Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkopers en hun technische kennis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: verkopers en hun technische kennis

    oh edele moraalridders

    wat een gezeik

    als een verkoper bezig is met een klant, dan blijf jij daar als andere klant mooi buiten
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #17
      Re: verkopers en hun technische kennis

      Daar kan ik jullie alleen maar gelijk in geven.
      Canonian

      Comment


      • #18
        Re: verkopers en hun technische kennis

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        als een verkoper bezig is met een klant, dan blijf jij daar als andere klant mooi buiten

        Just nikske als een verkoper onzin aan het verkopen is, tegen gelijk wie dan ik heb ik daar geen problemen mee om me daar mee te moeien (mijn vrouw gaat dan wel dikwijls buiten, en doet of ze me niet kent maar soit ). Verkopers zijn dieven, en als een verkoper geen dief is, is het geen goeie verkoper .
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #19
          Re: verkopers en hun technische kennis

          Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          .......[knip]......... Verkopers zijn dieven, en als een verkoper geen dief is, is het geen goeie verkoper .
          Als je als verkoper een goede cursus verkoop technieken volgt. En toepast in je job ben je helemaal geen dief.

          -Dan help je je klant om het juiste product te kopen.
          Dan hebben pin13689 en DrJeckyll en jdm gelijk. (Ook al weet zijn vrouw niet meer wie hij is..... ).
          -Dan is het geen schande ( en je verliest er ook geen klant mee ) als je toegeeft dat er iets "fout" gelopen is.
          -Dan neem je actie om die "fout" , speciaal voor die ene klant , recht te zetten. Als je dat, als verkoper goed en eerlijk doet, win je 100% het vertrouwen van je klant.

          Een klant "bedriegen" kan je één keer, een vaste klant houden vraagt een beetje meer inspanning maar dan kan je dan meerdere keren verkopen.....

          Voor een verkoper kan een "crisis situatie" een afgang zijn of...... een opportuniteit om je klant te bewijzen dat je hem ernstig neemt.

          Groetjes
          Skitch
          Last edited by Skitch; 8 december 2007, 19:01.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #20
            Re: verkopers en hun technische kennis

            Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Verkopers zijn dieven, en als een verkoper geen dief is, is het geen goeie verkoper .
            Ook die welke het BoF verkopen?

            Comment


            • #21
              Re: verkopers en hun technische kennis

              De manier waarop mediamarkt met hun klanten omgaat is hier al vaker aan bod gekomen ...

              Comment


              • #22
                Re: verkopers en hun technische kennis

                Toen ik bij mediamarkt mijn petekind uitleg aan het geven was over een paar facetten van digitaal, kwestie van haar keuze voor een toestelletje wat gemakkelijker te maken stond er naast mij een ouder koppel die met een verkoper aan het praten was over juist hetzelfde .. die mevrouw moet, zonder dat ik het wist, meegeluisterd hebben naar mijn sumiere uitleg want na een paar minuten lieten ze die verkoper gelijk vallen en vroegen ze mijn gedacht LOL .. eerder genant want ze hadden blijkbaar gehoopt dat ik voor hun de keuzeknoop ging doorhakken wat dan helemaal mijn bedoeling niet was .. neutrale info ok, beslissing neem je zelf maar er zijn in deze business ook al veel te veel "box movers" juist zoals bij de computermarkt ..

                Comment


                • #23
                  Re: verkopers en hun technische kennis

                  Toch wat relativeren.
                  Dikwijls zoeken wij als koper de goedkoopste plek en zijn zelfs bereid om daarvoor naar het buitenland te reizen. Maar als we info en technische raad nodig hebben gaan we aankloppen bij onze naaste winkel. En die moet ons dan raad geven en daarna trekken we weer naar buitenland om onze aankoop te doen.
                  Ik kan best verstaan dat mijn locale fotoboer dan ook niet meer geneigd is mij veel info en service te verlenen.
                  Hierbij een herinnering aan een bestaande situatie: in New-York zitten de meeste verkopers van fotoapparatuur dicht bij elkaar in de buurt van 39th street tot 42nd street. Ik ken hun moderne verkoopstechnieken niet maar in de 70 en 80-er jaren deden ze het volgende:
                  - ik vraag naar een Nikon F2 met Photomik
                  - verkoper legt toestel op tafel en direct ernaast een stapel dollarbriefjes
                  - ik stel een technische vraag en de verkoper neemt 10 dollar weg van de stapel
                  - ik herhaal mijn vraag en de verkoper neemt weerom 10 dollar weg
                  - benieuwd vraag ik waarom: bij iedere technische uitleg verliest hij tijd en time is money.
                  - ik kan kiezen de Nikon kopen en overblijvende stapel dollars als discount genieten of elders mijn aankoop doen.Als de stapel op is gaat het toestel terug in de kast.
                  Raar maar waar.

                  Henri
                  Last edited by kodachrome; 8 december 2007, 23:32.
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: verkopers en hun technische kennis

                    Ik heb vandaag bij de aankoop van een Sony laptop de info gekregen dat ik het eerste jaar een garantieservice aan huis krijg binnen de 24 uur. Indien het niet onmiddellijk bij me thuis kan hersteld worden krijg ik een vervangtoestel. Op mijn vraag wat ik met een laptop kan doen waarop enkel VISTA staat had de verkoper geen antwoord.

                    Comment


                    • #25
                      Re: verkopers en hun technische kennis

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Ook die welke het BoF verkopen?


