Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mediamarkt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: mediamarkt.

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
    De politiek bij zo'n zaken (laagste prijsgarantie) zou dan wel moeten zijn dat ze onmiddellijk hun prijs aanpassen tout court, niet alleen voor diegene die toevallig zijn mond opendoet.
    Mocht de dag nadien het artikel nog altijd hetzelfde geprijsd zijn, dan is er pas ****** aan de knikker.
    Inderdaad ! Ik heb zo m'n twijfels bij hun manier van werken.

    Comment


    • #17
      Re: mediamarkt.

      Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
      @ Ticor : maar prijzen van aannemers tegen mekaar uitspelen is toch wat anders dan de produkten die je vindt in Media Markt hé.
      Natuurlijk. Ik wil gewoon maar zeggen dat je door je goed te informeren een prijsvoordeel kan doen.

      Maar zoals ik in mijn eerste post al zei, hetgeen dat de TS meemaakte heb ik al in verschillende zaken meegemaakt. Ook bij kleinere fotohandels. Toen de Sony H9 net uit was, kreeg ik het toestel mee aan 450euro en niet aan 499euro zoals hij geprijsd was. En die prijs was de dag daarna ook niet aangepast....
      Last edited by Ticor; 16 november 2007, 22:19.
      Mvg Tim

      Comment


      • #18
        Re: mediamarkt.

        Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht
        Is dat dan de schuld van die winkel of van die persoon zelf? (eens kijken bij de populairste fotohandel op internet is niet bepaald "heel het internet nagaan", toch?)
        Tom
        Natuurlijk. Ik wil gewoon maar zeggen dat je door je goed te informeren een prijsvoordeel kan doen.

        Maar zoals ik in mijn eerste post al zei, hetgeen dat de TS meemaakte heb ik al in verschillende zaken meegemaakt. Ook bij kleinere fotohandels. Toen de Sony H9 net uit was, kreeg ik het toestel mee aan 450euro en niet aan 499euro zoals hij geprijsd was. En die prijs was de dag daarna ook niet aangepast....
        Voor de leden van dit forum of andere fotografie forums is het misschien gemakkelijk om te kijken, maar kan mij voorstellen dat veel mensen die winkels niet kennen en niet vinden op internet. Omdat 1 ze misschien bijna nooit internetten en 2 internetten ze misschien beperkt maar weten niet hoe deze zaken te zoeken.
        Zoals ik in een ander topic reeds gezegd heb, vind ik dat als er een prijs geafficheerd wordt deze ook gehandhaafd moet worden (enkel indien het bv om een fout zou gaan), maar niet rap wat van de prijs afdoen omdat het elders wat goedkoper is. En als dit dan toch gedaan wordt vind ik dat de geafficheerde prijs maar moet veranderd worden naar de goedkopere. In ander topic heb ik dit ook reeds gezegd dat ik dit een soort van diefstal vind. Iemand die zoals hier gezegd wordt gene grote mond heeft of die goedkopere winkels niet kent wordt bedrogen.
        Hier thuis hebben ze ook een zaak en de prijzen die geafficheerd worden, worden ook gehanteerd. Men mag hier komen zeggen, daar is het xxx euro goedkoper dan krijgt u gewoon het antwoord (uiteraard op een vriendelijke manier) dat u het dan beter daar kan gaan kopen, want dat doet u profijt.

        Comment


        • #19
          Re: mediamarkt.

          Oorspronkelijk geplaatst door Black Bull Bekijk bericht
          Zoals ik in een ander topic reeds gezegd heb, vind ik dat als er een prijs geafficheerd wordt deze ook gehandhaafd moet worden (enkel indien het bv om een fout zou gaan), maar niet rap wat van de prijs afdoen omdat het elders wat goedkoper is. En als dit dan toch gedaan wordt vind ik dat de geafficheerde prijs maar moet veranderd worden naar de goedkopere. In ander topic heb ik dit ook reeds gezegd dat ik dit een soort van diefstal vind. Iemand die zoals hier gezegd wordt gene grote mond heeft of die goedkopere winkels niet kent wordt bedrogen.
          Jaja, bedrog en diefstal omdat de winkel korting geeft. Het moet toch niet gekker worden.

          Comment


          • #20
            Re: mediamarkt.

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
            De politiek bij zo'n zaken (laagste prijsgarantie) zou dan wel moeten zijn dat ze onmiddellijk hun prijs aanpassen tout court, niet alleen voor diegene die toevallig zijn mond opendoet.
            Mocht de dag nadien het artikel nog altijd hetzelfde geprijsd zijn, dan is er pas ****** aan de knikker.
            Voilà Rudy.

