Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

door de iPhone verandert onze camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: door de iPhone verandert onze camera

Och och, de apple mensen zijn weer gepikeerd.

Ik zal de laatste zijn die gaat vertellen dat een mac slecht is, want hier kan een normale pc nog een aardige punt aan zuigen.

Om even terug te komen op de telefoons, wat totaal niet in verband staat met een pc.

Buiten het feit dat een iphone een opgewaardeerde telefoon is en bijv de htc tytnII een pocketpc waar je ook mee kan bellen.

Ze hebben met de iphone aardig wat laten liggen qua functies en ze geloven dat de gebruikers niet te vertrouwen zijn.

Gps ingebouwd is nu aardig standaard aan het worden.
    Buiten dat is het met een bluetooth gps ook een aardige opgaaf om een goedwerkende navigatie te krijgen.
    De overige gps software nog maar buiten beschouwing te laten.

Bestanden mag je van apple niet standaard bij, moet je voor gaan hacken om een beetje een filemanager te krijgen.

De compatibiliteit met mailservers en outlook schijnt ook niet echt lekker te werken maar dit is niet uit eigen ervaring.

Buiten dat is een iphone wel makkelijker in gebruik met hetgeen wat erop zit.
    Maar wil je meer dan word het knutselen.

een stabiel operating systeem gebouwd op unix, met de grafische lekkernij schil van apple erop, enorm gebruiksvriendelijk, kan je toch niet vergelijken met een bugy sloom vastlopend os als windows
    Wel eens met wm6 gewerkt ?, denk het niet aangezien mijn htc tytnII perfect werkt en geen last heeft van traagheid en vastlopers.
    Ik zie het meer als een vooroordeel maar dat is mijn mening.

en ja, een htpc is een iphone cloon maar met sucky windows,
    Probeer eerst eens na te gaan wie eerst was, htc wizzard bijv ( qtec9100, imate k-jam ) voor je een uitspraak doet over wie wie kloont.

Merkenverdediging is hier echt niet nodig aangezien ik heel erg graag wil overstappen op een mac voor thuis (grote pc) omdat ik het bagger xp en vista helemaal beu ben.

Maar vergelijk dit aub niet met een besturingssysteem van een telefoon, deze 2 moeten apart van elkaar bekeken worden.

enneh, die HTC, die heeft geen besturingssysteem ofzo ? is da niet windows mobile
    Ja dit klopt helemaal , maar ga eens software zoeken voor de iphone en dan voor windows mobile 5 en 6

Greetz rich
    Last edited by DrJeckyll; 30 november 2007, 19:18.
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reus Bekijk bericht
      Daar slaat u de bal helemaal mis hoor. U mag wel overtuigd zijn van een winddoos, maar de meeste mensen (waaronder veel pro's) kopen een Apple om juist MACOSX te kunnen draaien.
      Helemaal mee eens, de meeste Pros kopen een Mac om MacOS te kunnen draaien. De meeste Pros kopen een Mac kopen omdat historisch gezien de Mac in dat segment meer gebruikt wordt. Functioneel kan MacOS niets wat de Windows niet kan. Wel ben ik het met je eens dat MacOS eenvoudiger te bedienen is voor rookies.
      Een OS op zich is weinig zeggend, maw je hebt er bar weinig aan behalve dat het de mogelijkheid biedt om software te draaien. Nu is het zo dat er maar weinig software is voor Mac was niet voor Windows beschikbaar is. Omgekeerd daarentegen des te meer. Of je nu Photoshop op MacOS of op Windows draait, het werkt gelijk. Het vele gebruiksgemak waar jij aan refereert heeft dus vooral betrekking op de werking van het OS zelf. Laat je daar in de praktijk maar weinig mee doen. Voor mij is het een afweging van veel softwarekeuze vs weinig softwarekeuze.
      Ook is het zo dat software die voor het Mac platform geschikt is bijna altijd 2x zo duur is als software dedicated voor het Windows platform. Voornaamste reden is dat de ontwikkelaars namelijk 2 versies beheren: een Mac versie en een Windows versie. Ook is het zo dat software ontwikkelen voor Windows veel goedkoper is. Meer resources beschikbaar, efficientere ontwikkeltools, etc. Jij als klant betaalt daar voor.

