Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm L22w-6sa goed voor fotobewerking?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Scherm L22w-6sa goed voor fotobewerking?

    Mja, zou persoonlijk daar inderdaad meer vertrouwen in hebben... als het maar 50 euro scheelt... Zoek eens goed naar reviews van beide schermen en maak je keuze...
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #17
      Re: Scherm L22w-6sa goed voor fotobewerking?

      TN-paneel , en I-sps of zo -euhm , ik vind dat nergens in die specificaties of ik kijk er rats over

      waar kan je dit vinden?

      en wat is nu eigenlijk het verschil?
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment


      • #18
        Re: Scherm L22w-6sa goed voor fotobewerking?

        Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
        TN-paneel , en I-sps of zo -euhm , ik vind dat nergens in die specificaties of ik kijk er rats over

        waar kan je dit vinden?

        en wat is nu eigenlijk het verschil?
        Hier je merk en type intikken en je krijgt je specs


        Hier krijg je wat meer uitleg over het verschil
        Gaming monitor guides, reviews, and how-to's - all in one easy to navigate place that makes your monitor research that much easier.


        Of dat nu allemaal de meerprijs waard is, dat moet je eigenlijk zelf bepalen. Sommigen zeggen van wel, sommigen van niet...
        Eigenlijk zou je het eens moeten kunnen uittesten....

        Hopelijk heb ik je hiermee wat verder geholpen...
        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

        Comment


        • #19
          Re: Scherm L22w-6sa goed voor fotobewerking?

          Mijn persoonlijke opinie....

          Beter een goedkoop scherm met calibratie dan een duur scherm zonder.
          Ik heb al verschillende schermen van de Aldi (Medion) mooi kunnen calibreren. Moet je daar recht voor zitten?? So-what?
          Ik heb ook een Dell S-IPS scherm, maar krijg dat niet behoorlijk gecalibreerd. Op papier is dat nochthans veel beter dan die andere "brol".

          Nog eens, het heeft geen zin een scherm van 500 of meer EUR te kopen en het dan niet te calibreren.
          En kan er mij eens iemand uitleggen wat er goed is aan een scherm dat 300 of meer cd/m2 geeft??? Je moet al direct beginnen met dimmen, dimmen, dimmen....

          Jos
          http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

          Comment


          • #20
            Re: Scherm L22w-6sa goed voor fotobewerking?

            Je klinkt zo gefrustreerd Jos?... Je stelling is juist dat je beter af bent met een gecalibreerd goedkoop scherm dan met een ongecalibreerd duur scherm maar dat wil niet zeggen dat je dan beter als basis een goedkoop scherm koopt. Een calibrator kan je beter met wat vrienden samen aankopen of eens uitlenen van een BD'er, een lcd scherm gaat na verloop van tijd niet zoveel verlopen (minder dan een crt scherm), als het 1x per jaar eens gedaan wordt ga je nauwelijks verschil zien tussen profielen van 1 jaar oud, zolang je maar niet de scherminstellingen gewijzigd hebt ondertussen.
            Paneeltype is niet het enige belangrijke, een evenwichtige backlight zonder bleeding e.d. is ook van groot belang. Het is tegenwoordig moeilijk om nog een 'klein' (lees: <22 inch) scherm te vinden dat S-IPS is omdat de markt helemaal overspoelt is met goedkope TN schermen. Enkel in de 24 en 30 inch formaten zal je geen TN panelen vinden... om begrijpelijke redenen, de kijkhoek is gewoon te klein voor zo'n groot scherm. Op de S-IPS Dell 30inch zie ik al een ferme paarse schijn in zwarte partijen als je er voorbij loopt, gelukkig is het niet zichtbaar als je er normaal voor zit.

            Ik ben zeer tevreden over m'n Nec 20WGX2, ok, de helderheid is op z'n maximum stand bijna 500cd/m2 en dat is onbruikbaar voor realistische fotoverwerking maar de backlight laat zich zeer goed dimmen tot een 140cd/m2 en calibreren met deze helderheid geeft zeer goed resultaat.

            Dell heeft problemen gehad met die stomme Faroudja videoscaler chip die serieus banding veroorzaakt als die aan staat. Ze hebben dan hele series teruggeroepen om de firmware in het scherm te herprogrammeren zodat die chip uit staat... In m'n Nec zit dat onding ook (Advanced DV mode heet het daar) maar het laat zich gelukkig uitschakelen...
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment


            • #21
              Re: Scherm L22w-6sa goed voor fotobewerking?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
              Je klinkt zo gefrustreerd Jos?... Je stelling is juist dat je beter af bent met een gecalibreerd goedkoop scherm dan met een ongecalibreerd duur scherm maar dat wil niet zeggen dat je dan beter als basis een goedkoop scherm koopt. ...
              Heb ik ook niet beweerd.
              En ja, ik ben gefrustreerd (en ik wacht nog steeds op mijn nieuwe calibratieset).
              En hoe kan ik weten of die Faroudja videoscaler chip in mijn scherm zit?
              Wie op scherm een goed beeld wil krijgen van hoe zijn print eruit ziet zal dikwijls werken tussen 90 en 120 cd/m2. 140 is al tamelijk veel vind ik, maar ik zeg niet dat het niet kan. 140 is wel mooi om naar te kijken, dat geef ik toe.
              Jos
              http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

              Comment


              • #22
                Re: Scherm L22w-6sa goed voor fotobewerking?

                Oorspronkelijk geplaatst door Igoforit Bekijk bericht
                En hoe kan ik weten of die Faroudja videoscaler chip in mijn scherm zit?
                Wie op scherm een goed beeld wil krijgen van hoe zijn print eruit ziet zal dikwijls werken tussen 90 en 120 cd/m2. 140 is al tamelijk veel vind ik, maar ik zeg niet dat het niet kan. 140 is wel mooi om naar te kijken, dat geef ik toe.
                Jos
                Google eens naar 'Faroudja Dell' en je komt er veel over tegen... heeft te maken met revisie van het scherm ook.
                90cd/m2 is een mooie helderheid voor een CRT, ik heb al gemerkt dat als je zoiets op een lcd probeert te bereiken dat je het gamut en het contrast teveel beperkt worden, vandaar dat ik bij LCD eerder tussen de 120-140cd/m2 calibreer. 140 is inderdaad tamelijk veel, hoger zou ik zeker nooit calibreren tenzij het niet anders kan (bv. de witte 24inch Imac geraakt in nieuwstaat haast niet onder de 160cd/m2, na een paar jaar gebruik zakt het wel iets).
                Mijn Nec zit tegenwoordig rond de 130cd/m2 en alle foto's van het BoF zijn hier gepasseerd voor algemene bewerking/controle... heb geen rare helderheidsverschillen opgemerkt toen het boek gedrukt was... komt vrij goed overeen.
                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                Comment

                Working...
                X