            En wat zegt Mediamarkt: "Ik ben toch niet gek!"
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: mediamarkt.

              ik vind het toch raar dat de verkoper niets vermeld heeft over garantie.

              In mediamarkt krijg je 2 jaar garantie en in konijn maar 1 en als je een jaar garantie wil bijkopen in konijn kom je ongeveer aan dezelfde prijs als in mediamarkt.

              mvg

              Comment


              • #22
                Re: mediamarkt.

                dat ze korting geven is id goed. maar dat ze hun prijs niet aanpassen als hun verteld wordt dat het op een ander goedkoper begrijp ik niet. bij colruyt wordt he ook aangepast.
                het is de 2de keer dat ik zoiets meemaak bij mediamarkt. de vorige keer was het met een gsm. die kerel deed daar ook effe 30 euro af omdat ik zei dat ik nog wat ging wachten omdat ik hem te duur vond.het gaat dan over een aankoop bedrag van 180 euro dit is 15 procent.

                vind het toch bizar.

                dus vanaf nu allemaal klagen bij media markt dat het te duur is.

                Comment


                • #23
                  Re: mediamarkt.

                  en er zij ook winkels, die gewoon eerlijk zeggen en er zelf reclame mee maken:
                  vind u het product ergens anders goedkoper, krijgt u het bij ons ook voor die prijs, niks mee toch??
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: mediamarkt.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Jaja, bedrog en diefstal omdat de winkel korting geeft. Het moet toch niet gekker worden.
                    Als ik bv een winkel binnenstap voor een artikel waarvan de prijs 100 euro is en ik vraag of er nog iets van de prijs afgaat en ik krijg een njet als antwoord en daarop zou ik antwoorden dan ga ik het daar wel halen want daar kost het maar 80 euro en men wil het mij dan wel aan 80 euro verkopen, vind ik dat in mijn ogen wel "diefstal/bedrog" om het zo uit te drukken.
                    En uit verschillende reacties hier en ander topic merk ik dat het zo blijkbaar wel gebeurd.
                    Dus degene die niet goed zijn met internet of niet de goedkopere winkels kennen (alla konijnenberg, geheugenkaart en meer) zijn den dupe.

                    Zelfde met aannemers en dergelijke zoals hier aangehaald werd om dit als voorbeeld aan te halen. Bij aannemer x is de eerste offerte xxxx euro en bij de 2de en 3de is dit 30% goedkoper. Als ik dan bij aannemer 1 dit meld en deze zegt mij, ok voor die prijs doe ik het ook, heeft hij mij in eerste instantie in mijne zak willen zitten en daar zal ik het dus ook niet door laten uitvoeren. Maar wat lees ik ook hier men gaat het toch laten doen door aannemer 1 of men gaat het toch in de winkel kopen waar het eerst duurder was, ga dan toch gewoon direct naar de winkel waar het goedkoper is of naar de goedkoopste aannemer.
                    Last edited by Black Bull; 17 november 2007, 04:04.

                    Comment


                    • #25
                      Re: mediamarkt.

                      Het blijft gewoon rondkijken en een beetje zoeken... en je kan inderdaad maar vragen!
                      Wie niet rondkijkt krijgt geen korting, de andere wel!

                      Dit vind ik wel knap:
                      http://www.hbvl.be/vindzoek/archief/...}&check=online
                      Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

                      Comment


                      • #26
                        Re: mediamarkt.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Jaja, bedrog en diefstal omdat de winkel korting geeft. Het moet toch niet gekker worden.
                        Nog even en we beginnen te eisen dat de winkeliers ons achterna lopen als we al buiten zijn om nog wat terug te geven ...

                        Uiteindelijk zitten we in een vrije markt, waar vraag en aanbod hun werk (zouden) moeten doen.
                        De winkels bieden aan, wij vragen. Indien je niet vraagt maar het aanbod gewoon aanneemt zonder verder te kijken dan de eerste reclamefolder of vitrine, dan heb je dat alleen aan jezelf te danken.
                        Indien sommigen geen zin/moed/kennis of wat dan ook hebben, dan is dat (een beetje cru gesteld, ik weet het) hun eigen probleem waar ze misschien wat aan moeten werken ... een winkelier moet toch niet zijn uiterste best doen om zo weinig mogelijk te verdienen ???

