Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot Kado voor vriendin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotoshoot Kado voor vriendin

Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht
    Voor vele mensen is 150 Euro juist een obstakel.ik herhaal ..obstakel.Vreemd genoeg interpreteert u dat als te..duur.

De een kiest voor de studio incl visagie en werpt nonchalant 150E op tafel.De ander kijkt in de showcase ,en zoekt een toffe BD'er die met passie fotografeert en het een uitdaging vindt om een ander te voorzien van prima foto's. Jazeker,Inge hier op het forum lopen amateurs rond die het leuk vinden om een PB te krijgen met het verzoek een serie creatieve portretten te schieten. En dat hoeft zeker geen 150 Euro te kosten.

Inge,mijn replies komen misschien een beetje baggitaliserend over,maar ik wil slechts zeggen dat er nog meer wegen zijn die naar rome leiden.
    Voilá, zo is het. Zijn er op BD amateurfotografen die graag gratis een shoot willen organiseren? Zeker wel.
    Hoef je €€€€ aan fotomateriaal te hebben om goeie, pakkende foto's te maken? Neen. Zijn er fotografen met €€€€ aan fotomateriaal die desondanks toch zelden een goeie foto kunnen maken? Zeker wel.
    Een bedrag (€150 bv) zal nooit kunnen garanderen of een foto-opdracht geslaagd zal zijn. Daar moeten de fotografen (en voor een gedeelte hun materiaal) zelf borg voor staan.
    Is €150 veel geld? Voor sommige mensen is dit kleingeld, voor anderen een onbereikbare luxe. Niemand twijfelt aan de kwaliteiten van eerder vernoemde fotografen, laat dat duidelijk zijn. Maar of je er het geld kan/wil aan spenderen moet ieder voor zich persoonlijk uitmaken.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Maar of je er het geld kan/wil aan spenderen moet ieder voor zich persoonlijk uitmaken.
      toch "raar" dat het dan net een niet topic starter is die hier zoveel ophef aan geeft dat 150 euro ongehoord veel is.

Als ik een topic zou starten in chit chat en vraag naar een goed restaurant voor een geslaagde valentijnsavond, en ik krijg een restaurantje waar ik voor 150 euro heerlijk met twee kan eten gepresenteerd, dan heb ik er niets aan dat iemand anders me blijft herhalen dat 150 euro ongehoord veel is om te gaan uiteten, wel als die persoon me kan zeggen WAAR ik goedkoper met evenveel sfeer en intimiteit even goed kan eten voor minder geld. En dan verwacht ik niet dat die me zou zeggen dat "er" beter bestaat ... dan verwacht ik een naam, adres, telefoon nr zodat ik dat beter adres kan afwegen tov het eerste adres.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
        dan heb ik er niets aan dat iemand anders me blijft herhalen dat 150 euro ongehoord veel is om te gaan uiteten, wel als die persoon me kan zeggen WAAR ik goedkoper met evenveel sfeer en intimiteit even goed kan eten voor minder geld. En dan verwacht ik niet dat die me zou zeggen dat "er" beter bestaat ...

precies, en des te straffer als het dan nog door iemand is die nooit op restaurant gaat... althans... zo lijkt het... tot het tegendeel bewezen is...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Wat een gezwets naast de kwestie... Iemand opent een topic met de vraag dat hij zijn vriendin een fotoshoot cadeau wil doen, en meteen gaat het over dat € 150 te weinig of te veel is. Dat maakt toch ieder voor zich uit. Het hangt van je financiën af en de verwachtingen die je hebt van een shoot. Enkel en alleen de topicstrater kan deze vraag beantwoorden.

Nog één dingetje...
          Oorspronkelijk geplaatst door Inge1902 Bekijk bericht
          En voor al wie ons te duur vindt is een setje pasfoto's mss een optie?
          Dat kost op sommige plaatsen ook al € 20 voor vier minuscule dingetjes .

Comment

Ik vind het een beetje jammer dat de TS niet meer van zich laar horen in dit topic (al is dat zijn goed recht natuurlijk). HIJ stelde de vraag dus HIJ moet uitmaken of hij dit kan/wil besteden aan een shoot. Ik zou het er wel voor over hebben, zeker na het zien van de resultaten van Trebs en Inge. Maar ik ben dan ook geen student meer, destijds ging dit voor mij ook wel veel geld zijn.
            SITE: http://www.xraypictures.be
            FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door firekid Bekijk bericht
              Beste BD'ers,

Ten eerste weet ik niet of mijn vraag wel goed staat hier, maar ik ben ervan overtuigd dat indien dit niet het geval is dat de mods wel het nodige zullen doen

Reeds enige tijd ben ik lid op dit forum maar echt veel heb ik nog niet gepost, wel al hier en daar een aankoop gedaan en eens een foto gepost.

