Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

    Canon of Nikon mag en kan zelf geen in beslagname legen. Wat wel zou kunnen is de douna een tip geven, waarna die zou kunnen gaan zoeken of je bij jouw grijze import wel BTW en douane rechten hebt betaald.

    Grijze import zelf is nml WEL legaal. BTW en douna ontduiken natuurlijk NIET (maar wel verleidelijk)
    Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

    Comment


    • #17
      Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

      Inderdaad zo is het.

      Comment


      • #18
        Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

        Ik koop mijn Nikon AF-S 24+70 ook in het buitenland. Scheelt mij allemaal iets te veel.
        Alleen zit er waarschijnlijk t.z.t wel een risico aan vast.

        Comment


        • #19
          Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rick Bekijk bericht
          het komt al helemaal niet voor in Hans en Grietje
          Wake up, er zijn meer sprookjes dan alleen Hans en Grietje.

          Oorspronkelijk geplaatst door Rick Bekijk bericht
          Inderdaad zo is het.
          Waarom is je titel dan "Grijze import, bij reparatie in beslag name ?" (sic)?

          Comment


          • #20
            Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Wake up, er zijn meer sprookjes dan alleen Hans en Grietje.

            Waarom is je titel dan "Grijze import, bij reparatie in beslag name ?" (sic)?
            Gewoon even goed lezen. Dan hoef ik je verder ook niks uit te leggen.

            Comment


            • #21
              Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

              Verplaatst naar gepaster forum . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

                Dergelijke grijze import statements lijken me toch raar.

                Vroeger waren er limieten omtrent de hoevelheden wijn, bier, sigaretten, boter,... je mocht meenemen vanuit bvb Nederland of Frankrijk naar Belgie. Er waren ook bedragen waaronder je moest blijven met elektronica spul (bvb 30.000 BEF). Limieten zullen er nog zijn, maar ik weet nog dat die juist voor de Schengen verdragen al belachelijk hoog waren voor particulieren, zodat je eigenlijk niet meer in fout kon zijn. Nederland, Duitsland, Belgie, Frankrijk zijn allemaal Schengen landen, maar ik vind geen info meer terug over de hoeveelheden en bedragen dat je zonder specifieke aangifte mag "importeren".

                Als je koopt buiten de EU, dan moet je importaksen betalen tenzij je de verkoper laat foefelen met de aankoopfactuur en dergelijke. Dan is je lens/toestel/... ingeklaard en ben je perfect legaal bezig.

                Bij Nikon, als je toestel binnen de EU is aangekocht en het is defect ga je gewoon naar Procirep (of een ander herstelcentrum), geeft je toestel af, en het zou moeten onder garantie hersteld worden. De garantiekaart van Nikon vermeld dat de garantie voor een EU toestel enkel binnen de EU geldt, idem voor een US toestel. US Toestel defect, terugsturen naar US...

                Interessante info (zij het beperkt): http://fiscus.fgov.be/interfdanl/bur...rnet/index.htm

                Comment


                • #23
                  Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

                  Stel dat ik enkele jaren in het buitenland werk en daar een camera koop.
                  Als ik dan terug naar België kom is dit tostel niet nieuw meer en moet ik dat ook niet aangeven.
                  Men zou dus gewoon mijn camera in beslag nemen bij een eventuele herstelling ?
                  Gaat de douane misschien een permanent kantoor inrichten bij elke hersteller ?
                  Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                  Bezoek mijn foto's online

                  Comment


                  • #24
                    Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

                    Heel juist Karlito.
                    En hetzelfde met de buitenlanders die hier enkele jaren verblijven (studenten bvb). Ze hebben hun camera meegebracht uit bvb de VS en brengen hem hier binnen voor herstelling. Moet toch kunnen, niet?
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

                      Daarnaast, wie geeft een dergelijk bedrijf het recht om iets in beslag te nemen?
                      Leica M8, M7, M6 - 35 f1.4, 50 f/1.2, 16-18-21 f/4, | Leica R8, R9 - DMR - 15mm f/2.8, 35mm f/1.4, 28 f/2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leica_Patrique Bekijk bericht
                        Daarnaast, wie geeft een dergelijk bedrijf het recht om iets in beslag te nemen?
                        Als ik het goed begrijp is het niet bedrijf dat het product in beslag zou nemen, maar de douane.
                        Het bedrijf zou enkel de douane verwittigen.

                        Of het kan, weet ik ook niet
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #27
                          Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

                          Broodje aap volgens mij...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

                            En ze denken dat ze daarmee meer klanten gaan hebben????

                            Comment


                            • #29
                              Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Broodje aap volgens mij...
                              Helemaal akkoord hiermee. Ik lig er geen seconde van wakker en praktisch al mijn spullen zijn zo in mijn handen gekomen, nu al 30 jaar lang.

                              maar ik heb een contatcpersoon bij de douane in Antwerpen die zich vnl met dit soort zaken bezig houdt, ik zal het hem eens vragen

                              PaulM

                              Comment


                              • #30
                                Re: Grijze import, bij reparatie in beslag name ?

                                Daarnaast, wie geeft een dergelijk bedrijf het recht om iets in beslag te nemen?
                                Niemand. Er bestaat zoiets als eigendomsrecht. Enkel de overheid kan zaken in beslag nemen die het voorwerp uitmaken van een misdrijf.
                                Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                                Comment

                                Working...
                                X