee dat als je voor een lensje naar studio73 rijdt, het zou kunnen dat het niet voorradig is. Hetzelfde kan gebeuren bij Konijnenberg, ook al staat op de site aangegeven dat ze voorradig is. Best eerst bestellen of informeren dus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
      euh, mss een stomme vraag.....
      Zijn rubens in wilrijk, en studio 73 eigelijk dezelfde winkel??? Of zitten zij in een winkeliersvereniging ofzo?? Want de prijzen en de website zijn grotendeeels hetzelfde ontdekte ik vanavond.

Ik rijd maar naar Studio 73 voor een 40D denk ik. Daar is ie 8 euro duurder, maar daar is ie wel in stock, en bij konijn niet zie ik op hun site.
      Rubens en Studio73 zijn dezelfde...

Over Rubens ben ik zeer tevreden.

In het Gentse heb ik, na goede commentaren te hebben gelezen op BD, contact gehad met Art&Craft.
      's Morgens een mailtje verstuurd en een klein uurtje later antwoord terug met een deftige, correcte uitleg. Daar kunnen sommige nog wat van leren. Dat alleen is me al een kleine meerprijs waard.
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Dat alleen is me al een kleine meerprijs waard.
        that's my point

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Hou er wel rekening mee dat als je voor een lensje naar studio73 rijdt, het zou kunnen dat het niet voorradig is. Hetzelfde kan gebeuren bij Konijnenberg, ook al staat op de site aangegeven dat ze voorradig is. Best eerst bestellen of informeren dus...
          Bij Konijnenberg is de site geactualiseerd en zijn de voorraden aangeduid op de site. De site is bovendien gelinkt met het kassasysteem. Ik heb dat zelf ondervonden toen ik het enig aanwezig exemplaar kocht van het Arca Swiss- balhoofd Z1p Sp. Toen ik thuis kwam controleerde ik snel de nieuwe voorraad-status en die was inderdaad met rood gemarkeerd (niet meer voorradig dus).
          Bij populaire producten bel je uiteraard wel beter vooraf en laat je het opzij leggen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Bij Konijnenberg is de site geactualiseerd en zijn de voorraden aangeduid op de site. De site is bovendien gelinkt met het kassasysteem. Ik heb dat zelf ondervonden toen ik het enig aanwezig exemplaar kocht van het Arca Swiss- balhoofd Z1p Sp. Toen ik thuis kwam controleerde ik snel de nieuwe voorraad-status en die was inderdaad met rood gemarkeerd (niet meer voorradig dus).
            Bij populaire producten bel je uiteraard wel beter vooraf en laat je het opzij leggen.
            Het is ook mogelijk dat ze terwijl je onderweg bent (of in de winkel staat te wachten) net het laatste exemplaar verkocht hebben.

Vorige week zat hier bij de reclame nog een folder van 'Top Camera", en ik zag dat ik mijn G9 bij Konijnenberg zo'n 84 euro minder betaald heb dan de prijs in die folder.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Idd wij hier als echtpaar kunnen wel een gesprekje opstarten. Als comm. buitendienst man, en mijn vrouw als inkoopster. Pfff wat een gezeur over al die in-en verkoopprijzen.

Als ik prive de goedkoopste prijs wil ga ik naar Crown. Daar sta je wel in 3 sec weer buiten of je nu € 25 of € 2500 bij hem besteedt, sterker verteld... je nota ligt daar al klaar als je binnen komt.

Ik haat winkelen maar als het om onze hobby gaat ga ik graag ff snuffelen bij Konijn of zo, met mijn meisje. Kost meestal wel een paar centen maar als mijn gevoel daar lekker is maakt dat ons niet uit.
              Als het echter idd om grote bedragen gaat moet ik ook eerlijk toegeven dat ik idd altijd de goedkoopste af rij (jullie hier moeten dat vooral niet doen.... maak je ons het leven nog moeilijker)

Maar voor 2 of 3 tientjes... ach so what. Dan gun ik dat de speciaalzaak toch. Vaak moet ik daar nog ver voor rijden ook maar dat ben ik wel gewend.
              Al hoewel....als ik er nu weer over nadenk.... zijn wel heel dure kopjes koffie

Greetz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                Bij Konijnenberg is de site geactualiseerd en zijn de voorraden aangeduid op de site.
                Nochtans heb ik al het ondervonden dat het niet zo was, en... bevestigde de verkoper me dat het inderdaad zo kon zijn, dat de site niet helemaal "up to date" was.

