Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D en lens zijn gevallen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400D en lens zijn gevallen

Oorspronkelijk geplaatst door Isabelle1974 Bekijk bericht
    Probleem ik heb maar 1 lens...
    Als ik door camera en lens kijk en hem op 50mm zet en richt naar televisie en met camera naar boven ga zie ik de televisie weerkaatsen in beeld. Mss kan dit aantonen wat er defect is?
    Als niet enkel de foto, maar ook het beeld in de zoeker iets mankeert kan het al niet (enkel) de sluiter zijn. Mss zit de spiegel half geblokkeed ofzo? Maar dan zou ik eerder denken dat je de bovenkant van het beeld zou missen op foto door de spiegeling?

Succes ermee!

groeten,
    Koen
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Valschade valt niet onder garantie, Canon zal dat ook eenvoudig kunnen vaststellen. Verder vrees ik voor de herstellingskost, Canon hanteert hier vrij snel de "total loss". en ik kan ze daarin volgen, ze moeten garantie op herstelling geven, de fout ligt bij u, dus wat hebben ze te verliezen? Binnesturen en bestek laten maken. Te duur? Zet da de camera te koop als defekt, op ebay, en je gaat verschieten wat je er nog voor krijgt.
      Helaas, maar wees blij dat het geen 1dmkIIIs is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
        Dat zou neerkomen op fraude. Zeer verwerpelijk, omdat de kosten dan door de importeur moeten worden gedragen, die ze uiteindelijk zal doorrekenen op een of andere manier aan uw collega-fotografen. Onvoorstelbaar dat u dat hier zelfs maar durft suggereren! Ik noteer u alvast in mijn lijst van 'luitjes waar je nooit iets mag van kopen'.
        Waarom zou je het niet doen? .
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Isabelle1974 Bekijk bericht

Zonet is mijn canon 400D en lens gevallen van de kast. 'Gelukkig' zat hij in de tas maar bij het openmaken zag ik...

1. filter kapot, vond ik nog het minst erge
          2. als ik foto neem zie ik enkel een beeld aan de bovenkant, onderaan is zwart.

Op het eerste zicht zie ik geen breuken aan body of lens.

Welk slecht nieuws mag ik verwachten als ik morgen ermee naar winkel ga?
          De spiegel klapt niet helemaal op.......
          Misschien vallen de kosten wel mee.

Sluiter is het zeker niet.

Comment

Dat zou neerkomen op fraude. Zeer verwerpelijk, omdat de kosten dan door de importeur moeten worden gedragen, die ze uiteindelijk zal doorrekenen op een of andere manier aan uw collega-fotografen. Onvoorstelbaar dat u dat hier zelfs maar durft suggereren! Ik noteer u alvast in mijn lijst van 'luitjes waar je nooit iets mag van kopen'.
            Het is geen crimineel feit he...
            En 'NEE' heb je en een 'JA' kan je krijgen.
            Als de fabricant zegt dat hij het maakt in garantie dan zullen 'uw' collega fotografen hier geen meerprijs voor aanrekenen.
            Want de garantie zit al in de aankoopprijs verwerkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
              Het is geen crimineel feit he...
              En 'NEE' heb je en een 'JA' kan je krijgen.
              Als de fabricant zegt dat hij het maakt in garantie dan zullen 'uw' collega fotografen hier geen meerprijs voor aanrekenen.
              Want de garantie zit al in de aankoopprijs verwerkt
              U vergist zich compleet. Een product willens en wetens in garantie ter herstelling aanbieden, terwijl het geen garantiegeval betreft, is valsheid in geschrifte en oplichting en is dus wel degelijk een (correctioneel strafbaar) misdrijf. Ook wat de prijs betreft, slaat u de bal mis. In marketing wordt de prijs van een product namelijk berekend rekening houdend met diverse factoren, zoals o.a. de gemiddelde garantie-uitgaven per model. Als blijkt dat meer moet worden gebudgetteerd voor herstellingen in garantie, stijgt de prijs. Die u en ik betalen. Fraudeurs bestelen dus altijd hun medemensen. Bovendien wordt er wantrouwen gecreëerd bij dealers, kleinhandelaars, importeurs en fabrikanten, en dat heeft ook zijn negatieve invloed op de relatie met bona-fide klanten.

Comment

U vergist zich compleet. Een product willens en wetens in garantie ter herstelling aanbieden, terwijl het geen garantiegeval betreft, is valsheid in geschrifte en oplichting en is dus wel degelijk een (correctioneel strafbaar) misdrijf. Ook wat de prijs betreft, slaat u de bal mis. In marketing wordt de prijs van een product namelijk berekend rekening houdend met diverse factoren, zoals o.a. de gemiddelde garantie-uitgaven per model. Als blijkt dat meer moet worden gebudgetteerd voor herstellingen in garantie, stijgt de prijs. Die u en ik betalen. Fraudeurs bestelen dus altijd hun medemensen. Bovendien wordt er wantrouwen gecreëerd bij dealers, kleinhandelaars, importeurs en fabrikanten, en dat heeft ook zijn negatieve invloed op de relatie met bona-fide klanten.
                Een producent bekijkt altijd een product eerst om na te gaan of de garantievoorwaarden voldaan zijn.
                Is dat het geval dan wordt het toestel onder garantie gemaakt.
                Als de voorwaarden niet voldaan zijn dan houdt de producent z'n garantie voor zich en is niet verplicht dit te maken ONGEACHT wat de klant verteld.

Dus ook al liegt de klant dan is het aan de producent om te bepalen of z'n toestel ja of te nee gemaakt wordt. Vandaar... Een 'NEE' heb je en een 'JA' kan je krijgen...
                En als blijkt dat er veel garantiegevallen zich voordoen voor een bepaald product dan moet de producent zich vragen gaan stellen over de kwaliteit van z'n product en zal dan zeker NIET de prijs verhogen.
                Want dat is nogal contradictorisch!