                      Dat verkoop je niet, dat verkoopt zichzelf.... Dat telt niet
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #26
                        Re: verkopers en hun technische kennis

                        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                        Toch wat relativeren.
                        Dikwijls zoeken wij als koper de goedkoopste plek en zijn zelfs bereid om daarvoor naar het buitenland te reizen. Maar als we info en technische raad nodig hebben gaan we aankloppen bij onze naaste winkel. En die moet ons dan raad geven en daarna trekken we weer naar buitenland om onze aankoop te doen.
                        Ik kan best verstaan dat mijn locale fotoboer dan ook niet meer geneigd is mij veel info en service te verlenen.
                        Hierbij een herinnering aan een bestaande situatie: in New-York zitten de meeste verkopers van fotoapparatuur dicht bij elkaar in de buurt van 39th street tot 42nd street. Ik ken hun moderne verkoopstechnieken niet maar in de 70 en 80-er jaren deden ze het volgende:
                        - ik vraag naar een Nikon F2 met Photomik
                        - verkoper legt toestel op tafel en direct ernaast een stapel dollarbriefjes
                        - ik stel een technische vraag en de verkoper neemt 10 dollar weg van de stapel
                        - ik herhaal mijn vraag en de verkoper neemt weerom 10 dollar weg
                        - benieuwd vraag ik waarom: bij iedere technische uitleg verliest hij tijd en time is money.
                        - ik kan kiezen de Nikon kopen en overblijvende stapel dollars als discount genieten of elders mijn aankoop doen.Als de stapel op is gaat het toestel terug in de kast.
                        Raar maar waar.

                        Henri
                        hilarisch , dus ook hier eerst 1 winkel binnen gaan , en dan naar een ander zonder vragen te stellen. :-p
                        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                        Comment


                        • #27
                          Re: verkopers en hun technische kennis

                          Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                          hilarisch , dus ook hier eerst 1 winkel binnen gaan , en dan naar een ander zonder vragen te stellen. :-p
                          lijkt idd zo, maar veel winkels hebben onderling een deal.
                          Call it organisation (mafia) or call it good thinking.
                          If you can't beat them, join them.

                          Henri
                          lidnummer: BD0435BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: verkopers en hun technische kennis

                            Als een verkoper verkeerde technische informatie geeft, dan durf ik er ook wel eens tussen komen maar voor de rest moei ik mij daar niet mee.
                            Als klant kan ik niet weten uit welke levering het aangeboden produkt komt en ik kan dus ook niet weten of het uit een lot met of zonder problemen komt. Mogelijks kwam het toestel pas binnen met de recentste levering en is het probleem reeds opgelost.
                            Een verkoper beletten iets te verkopen is lauter broodroof.
                            Daarbij ... het is toch dezelfde verkoper dat voor de service zal moeten instaan, hij moet het terugsturen, hij moet het opvolgen, de administratie doen.
                            Een verkoper dat echt staat te liegen, dat functionaliteiten belooft dat niet mogelijk zijn, dat heel verkeerde specificaties opgeeft ... die mag wel eens op zijn plaats gezet worden.

                            Ik kocht ooit eens een GSM met voice dialing ... zogezegd volgens de verkoper ... ik kom thuis en die heeft het niet, ik ga terug en ruil het toestel voor een ander. De verkoper deed dit niet bewust, het kaartje dat erbij stond in de vitrine vermeldde dit en hij heeft het zonder meer afgelezen.
                            Terwijl ik het mijne ruilde verkocht hij net hetzelfde toestel aan een andere klant die ook een toestel met voice dialing vroeg. Ja, hier heb ik inderdaad de opmerking gemaakt dat dit toestel dit niet kon. Maar uiteindelijk zal zowel de klant als de verkoper winst gedaan hebben door de verloren moeite uit te sparen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: verkopers en hun technische kennis

                              vraag aan de verkoper bij een groot warenhuis, of hij/zij altijd op deze afdeling werkzaam is, zo niet niet, vraag naar een verkoper die dat wel is.
                              wat heb je nl aan een verkoper, die normaal op de afdeling witgoed staat, maar even voor de collega invalt op de afdeling fotografie, omdat die van de fotografie effe lunse is.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: verkopers en hun technische kennis

                                Tja, Mediamarkt is natuurlijk geen fotozaak. Dus dat daar niet de kennis voorhanden is niet meer dan logisch. Ik bekijk het zo:
                                - Wil ik specialistische apperatuur, dan betaal ik graag iets meer voor service en goede uitleg (indien nodig). Hiervoor ga ik naar een speciaalzaak.
                                - Koop ik iets anders, dan maakt het niet uit waar ik dat koop.

                                stel je eens voor dat iedereen dezelfde service verwacht van de Mediamarkt ten opzichte van de speciaalzaak, dat kan niet. Dan zou de Mediamarkt in opleidingen voor het personeel moeten investeren en zullen de prijzen alsnog omhoog moeten gaan daar.

                                Maar om op de vraag terug te komen... Als ik hoor dat een verkoper onzin staat uit te kramen dan geniet ik en bemoei ik mij er ook mee. Zo vals ben ik dan wel. Of je zegt niets als verkoper en haalt er een collega bij die het wel weet, of je vertelt alleen wat je weet. Mensen worden al genoeg dingen aangesmeerd en daar hou ik niet van.
                                (Ja, ik ben zelf ook verkoper geweest en als ik iets niet wist, dan haalde ik er altijd een collega bij die het wel wist. Leerde ik er ook weer wat van.)
                                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                                --------

                                Comment

                                Working...
                                X