Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurbeheer scherm - printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Heb de callibratie ook eens uitgevoerd en mijn de achtergrond van BD is nu donkerchocolade bruin. Wit blijft wit maar de menubalken van XP hebben zoiets van een licht bruinige kleur. Opŕ het forum van dpreview zie ik nu wel dat de achtergrond zwart is en de newsitems in een ook al donkerbruine chocolade kleur staan,had dit vroeger nog niet opgemerkt vraag is nu , is dit beter ? Wat is eigenlijk de achtergrond kleur van BD?
    D7000 + 28 tot 400mm

    Comment


    • #17
      Zo te zien heb je het goed gedaan en ben je in de buurt.

      De kleuren zijn idd donkergrijs met bruin. Op de BD-homepage staat er een rij blokken die gradueel van wit naar zwart overgaat. Het is belangrijk dat je elk blok apart kunt zien.
      Originally posted by luc200
      Heb de callibratie ook eens uitgevoerd en mijn de achtergrond van BD is nu donkerchocolade bruin. Wit blijft wit maar de menubalken van XP hebben zoiets van een licht bruinige kleur. Opŕ het forum van dpreview zie ik nu wel dat de achtergrond zwart is en de newsitems in een ook al donkerbruine chocolade kleur staan,had dit vroeger nog niet opgemerkt vraag is nu , is dit beter ? Wat is eigenlijk de achtergrond kleur van BD?

      Comment


      • #18
        Mezelf een beetje verbeteren/aanvullen, voor wie op zoek is naar kleuren- en/of grijskaarten :
        - op de site van Brenner zie je bij Artikelsuche -> Fotozubehör -> Testtafeln & Referenzkarten -> Farb & Graukarten, diverse kalibreerkaarten, bv. van Kodak.
        (www.alles-foto.de)

        Ludovic P.


        Originally posted by igor
        Ik weet dat ze bij Brenner in Duitsland een soort kleurenkaarten verkopen (althans zo staat in hun kataloog) voor kalibratie monitor/printer, maar of dat IT8 is weet ik niet. (www.alles-foto.de)

        Ludovic P.
        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
        BD0118BE

        Comment


        • #19
          Die IT8 staat er ook niet in de lijst. Op het net lees je dat Agfa zo een kaart vaak meelevert met scanners. Toch vreemd dat de fotohandel deze niet kunnen bestellen.

          Comment


          • #20
            Originally posted by CDirk
            Die IT8 staat er ook niet in de lijst. Op het net lees je dat Agfa zo een kaart vaak meelevert met scanners. Toch vreemd dat de fotohandel deze niet kunnen bestellen.
            IT8 is identiek aan Q60 (Kodak).
            Kijk ook eens op www.fotowand.com, is een Duitse leverancier van grijs- en kleurenkaarten allerhande.

            Ludovic P.
            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
            BD0118BE

            Comment

            Working...
            X