Wat de prijsbetreft.... niet helemaal mee eens met je redenering...
                Een prijs bevat idd veel factoren maar garantie/diefstal etc etc zijn erbij ingecalculeerd. (ik moet de prijsbepalingdocumentatie nog eens opzoeken maar ben er vrij zeker van dat dat twee factoren zijn die erbij ingerekend zijn).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Helaas, maar wees blij dat het geen 1dmkIIIs is...
                  De sluiter van de 1dmkIIIs zal het nog perfect doen na een val van een kast in een fototas (ik neem aan dat het gaan kast van 2 meter hoog was). Geen appelen met peren vergelijken eh. Het prijsverschil zit hem in zowat alle onderdelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                    De sluiter van de 1dmkIIIs zal het nog perfect doen na een val van een kast in een fototas (ik neem aan dat het gaan kast van 2 meter hoog was). Geen appelen met peren vergelijken eh. Het prijsverschil zit hem in zowat alle onderdelen.
                    Wil je het uitproberen? De kans is kleiner maar niet onbestaande ! Ik weet echt van 1d series die ook stukgaan bij kleine schokken hoor.

Comment

Toestel is binnen voor reparatie, zal me max 200€ kosten, binnen 4 weken zou ik hem terug hebben, maar met de feestdagen tss kan het wel net iets langer duren.
                      Het zal waarschijnlijk de sluiter zijn...

Bedankt voor jullie meningen en wees gerust ik verkoop niets...
                      Last edited by Isabelle1974; 10 december 2007, 09:06.
                      Canon 400D - Sigma 18-50mm 2.8 - Groot verlanglijstje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
                        Een producent bekijkt altijd een product eerst om na te gaan of de garantievoorwaarden voldaan zijn.
                        Is dat het geval dan wordt het toestel onder garantie gemaakt.
                        Als de voorwaarden niet voldaan zijn dan houdt de producent z'n garantie voor zich en is niet verplicht dit te maken ONGEACHT wat de klant verteld.

Dus ook al liegt de klant dan is het aan de producent om te bepalen of z'n toestel ja of te nee gemaakt wordt. Vandaar... Een 'NEE' heb je en een 'JA' kan je krijgen...
                        En als blijkt dat er veel garantiegevallen zich voordoen voor een bepaald product dan moet de producent zich vragen gaan stellen over de kwaliteit van z'n product en zal dan zeker NIET de prijs verhogen.
                        Want dat is nogal contradictorisch!

Wat de prijsbetreft.... niet helemaal mee eens met je redenering...
                        Een prijs bevat idd veel factoren maar garantie/diefstal etc etc zijn erbij ingecalculeerd. (ik moet de prijsbepalingdocumentatie nog eens opzoeken maar ben er vrij zeker van dat dat twee factoren zijn die erbij ingerekend zijn).
                        U houdt er wel een heel vreemde moraliteit op na. Volgens u is het dus geoorloofd eerst altijd te proberen of je met crimineel gedrag (valsheid in geschrifte + oplichting) je voordeel kunt doen. Als je die redenering volgt, is het ook perfect in orde dat iemand u een defect tweedehands toestel probeert te verkopen. Lukt het, dan lukt het. Heeft u niet opgemerkt dat er iets mee scheelde? Eigen fout. Als u niet inziet dat dat geen sociaal aanvaardbare manier van redeneren is, dan is er iets ernstigs mis met uw normenstelsel.
                        En wat de garantiekost betreft: ik beweer al twee reacties dat die verwerkt is in de prijs. Dus: meer herstellingen in garantie, hogere prijs. Die u en ik betalen. Zo simpel is dat. Om van het geschonden vertrouwen nog maar te zwijgen. Het feit alleen al dat de TS zich op een open forum afvraagt of ze met bedrog voordeel zou kunnen doen, is toch immoreel? Of gaat de normvervaging hier al zo ver dat niemand dat inziet?
                        Last edited by Concertfoto; 10 december 2007, 10:03.

Comment

jammer dat niet iemand anders hem heeft laten vallen, had het naar de verzekering gemogen.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            jammer dat niet iemand anders hem heeft laten vallen, had het naar de verzekering gemogen.
                            grt,bouk.
                            Dan wel, ja. Spijtig genoeg wordt ook in die 'familiale verzekeringen' zo driftig gefraudeerd dat bij de meeste maatschappijen een vrijstelling (franchise) van 200 euro geen uitzondering is. Nog geen tien jaar geleden bedroeg die maar een fractie van dat bedrag. Waarmee nog maar eens wordt bewezen hoe asociaal zulke fraude is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              grt,bouk.
                              Das een goeie bouk. Goed idee. Ik kan natuurlijk ook de hypocriet en heilige uithangen en zeggen dat dit onaanvaardbaar is maar het feit is dat velen dit zouden toepassen indien mogelijk.
                              Groetjes Steco

Comment

Dan wel, ja. Spijtig genoeg wordt ook in die 'familiale verzekeringen' zo driftig gefraudeerd dat bij de meeste maatschappijen een vrijstelling (franchise) van 200 euro geen uitzondering is. Nog geen tien jaar geleden bedroeg die maar een fractie van dat bedrag. Waarmee nog maar eens wordt bewezen hoe asociaal zulke fraude is.

Ik kan je redeneringen hier 100% volgen, maar als er iets is wat we aan het verliezen zijn, is het burgerszin en moraliteit. En we zijn daar uiteindelijk allemaal slachtoffer van! (zij die denken dat dergelijk gedrag geen prijsverhogingen veroorzaken, weten niet hoe het systeem werkt)

Comment

Working...
                                X