Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kalibreren monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: kalibreren monitor

    Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
    In the states.....colorvision hanteerd net als canon het principe $=€
    Nu de dollar laag staat...
    Jij gaat dus 1 euro geven, per dollar (die bijvoorbeeld maar 0,7 euro waard is).

    Proficiat Sallybelgium, u wint een "bruudruuster"!
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #17
      Re: kalibreren monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door Oostham Bekijk bericht
      Mijn besluit is genomen, ik ga de Spyder3Elite kopen.
      Iemand een idee waar je zoiets het best koopt?
      Hallo Oostham,

      ik heb 'm bij Topfoto in Düren gekocht. Je kunt 'm op max 5 van je PCs instaleren.
      Ik heb 'm nog maar een paar weken maar ik ben erg enthousiast dwz momenteel geinstalleerd op 2 PCs met verschillende LCDs (een Samsung en een Dell) en die zien er eender uit nu. Daarvoor deed ik het met test jpgs / simpele software dus met de hand en dat is veel langer om te doen en niet zo precies.

      hg,
      Karel

      Comment


      • #18
        Re: kalibreren monitor

        Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
        Misschien een rare vraag hier maar omdat dit toch over kalibratie gaat.

        Regelt zo'n kalibratie apperaat ook de helderheid en of eventueel contrast van je monitor ?

        En als je nu 20 verschillende typen pc en scherm naast elkaar zet en je kalibreerd deze allemaal, geven deze dan allemaal hetzelfde beeld of zit hier dan nog steeds verschil in?
        En in hoeverre komen kalibratie apperaten overeen? (marc-en-ciel raad de ene af en vind de andere beter )
        Is dat voor de niet pro kalibreerders te zien?

        Zomaar 2 vragen die mij toch wel boeien en denk dat de meesten hier er ook iets aan hebben.

        Greetz rich

        Regelt zo'n kalibratie apperaat ook de helderheid en of eventueel contrast van je monitor ?
        Ja

        En als je nu 20 verschillende typen pc en scherm naast elkaar zet en je kalibreerd deze allemaal, geven deze dan allemaal hetzelfde beeld of zit hier dan nog steeds verschil in?
        Er zal volgens mij nog altijd wel een klein verschil merkbaar zijn.
        Verder en technisch ga ik daar niet op in.

        Slechts een adres:
        Marc en ciel.
        Die man weet waar over hij praat.
        Ga en je zal geloven.

        Comment


        • #19
          Re: kalibreren monitor

          Oorspronkelijk geplaatst door Oostham Bekijk bericht
          Amerika zou tof geweest zijn, heb nu marc-en-ciel gecontacteerd.
          Zij raden de spyder3elite zelfs af en vinden de Eye-One Display 2 beter, iemand die dit kan bevestigen of ontkennen?
          Was ook geïnteresseerd in de ColorVision, maar zou die dan zoveel slechter zijn dan die Eye-One Display 2?
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #20
            Re: kalibreren monitor

            ik heb de spyder, en ben er toch tevreden van.
            Ik heb wel niet met andere paketten kunnen vergeleken, mr ik ben afgegaan op de review op northernlight. Zie daar maar eens vr meer info. Daar kwam de spyder er toch als zeer positief uit
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment


            • #21
              Re: kalibreren monitor

              Ik heb de goedkope Spyder II Express en die bevalt me prima. Je moet er met deze alleen rekening mee houden dat die niet geschikt is wanneer je twee of meer monitoren aan één pc hebt hangen, of wanneer je ook je eigen printer wilt calibreren. Je kunt de Spyder II software wel gerust op meerdere pc's tegelijk installeren en gebruiken....
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #22
                Re: kalibreren monitor

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Was ook geïnteresseerd in de ColorVision, maar zou die dan zoveel slechter zijn dan die Eye-One Display 2?
                Ik heb uiteindelijk de Eye-One Display 2 gekocht op advies van Marc en ...
                Ik ben er tevreden over.
                IntoWildlife

                Comment


                • #23
                  Re: kalibreren monitor

                  Oorspronkelijk geplaatst door Oostham Bekijk bericht
                  Ik heb uiteindelijk de Eye-One Display 2 gekocht op advies van Marc en ...
                  Ik ben er tevreden over.
                  Ik vind het (te) veel geld, die Colorvision zal wel beter dan niks zijn zeker?
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment

                  Working...
                  X