Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Natuurlijk kan je van je garage een studio maken, wat betreft plaats is een garage groot genoeg.
Als achtergrond kan je werken met een laken dat je ophangt, beter is een speciale achtergrondrol eventueel met staanders om dit op te stellen.
Als verlichting kan je bouwlampen gebruiken (voorzie wel min 1500W), flitsers (min 2) is beter, die flitsers kunnen studioflitsers zijn of opzetflitsers die je los van je toestel gebruikt. Eventueel nog wat hulpmiddelen om het licht af te schermen en/of diffuus te maken.
Verder nog een reflextiescherm (kan ook een plaat wit piepschuim zijn) om schaduwkanten op te helderen.
Je werkt met wat je er zelf aan wil uitgeven en met low budget materiaal kan je heel mooi resultaat bekomen.
Wat accesoire's (stoel, kruk,decors,...) een onderwerp (Model, stilleven,...).
Als je modellen wil fotograferen moet je er natuurlijk op letten dat deze zich kunnen omkleden, make up aanbrengen enz en dat de temperatuur aangenaam is (een model met kippevel is niet altijd gewenst).
Photographer David Greene was kind enough to share a cool lighting technique he uses for fashion photography. Using your everyday florescence fixtures and bulbs, David...
Ik heb al een paar keer op BD reeds verschillende soorten ministudio's gezien. De meeste werden gemaakt van kartonnen dozen met vensters erin uitgesneden.Daarna werden in deze vensters papier geplakt. Misschien is de versie van mij totaal overbodig en hebben de meesten reeds zulk een ministudio gemaakt.
Benodigdheden ; 2
ik heb me de tl verlichting gehaald van 5000°kelvin
vandaag een fotoshoot met 2 baby's
we zullen zien wat het geeft. die lampen zijn hier wel niet te vinden in een brico of gamma zels bij de massive hadden ze deze niet. ben dan maar naar de groothandel geweest en daar waren ze wel.
ik hou jullie op de hoogt van de resultaten
Die met die tl balken is wel gaaf, maar wel een tangverlichting. Zou toch ff wat meer spelen met de afstand tussen de 2 onderling. Echter zit er niet veel ruimte tussen 2.8 en 3.5 EN moet je ook een lens hebben die dat kan.
ik moet zeggen dat die lichtbakken goed werken bij 1 persoon. iso 100 was toch was juist te veel van het goede op 3.5 maar op 200 gaat het wel.
ik zou echter 3 lampen kopen. want heb een foto moeten maken met 2 personen en baby en daar krijg je dan te veel schaduw op de achtergrond.
Comment