Ik heb een vraagje voor de fotografen die aan studiofotografie doen, en eigenlijk meerbepaald aan de mensen uit West Vlaanderen.

Ik zou mijn vriendin graag een fotoshoot cadeau doen en daarom vraag ik dit hier omdat hier velen zitten die dat wel hier en daar eens doen.

Graag had geweten wat dat kost om dat door één van jullie te laten doen en waar eventueel.

Graag reacties via PB !

Groeten
              Jens
              Tegenwoordig is er een BONGO bon voor een studio sessie voor 80 euro... is dat niks ?
              Much to learn I still have!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blasphemy Bekijk bericht
                Tegenwoordig is er een BONGO bon voor een studio sessie voor 80 euro... is dat niks ?
                ...and if you check out <check-out-the-sigline>.be There are deals that offer shoots in studio for €80 too

Comment

Hier is mijn kijk op deze discussie:

Een beroepsfotograaf die er zijn brood mee moet verdienen moet een prijs vragen die hem een winst oplevert, anders kan hij zijn brood niet betalen. Hij zal elke opdracht (moeten) aannemen voor de juiste prijs.

Een amateurfotograaf (zoals ik) die voor zijn plezier fotografeert, zal wellicht gratis die dingen doen die hij graag doet. Kom ik een mooi meisje tegen die ik wel wil fotograferen, dan doe ik dat gratis, ook in studio en met visagiste. En anders doe ik het niet (of het zou voor vrienden moeten zijn) - ook niet voor geld (en zeker niet voor een krat bier).

Mijn hobby kost me dus (veel) geld...so what? Voor mijn inkomen heb ik een job, voor mijn plezier een hobby. In mijn job moet ik wel eens dingen doen die ik niet graag doe, dat zal niet zo vaak gebeuren in mijn hobby!

In zekere zin kan ik dus wel eens een "oneerlijke concurrent" zijn voor een beroepsfotograaf omdat ik "onder de prijs" kan "werken". Anderzijds doe ik geen trouwers, communiekanten e.d.m. zodat de "schade" nogal mee zal vallen. En laten we maar hopen en er van uit gaan dat de pro toch nog net dat ietsje meer kan dan een amateur.

Maar als je iemand een kado geeft, kan je toch moeilijk iets gratis geven...

En zo is er dus een plaats voor de pro en de amateur...

Jos
                  http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

Comment

ik zou er in alle geval de 150euro voor over hebben.
                    Heb al werk van Rob gezien op print en oogt nog imposanter dan op scherm...
                    En ik heb zo'n vermoeden dat de shoots op zich alleen al big fun zijn dus dat is al een kado op zich

mvg
                    Caroline
                    www.myspace.com/photocaroline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Igoforit Bekijk bericht
                      Hier is mijn kijk op deze discussie:

Een beroepsfotograaf die er zijn brood mee moet verdienen moet een prijs vragen die hem een winst oplevert, anders kan hij zijn brood niet betalen. Hij zal elke opdracht (moeten) aannemen voor de juiste prijs.

Een amateurfotograaf (zoals ik) die voor zijn plezier fotografeert, zal wellicht gratis die dingen doen die hij graag doet. Kom ik een mooi meisje tegen die ik wel wil fotograferen, dan doe ik dat gratis, ook in studio en met visagiste. En anders doe ik het niet (of het zou voor vrienden moeten zijn) - ook niet voor geld (en zeker niet voor een krat bier).

Mijn hobby kost me dus (veel) geld...so what? Voor mijn inkomen heb ik een job, voor mijn plezier een hobby. In mijn job moet ik wel eens dingen doen die ik niet graag doe, dat zal niet zo vaak gebeuren in mijn hobby!

In zekere zin kan ik dus wel eens een "oneerlijke concurrent" zijn voor een beroepsfotograaf omdat ik "onder de prijs" kan "werken". Anderzijds doe ik geen trouwers, communiekanten e.d.m. zodat de "schade" nogal mee zal vallen. En laten we maar hopen en er van uit gaan dat de pro toch nog net dat ietsje meer kan dan een amateur.

Maar als je iemand een kado geeft, kan je toch moeilijk iets gratis geven...

En zo is er dus een plaats voor de pro en de amateur...

Jos
                      Ik denk er precies zo over. De een kiest voor een Pro,en de ander voor een enthousiaste amateur die nagenoeg hetzelfde doet,voor minder geld Da's nu het mooie van fotografie.
                      Last edited by robert.; 16 december 2007, 20:19.
                      ...zonder camera maak je de beste foto's...

Comment

Working...
                      X