Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 ergernissen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Serieus nu, wat mij enigzins ergert is dat als men mensen probeert te helpen er vaak geen bedankje afkan. Dat kan gaan over een camera aankoop of hoe een foto te verbeteren.

    Ook de fotos zonder een enkele reactie is vervelend. Op bijna iedere foto is wel wat te zeggen! Desnoods dat er geen fluit aan is....

    Het is ook wel razend druk op vooral -archief en demos- dus soms verlies je wel eens wat uit het oog. Ook moet het thema je aanspreken!Toch, aparte thema fora lijkt me ook niks. Wellicht wel een soort 'terzake' voor fotos, waar men de diepte in kan gaan. Aan de andere kant vindt men elkaar ook wel op A&D.

    Verder denken (denk ik) veel mensen dat ze niet kunnen reageren omdat
    ervaring oid ontbreekt, dat men te weinig van de techniek afweet ed. Dat is jammer want vaak heeft iemand zonder kennis van zaken een heel heldere blik.
    Groeten,
    Ronald
    http://fotografie.jouwweb.nl/

    Comment


    • #17
      Ik subscribe niet op topics omdat mijn mailbox al vol genoeg zit. Bijgevolg is het vaak moeilijk om bij te houden wat je waar gepost hebt en of je nog een reactie verwacht of dient te geven. Ik denk wel dat ik minstens evenveel reageer als ik foto's post - vermoedelijk meer.

      Als er mensen zijn die mij een vraag hebben gesteld en geen antwoord hebben gekregen: sorry - dat is zeker niet de bedoeling want ik vind dat zelf ook niet leuk. Dit gebeurt nu eenmaal als het zo snel gaat op het forum.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #18
        In principe heb je wel gelijk... en als ik eerlijk moet zijn: ik zou soms kunnen passen in de groep van mensen die niet reageren op hun eigen threads en/of mensen die weinig reageren op anderma,s foto's.

        MAAR... geloof me, ik doe mijn best. Het is namelijk zo dat ik in het weekend niet op het net kan. En net dié dagen is het forum het meest actief. Daardoor geef ik de indruk van te doen wat jij hierboven beschrijft. Maar ik kan er echt niks aan doen. Nogmaals; ik doe mijn best...

        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #19
          Originally posted by Jazzer
          Om terug te komen op dat "sporadisch reageren" wil ik nog kwijt dat je jezelf na een periode van actief reageren, saai gaat vinden omdat je teveel in herhaling valt. Alle synoniemen van "mooi" heb je al enkele keren gerecycleerd en je (allez, ik toch) begint te verlangen naar een uiting van appreciatie die niet verder moet gaan dan gewoon "7/10" of soms "10/10". Het komt misschien te kortaf (en dus onbeleefd) over, maar zelf zou ik er (zolang het een oprechte quotering is) geen enkel probleem mee hebben. Bovendien bespaart het (veeeeel) tijd en zullen mensen die angst hebben het internet te destabiliseren door teveel taalfouten zich gemakkelijker gaan uiten. Dit voorstel houdt niet in dat uitweidingen uit den boze zouden zijn. Wat vinden jullie (incl. de zwijgende meerderheid ) daarvan ?
          Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens Jazzer maar om nou over te gaan naar beoordeling met cijfer gaat me toch iets te ver. Ben dan bang dat het ook te technisch wordt beoordeeld Het zou misschien wel een idee zijn voor een extra forum "geef mij je cijfer "

          Comment


          • #20
            please, GEEN extra forums.. maakt het alleen maar onduidelijker.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

            Comment


            • #21
              Bingel:

              Ik kan me echt niet voorstellen dat je niet aanvaard wordt.
              Ik denk eerder dat de posts die jij hebt gedaan toevallig ondergesneeuwd werden door andere posts of dat er gewoon niemand was die iets zinnigs had te zeggen er over. Persoonlijk reageer ik nooit in :" Beoordeel mijn foto" en "Ter Zake" omdat ik niet genoeg technische kennis heb. Wel kan ik soms iets zinnigs zeggen over wat ik voel bij een foto en wat ik van een compostie vind. Verder reageer ik niet op sportfoto s en zelden op macro s. Maar dat betekent niet dat ik de poster niet mag of dat zijn camera me niet aan staat

              Comment


              • #22
                Originally posted by ander


                Er komen hier steeds meer mensen, het wordt dus steeds moeilijker de dingen op te volgen.

                Hoewel ik er niet steeds tijd voor heb of maak (fotografie interesseert me enorm, maar er zijn nog een paar andere dingen die me ook enorm interesseren) volg ik het forum een beetje passief. Mag dit ook?