MACOSX is een juist zo intuïtief en innoverend dat Microsoft en ander soft.ontwikkelaars er een puntje kunnen aan zuigen. Wat ze ook doen, Microsoft is niet meer dan een gigantische kopieermachine met een lak aan innovatie.
      Helemaal mee eens, Microsoft is de grootste copycat. Maar vergeet niet dat Mac ook maar een gekopieerde omgeving is (ik meen van Xerox).

Wat u nu insinueert is dat MACOSX bedoeld is voor kleuters en mensen die niet met een Computer kunnen omgaan. Omdat Winddoos mensen het juist moeilijk en gecompliceerd maakt om met een computer te werken.Een computer is gemaakt om de mens het leven makkelijker te maken. Een computer moet WERKEN en geen bron van frustratie worden.
      Nou ben ik het weer niet met je eens. Dat MacOS voor kleuters is heb ik niet gezegd. Blijkbaar voel jij je aangevallen (zoals zoveel MacOS gebruikers, en dat hoort weer bij de Mac-cult waar jij blijkbaar deel van uitmaakt).

Ik gaf mijn persoonlijke mening en wilde zeker niet generaliseren. Ik weet ook wel dat je onder water veel met MacOS aan kunt als je in de terminal (of hoe dat ook heet) gaat zitten. Mijn mening blijft dat MacOS eenvoudiger is voor startende computergebruikers (rookies) vergeleken met Windows. Daarmee zeg ik niet dat MacOS een inferieur systeem is. Wil je echter buiten de eenvoudige interface van MacOS gaan dan is het naar mijn mening in Mac juist moeilijker om dingen voor mekaar te krijgen.

Men zegt wel eens dat Microsoft graag voor je denkt, maar MacOS gaat daar nog veel verder in. Ook dat is niet een slecht iets. Het routine werk is nou eenmaal efficienter ingericht in MacOS dan in Windows. Dat is nou juist waarom ik vind dat MacOS een betere keus is voor startende computergebruikers.

Zelf ben ik geen trouwe aanhanger van Windows en zal graag overstappen op iets anders als me dat beter ligt. Vandaar ook dat ik een iMac had gekocht. De Mac-cult wil namelijk doen geloven hoe geweldig MacOS is. Iets beters wil ik ook als het effe kan en dus kocht ik een iMac met in het achterhoofd dat als het niets voor mij was dat ik altijd nog Windows kon draaien. Na een aantal weken moest ik helaas concluderen dat het niets voor mij is. Uitspraken vanuit de Mac-Cult over hoe geweldig hun systeem wel niet is reageer ik dan ook graag op om wat tegengas te geven en ook te laten zien dat het niet het walhallah is voor iedereen.

Windows VISTA is door CNET een van de 10 slechtste technologieproducten aller tijden bevonden.
      the worst technology products in history!
      Vista is zo slecht nog niet. CNET basseert haar conclusie op gvoelens uit de markt in plaats van op feiten. Dat zegt natuurlijk genoeg over CNET zelf. Vista is niet geweldig en persoonlijk vind ik XP op het moment nog steeds beter, maar ik ben van mening dat je altijd vooruit moet en Vista is momenteel de basis voor toekomstige Windows versies. Net als met XP (dat was ook slecht tot SP2) komt het met Vista uiteindelijk ook wel goed... en dan beginnen we opnieuw met Windows 7. Misschien moet Microsoft eens wat beter naar Apple kijken en hun besturingssysteem in wat kleinere stappen ontwikkelen... zoals met Tiger naar Leopard.

Hert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht

Helemaal mee eens, Microsoft is de grootste copycat. Maar vergeet niet dat Mac ook maar een gekopieerde omgeving is (ik meen van Xerox).

Nou ben ik het weer niet met je eens. Dat MacOS voor kleuters is heb ik niet gezegd. Blijkbaar voel jij je aangevallen (zoals zoveel MacOS gebruikers, en dat hoort weer bij de Mac-cult waar jij blijkbaar deel van uitmaakt).

