Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoopadvies Canon 5D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkoopadvies Canon 5D

Met een wagen zou ik wel naar een diagnosecentrum gaan, maar voor een fototoestel??? Moest een koper dit van me eisen, ander en beter zou ik zeggen.
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
      Met een wagen zou ik wel naar een diagnosecentrum gaan, maar voor een fototoestel??? Moest een koper dit van me eisen, ander en beter zou ik zeggen.
      met hetgeen ik nu aan ervaring heb in het repareren van digitale en analoge toestellen voor mij juist wel ... zonder testrig moet ik van niemand een tweedehandse dslr van het caliber 5D en 1Dseries ... niet dat ik geen vertrouwen heb in de persoon die het verkoopt maar in het toestel ... wanneer de verkoper beweert dat zijn toestel in orde is ( en dus geen verborgen manco's heeft) kan er geen probleem zijn een check-up te laten uitvoeren ... het gaat nog altijd over 1500 Euro en meer ... voor een auto zou ik dat dan weer niet doen daar ik me daar genoeg in thuis voel ... maar bij zo'n actueel exemplaar met nog veel meer electronica dan mijn tdi zou een check-up in de merkgarage ook weer meer aangewezen zijn ... dus uw toestel zal het niet worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
        wanneer de verkoper beweert dat zijn toestel in orde is ( en dus geen verborgen manco's heeft) kan er geen probleem zijn een check-up te laten uitvoeren ...
        En jij denkt dat Canon helderziende is, en je kan voorspellen wat er nog allemaal stuk gaat? Dikke bull****; zij kunnen enkel het toestel inspecteren, net zoals jij het zelf ook kunt. voor 45€ vijzen ze hem zelfs niet open. Ik denk dat je het een beetje fout ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          maar bij zo'n actueel exemplaar met nog veel meer electronica dan mijn tdi zou een check-up in de merkgarage ook weer meer aangewezen zijn ... dus uw toestel zal het niet worden
          ALLEEN de motormanagent van uw TDI print kost u meer dan een nieuwe 5D ooit gekost heeft!

Ik wil maar aangeven, dat je geen zekerheid zult krijgen, en dat je als je zo argwanend bent, zelfs zonder persoonlijk te zijn, beter nieuw kunt kopen.

Comment

Wat is dat nu weer voor zever, btw aftrekken?
            Wij als consumenten betalen alles btw in, dus dan verkoop je ook btw in....(bij wijze van spreken)
            bij 2dehandsverkoop van iets wordt aangenomen dat de btw waarde wordt afgetrokken van de nieuwprijs om een maximale herverkoopwaarde te bekomen

dan komen dingen als slijtage/schade enz die het bedrag verlagen.

zal het zo zeggen dan... of verkoop jij alles na een dag al terug voor de nieuwprijs?

vergeet dat maar, weet je zelf ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere Bekijk bericht
              bij 2dehandsverkoop van iets wordt aangenomen dat de btw waarde wordt afgetrokken van de nieuwprijs om een maximale herverkoopwaarde te bekomen
              Waar staat dit? Link?
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Waar staat dit? Link?
                heb je goed gelezen?

'wordt aangenomen'

nog al een die alles wat ie verkoopt terug kan verkopen aan nieuwprijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  En jij denkt dat Canon helderziende is, en je kan voorspellen wat er nog allemaal stuk gaat? Dikke bull****; zij kunnen enkel het toestel inspecteren, net zoals jij het zelf ook kunt. voor 45€ vijzen ze hem zelfs niet open. Ik denk dat je het een beetje fout ziet.
                  Ik verwacht een diagnoserapport per testcomputer, niets meer en niets minder ... en uiteraard reken ik ook nog op de ruime ervaring van de technieker.
                  Last edited by Silver Roller; 29 november 2007, 00:41.

Comment

On topic :

Een camera met 2000 clicks heeft nog een lang leven voor zich,
                    Ik snap niet waar jullie die onzin over slijtage halen.
                    Voor 2500 euro is onderstaande set zeer goedkoop zelfs.
                    Canon 5D met 200 clicks
                    Grip BG-E4
                    Zoomlens EF 70-200mm F2.8L USM+ B&W UV filter
                    2 x acculaders CB-5L
                    3 x BP 511 A accu's
                    2 GB Sandisk Extreme III

Vergeet niet dat deze nog maar acht maand oud is, dus heb je nog garantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                      On topic :

Canon 5D met 200 clicks
                      Grip BG-E4
                      2 x acculaders CB-5L
                      3 x BP 511 A accu's
                      2 GB Sandisk Extreme III

Gelijk heb je, maar er zijn altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Comment

Voor ik mijn 5D verkocht, ben ik er zelf mee naar ETB/ASS gereden, om hem te laten kuisen en ook om te vragen de teller uit te lezen en op papier te zetten hoeveel clicks erop staan.

Ik vond het een kleine moeite, en het vergemakkelijkt de verkoop door dat soort discussies te vermijden.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                          On topic :

Canon 5D met 200 clicks
                          Grip BG-E4
                          2 x acculaders CB-5L
                          3 x BP 511 A accu's
                          2 GB Sandisk Extreme III

De totaalprijs is zeker ok ... alleen moet ik geen grip, geen 70-200 2.8, geen 2 acculaders en geen 3 accu's ... dus voor mij ondanks de goede totaalprijs en het feit dat hij bijna nieuw is, oninteressant ... mijn advies blijft opdelen ... gaat het snelst en brengt het meeste op ... en dan heb je zelfs nog ruim fabrieksgarantie, is opgedeeld zo weg.

De zever over slijt is helaas geen zever ... maar aan de reacties te horen geen seriële fout en dat is goed om te horen ... wanneer het onderdeel vervangen is zal ik dit wel eens melden ... zal het defekte instelwiel volledig demonteren om te zien wat er nu mis was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                            @Silver Roller : Veel geluk bij het vinden van iemand die u een 5D in perfecte toestand wil verkopen.

Prijs: € 1.500,00
                            Merk: Canon
                            Conditie: Gebruikt
                            Geplaatst op: zaterdag, 01 december 2007 18:01
                            Nummer zoekertje: 32476230
                            .....................................
                            Adverteerder: Naam: TopFoto - bvba Geheugenkaart Bekijk profiel
                            Waardering: onbekend (0) Geef waardering
                            Telefoon: 015 64 00 04
                            Plaats: Putte
                            Provincie: Antwerpen
                            .......................................
                            Nederlandse en Engelse handleidingen
                            Inclusief Sandisk 4GB Extreme kaart
                            Twee jaren waarborg
                            .................................................. .....
                            De Canon Cashback welke van toepassing is, is nog niet geclaimd bij Canon

Wordt geleverd met één jaar waarborg - Voor afhaling bel 015 64 00 04

U kunt alle artikelen, na bestelling en na ontvangst van
                            onze email komen afhalen. Op onze parkeerterrein is ruimte
                            voor 50 wagens.
                            Belgie: dagelijks van 9.00 - 18.30 uur en zaterdag van 9 -
                            14.00 uur te 2580 Putte (bij Mechelen) - Wolzakken 12a.

1500-200 cashback-60 cf kaartje = 1240 !

Buiten het feit dat de garantie niet éénduidig is, ziet er dat goed uit
                            Wie moet'm ?
                            Last edited by Silver Roller; 2 december 2007, 18:19.

Comment

Verplaatst naar geschikter forum . . .
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Heeft al iemand gekeken welke topics deze Waiso hier zoal opgestart heeft?
                                Last edited by Jos Vanhengel; 2 december 2007, 16:14.
                                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                                X