                Vriendelijke groeten,
                Abder
                Dat is toch juist het mooie van een forum zoals dit, iedereen haalt er uit waar hij/zij behoefte aan heeft. De ene actief de ander meer passief

                Comment


                • #23
                  Originally posted by maturin
                  Serieus nu, wat mij enigzins ergert is dat als men mensen probeert te helpen er vaak geen bedankje afkan. Dat kan gaan over een camera aankoop of hoe een foto te verbeteren.
                  Ja daar heb je gelijk in, ik vind het niet erg om mensen te helpen met info want er waren ook mensen die dat voor mij deden toen ik hier voor het eerst kwam maar als er geen bedankje af kan wordt ik wel eens een beetje pissig


                  Verder denken (denk ik) veel mensen dat ze niet kunnen reageren omdat
                  ervaring oid ontbreekt, dat men te weinig van de techniek afweet ed. Dat is jammer want vaak heeft iemand zonder kennis van zaken een heel heldere blik.

                  Dacht ik in het begin ook en mijn technische kennis is ook zeer beperkt maar een foto kan wel iets bij me oproepen en soms heb ik ook mijn mening over een compositie

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Jochen


                    MAAR... geloof me, ik doe mijn best. Het is namelijk zo dat ik in het weekend niet op het net kan. En net dié dagen is het forum het meest actief. Daardoor geef ik de indruk van te doen wat jij hierboven beschrijft. Maar ik kan er echt niks aan doen. Nogmaals; ik doe mijn best...


                    Mijn opmerking was heel algemeen hoor Jochen en echt niet speciaal voor jou bedoeld. Ik heb me er ook helemaal niet mee bezig gehouden WIE de "boosdoeners" zijn

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by marjo
                      Originally posted by Jochen


                      MAAR... geloof me, ik doe mijn best. Het is namelijk zo dat ik in het weekend niet op het net kan. En net dié dagen is het forum het meest actief. Daardoor geef ik de indruk van te doen wat jij hierboven beschrijft. Maar ik kan er echt niks aan doen. Nogmaals; ik doe mijn best...


                      I know... maar ik wou toch even stellen hoe voor mij de vork in de steel zit, want ik denk dat er misschien toch anderen zijn die op bovenstaande manier over mij denken...


                      Mijn opmerking was heel algemeen hoor Jochen en echt niet speciaal voor jou bedoeld. Ik heb me er ook helemaal niet mee bezig gehouden WIE de "boosdoeners" zijn
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #26
                        Een foto wordt 385 keer bekeken, en 5 reacties maar..
                        in mijn ogen is een foto niet goed dan..

                        Reageer je terug op een vraag in je eigen posting,
                        krijg je geen antwoord meer terug..

                        Kan wel op elke foto reageren, maar ja als deze mij niet aanspreekt klik ik door naar een andere foto..
                        Soms zie je wel eens opmerkingen staan van, ja de foto spreekt me niet aan, heel eerlijk dat wel.
                        Maar ik zie dan liever staan, met iets van je kan het beter zo of zo doen..Goede adviezen en kritiek leer je alleen maar van..

                        Ik ben er een stuk minder hier, mijn gezondheid zit even niet mee

                        En ik ik heb echt super veel geleerd hier, ook qua bewerkingen
                        mvg
                        gabriella
                        Canon 300D en 350D
                        canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                        canon 20-35 usm

                        Comment


                        • #27
                          gabriella, je hebt gelijk. Ik ben ook weleens in gebreke geblijven.
                          Moge deze kleine boetedoening bijdragen aan je spoedige herstel.
                          Overigens, we wonen niet ver van elkaar vandaan Eindhoven/Valkenswaard.

                          Comment


                          • #28
                            J@n

                            gezellig voelde me al heel alleen als brabander hier haha
                            dank je wel voor je reactie
                            mvg
                            gabriella
                            Canon 300D en 350D
                            canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                            canon 20-35 usm

                            Comment


                            • #29
                              Inderdaad Marjo, en ik kan er nog "ongebalanceerde kritiek" aan toevoegen, het beginnen lullen over iets anders midden in je fotothread, het niet reageren op mooie foto's en tegelijkertijd op die andere, minder goeie vliegen met de commentaren ... onbegrijpelijk.

                              Ik neem mijn besluit, ik heb er voorlopig genoeg van en ik ga mij wat op andere zaken richten. Dus geen fotoposts of comments meer van mij de komende dagen.


                              Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                              Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                              Comment


                              • #30
                                komt toch niet door mijn bovenstaande reactie hoop ik ?

                                mvg
                                gabriella
                                Canon 300D en 350D
                                canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                                canon 20-35 usm

                                Comment

                                Working...
                                X