Ik gaf mijn persoonlijke mening en wilde zeker niet generaliseren. Ik weet ook wel dat je onder water veel met MacOS aan kunt als je in de terminal (of hoe dat ook heet) gaat zitten. Mijn mening blijft dat MacOS eenvoudiger is voor startende computergebruikers (rookies) vergeleken met Windows. Daarmee zeg ik niet dat MacOS een inferieur systeem is. Wil je echter buiten de eenvoudige interface van MacOS gaan dan is het naar mijn mening in Mac juist moeilijker om dingen voor mekaar te krijgen.

Uit deze reactie leid ik af dat u wel degelijk kennis van zaken heeft en ik respecteer u keuze voor windows. En dat de uitspraak " MacOSX is voor rookies" niet berust op een onwetendheid en vooroordelen.

Ik ben MAC u bent PC , laten we het daar bij houden

Maar soms laat ik mij eens gaan in mijn overtuiging voor MAC (daarom zijn er veel MAC-aanhangers, omdat het juist een goed product is en het zeer makkelijk is om u te laten meeslepen en andere mensen te overtuigen)
        Mvg,
        Marijn

My Flickr

Comment

Laten we terug ff on-topic gaan.

Kan ik eidnelijk foto's nemen door met mijn vettige neus tegen een scherm te duwen.

Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

Ik ben MAC u bent PC , laten we het daar bij houden

INDERDAAD
            www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
              Mijn mening blijft dat MacOS eenvoudiger is voor startende computergebruikers (rookies) vergeleken met Windows. Daarmee zeg ik niet dat MacOS een inferieur systeem is. Wil je echter buiten de eenvoudige interface van MacOS gaan dan is het naar mijn mening in Mac juist moeilijker om dingen voor mekaar te krijgen.
              Uit deze reactie leid ik af dat u wel degelijk kennis van zaken heeft en ik respecteer u keuze voor windows. En dat de uitspraak " MacOSX is voor rookies" niet berust op een onwetendheid en vooroordelen.
              Over "uit verband trekken" gesproken...

Havezet bedoelt hier: Zet een persoon met 0 ervaring van een computer achter een pc en een mac en hij zal zijn weg sneller vinden op een mac,
              Jij bent in de waan dat er verteld word dat als je niks kan dat je dan altijd nog achter een mac kan kruipen maar hier word het anders uitgelegd.

Greetz rich
              Last edited by DrJeckyll; 1 december 2007, 00:39.
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Te gek!
                Wie dacht dat er tussen Nikon en Canon de heftigste discussies worden gehouden, is na deze draad wijzer geworden. Het verschil is wel dat N en C elkaar min of meer in evenwicht houden, terwijl dit niet echt kan gezegd worden van de niche-speler tegenover de massa-producent.

Wanneer deze reactie u niet bevalt, ligt dit heel waarschijnlijk aan het OS dat ik gebruik. Na het lezen van het bovenstaande kan ik niet geloven dat dit geen invloed zou hebben op mijn schrijfsels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht

Ja dit klopt helemaal , maar ga eens software zoeken voor de iphone en dan voor windows mobile 5 en 6

Greetz rich
                  voor mijn S60 toestel vind ik nog altijd bakken meer software dan de 3 windows smartphones die ik ondertussen al heb gehad

NOOIT meer een touchscreen of Windows Mobile voor mij, das gewoon niet handig als het gsm gedeelte primeert

en mijn gsm is bij mij in tweede plaats mijn fototoestel en videocamera. ik heb nog geen HTC, noch iPhone gezien die z'n foto's in 5mp trekt, en die de filmpjes opneemt in 640x480 tegen 30fps.....
                  (oh ja, en ik heb ook 8gb intern geheugen hoor,zoals de iPhone)
                  5DmkIII en wat glas

Comment

iPhone is meer als 2 jaar te laat voor ook maar een beetje innoverend te zijn.

De verkoop teert puur op de iPod marketing en de Mac juppies

Comment

Uiteindelijk is er nog geen enkel aanraakscherm dat het belangrijkste heeft wat een echte knop heeft: vorm.

Ik heb zo'n Mio C710, en laatst ontdekte ik dat er op de zijkant zo'n knopje staat waar je het menu mee oproept. Dat vind ik toch een stuk handiger, want dat knopje voel je met je vinger wanneer je juist zit. Geen enkel aanraakscherm heeft zoiets, tenzij misschien dit, maar dat kun je niet echt een aanraakscherm noemen.