Comment

ik persoonlijk check toch ook wel is de prijzen, voordat ik ga shoppen....
                  Maar ik rij zelf geen 100den km om iets voor 25 euries goedkoper op de kop te tikken....
                  Nu zou ik dit jaar nog graag een 40D aanschaffen, en die is bij konijn niet voorradig, dus zal hij van bij studio 73 komen, waar hij dan 8 euro duurder is, maar dat maakt me eigelijk weinig uit.... Ik wil die 40D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Nochtans heb ik al het ondervonden dat het niet zo was, en... bevestigde de verkoper me dat het inderdaad zo kon zijn, dat de site niet helemaal "up to date" was.
                    Inderdaad, heb het zelf ook al twee keer voorgehad.
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                      of hebben jullie meer succes met afbieden?
                      Jawel, in Turkije en Thailand
                      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Als er een groot prijsverschil is, dan koop je die lens toch gewoon voor de laagste prijs op de plaats waar je het minst moet betalen...
                        Ik koop alles liever in de winkel waar ik vertrouwen in heb en waar ik mijn andere spullen koop. Als ik daar meer zou moeten betalen dan zeg ik gewoon dat ik interesse heb, dat het elders veel goedkoper is maar toch liever bij hem zou kopen. Als je daar goede klant bent, dan valt er meestal wel iets te regelen, misschien op een andere manier.
                        Als de verkoper koppig doet of laat blijken dat hij geen enkele interesse heeft om u (deels) tegemoet te komen, dan koop ik gewoon alles elders. Maar voor een paar Euro verschil ga ik zeker niet kopen bij een verkoper dat ik niet vertrouw en ik ga er nog minder 200 Km voor rondbollen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          waar loopt ze mank?

trouwens, ik heb geen probleem met de zoektocht naar het goedkoopste,
                          wel met de eis dat iedereen die goedkoopste prijs zomaar moet overnemen.
                          (zie mijn vergelijking Art&Craft - Focilux - Online)
                          stel dat elke fotowinkel de goedkoopste internetprijs rekent,
                          er zou geen internetwinkel meer overblijven

zoek jij de goedkoopste garage voor uw nieuwe auto?
                          ben je bereid daar 300km voor verder te rijden?
                          of toch liever bij de saab-garage van de buurgemeente?

mm
                          Het lijkt mij dat de topicstarter niet eist dat iedereen de goedkoopsteprijs overneemt, maar verwonderd was dat er niet te onderhandelen viel.
                          Last edited by Binnenuit; 10 februari 2008, 09:04.

Comment

....................
                            Last edited by Guest41; 3 november 2014, 18:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              .. en OT: waar mensen dat wakke meervoud "euri" blijven vandaan sleuren dat weten waarschijnlijk enkel en alleen de Nederlandse would be taalpuristen

kijken onder Dutch ...
                              Die 'euri' gebruiken ipv euro is een soort Nederlandse msn-taal, alsof dat het meervoud zou zijn van euro. Als het al correct zou geweest zijn een meervoud ervan te gebruiken zou het trouwens alleen kloppen als euro een italiaans woord was..
                              Die 'euries' van Harre zijn dan wel de extreem overtreffende trap: een zelfgemaakt meervoud van een meervoud...

Comment

Rare jongens hier . Als ik in winkel A sta, en ik vernoem daar dat ik het in winkel B wel goedkoper kan krijgen, en dat ik ook van plan ben om naar daar te gaan, als hij niks aan zijn prijs doet. Zou die verkoper in winkel A me dankbaar moeten zijn, dat ik hem de kans geef van aan mij te verkopen, hij zal er dan ook nog wel winst opmaken, en anders moet hij het maar niet doen.

'k zal hier ook niet de enige zijn, die met company fuel rondfietst, voor mij maakt het dus niks uit of ik naar oostende of naar hasselt om mijn materiaal moet. Maar voor die verkoper die niks verkocht heeft, kan het wel een verschil maken
                                To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                                X