En voor diegene die het niet weten (en het hardst staan te roepen alsof ze'r alles van weten): Windows Mobile draait op een Windows CE kernel, die niets te maken heeft met Windows XP of Vista. Niets. Nada. Zilch. En Mac OS X is evenzeer gebaseerd op Unix als Vista op NT 3.5.
                      pixelpusher

Comment

Totaal ongeschikt voor blinden en slechtzienden om mee te bellen.

Ik heb nu al problemen met de schakelaars rondom mijn scherm. Dikwijls staat er het een of ander geselecteerd door mijn neus. Met een aanraakscherm wordt dat alleen erger. Niks beter dan goed geplaatste, echt knoppen en genoeg ervan dat het zonder menu's kan.

Comment

HTC heeft al weer een tijdje touchscreen.
                          Het is nu net of de iphone de primeur had en hier op doorgebaseerd gaat worden.
                          Apple heeft wel degelijk een primeur daar ze als eerste een zg. multi-touch screen hebben uitgebracht. Dit wordt trouwens verder ontwikkeld om te reageren om drukverschillen.

Offtopic:
                          Btw ik heb liever een htc dan een iphone aangezien op de htc gewoon software is te installeren en met de iphone je gebonden zit aan hun "besturingssysteem".
                          Hoezo zit je met HTC niet gebonden aan een OS , dan zit je vast aan een Windows variant.

Comment

Alles zal veranderen en zo doet waarschijnlijk ieder merk al wel eens een copy van een ander merk ,in zowel gsm als pc gebruik,en ieders heeft wel zijn eigen merk ,met of zonder touchscreen .

En de fabrikanten weten ook wel dat er genoeg mensen zijn die graag het laatste nieuw willen hebben, en wij zijn dan nog zo gek om er direct op te springen en te kopen .

Al deze hebbedingens van gsm tot pc zijn er alleen om ons te ergeren aan de problemen die deze dingen kunnen voortbrengen ,gsm blok aan je been ,want ze denken dat je altijd de telefoon aan neemt ,pc krijg je grijze haren van als die weer eens vast loopt omdat het besturings systeem niet kan volgen ,software om je blauw te betalen ,printers en andere bijhorende toestellen het helemaal niet te doen ,enzo kunnen we nog uren doorgaan .

Met vriendelijke groeten ,

Ardesign
                            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                              Hoezo zit je met HTC niet gebonden aan een OS , dan zit je vast aan een Windows variant.
                              Het verschil is dat een Windows Mobile of Palm OS toestel laat je toe extra applicaties te installeren die je zelf aankoopt, of die je zelf ontwikkeld. Dat geeft zo'n toestel een meerwaarde. Nadeel is dan weer dan de hardwarefabrikant het OS altijd aanpast naar zijn "behoefte" en als dat niet goed afloopt is het niet goed voor de reputatie van Microsoft.

Ik vind het ronduit belachelijk dat Apple bepaalde "features" niet toelaat of er dik voor laat betalen, dingen die je op een ander toestel als vanzelfsprekend ervaart.

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                              Al deze hebbedingens van gsm tot pc zijn er alleen om ons te ergeren aan de problemen die deze dingen kunnen voortbrengen ,gsm blok aan je been ,want ze denken dat je altijd de telefoon aan neemt ,pc krijg je grijze haren van als die weer eens vast loopt omdat het besturings systeem niet kan volgen ,software om je blauw te betalen ,printers en andere bijhorende toestellen het helemaal niet te doen ,enzo kunnen we nog uren doorgaan .

Met vriendelijke groeten ,

Ardesign
                              Dan zeg ik (om het met de woorden van een oudere Adobe reklamecampagne te beschrijven) "without tools Man is nothing; with tools he is everything".

Kun jij je nog voorstellen hoe het leven er uit zag zonder GSM? Hadden we meer rust toen we met een bieper rondliepen? Ik denk dat mensen die zich daaraan ergeren zich vroeger gewoon aan andere dingen ergerden.

Dave
                              pixelpusher

Comment

Working...
                              X