                        In dit heel verhaal wordt ook nergens melding gemaakt van mogelijke service-verschillen tussen winkels; niet dat er altijd een rechtstreeks verband is: mijn lokale fotograaf is iets duurder dan op het internet, maar geeft uitstekende service. Ik ken een paar fotohandels in Leuven waar de mensen achter de toonbank (behalve de baas zelf, maar dat is een nurk) NIETS kennen van het materiaal dat ze verkopen, maar de prijzen zijn niet echt lager.

                        Om even te vergelijken: de meesten van ons zullen wel werkende mensen zijn, neem ik aan (ik ben zelfstandige (maar geen winkelier)) ?

                        Al ooit de vakbonden horen praten over loonbescherming e.d.m. ? Als je de redenering die hier op winkels gemaakt wordt doortrekt, dan moeten werkgevers van nu af aan ook het recht hebben om de goedkoopste werkkrachten aan te werven en vrij te onderhandelen over het loon, eender van waar ze komen, wat hun andere kwaliteiten ook mogen zijn en met welk statuut ze ook aan het werk willen.
                        Last edited by gliderbee; 17 november 2007, 08:29.

                        Comment


                        • #27
                          Re: mediamarkt.

                          Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                          bij colruyt wordt het ook aangepast.
                          vergeet het: wat kost een Sandisk ExtremeIII 4Gb kaartje daar?
                          (is al afhankelijk van vestiging tot vestiging) als je wil geef ik je
                          wel eens door hoeveel ik het mijne betaald heb ...

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #28
                            Re: mediamarkt.

                            Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                            Nog even en we beginnen te eisen dat de winkeliers ons achterna lopen als we al buiten zijn om nog wat terug te geven ...
                            Ze doen er wel alles aan om klanten te lokken
                            En als je eenmaal in de winkel staat krijg je het deksel op jouw neus.
                            Dat is toch de teneur van dit topic...

                            Ik wil het wel volledig maken omdat er ook winkels zijn die het vertrouwen waard zijn.

                            Al ooit de vakbonden horen praten over loonbescherming e.d.m. ? Als je de redenering die hier op winkels gemaakt wordt doortrekt, dan moeten werkgevers van nu af aan ook het recht hebben om de goedkoopste werkkrachten aan te werven en vrij te onderhandelen over het loon, eender van waar ze komen, wat hun andere kwaliteiten ook mogen zijn en met welk statuut ze ook aan het werk willen.
                            Die redenering is wel goed fout
                            Trouwens ik zie het verband niet tussen loonbescherming en het recht nemen
                            om de goedkoopste werkkrachten aan te werven plus bovendien nog het
                            recht om vrij te onderhandelen over het loon en het statuut...
                            Het enige wat nog ontbreekt in dit plaatje zijn schepen en huurlingen
                            die in een of ander ver Afrikaans land medewerkers verzamelen....
                            Cru?

                            Vandaag hoorde ik iemand van de Amerikaanse Kamer van Koophandel op één.
                            Die reageerde met bijv. dat de belastingen hier veel te hoog liggen
                            en dat de arbeidsvoorwaarden voorbij gestreefd zijn en dateren van
                            vorige eeuwen....
                            En dit komt allemaal omdat we nog geen regering hebben.....hahahahaha.
                            Dat was dus zijn reactie op de vraag.
                            Dus een regering kan bepalen hoe het met hun verder moet?
                            Is het niet net andersom?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: mediamarkt.

                              En dit komt allemaal omdat we nog geen regering hebben.....
                              Nog zo een en het is Pasen. Nu we er geen hebben doen ze allemaal nog beter hun best. Eigenlijk gaat het minstens even goed zonder.

                              Comment


                              • #30
                                Re: mediamarkt.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Nog zo een en het is Pasen. Nu we er geen hebben doen ze allemaal nog beter hun best. Eigenlijk gaat het minstens even goed zonder.
                                Dank je voor deze reactie.
                                Ik kwam wat scherp uit de hoek

                                Als ik een beetje OT mag...
                                Ik woon hier op nog geen 500 meter van de winkel die reclame
                                maakt met een akte van vertrouwen.
                                Het personeel vind ik echt 100%.
                                En dan vergeet ik soms of hun koopwaar 5 euro meer of minder kost.
                                Direct gepaste hulp krijgen is me 5 euro méér waard als dit het geval zou zijn.
                                Zelfs met klanten in de winkel die aandacht vroegen heeft men mij geholpen...
                                Ik kreeg zelfs koffie aangeboden uit een 1000 euro-apparaat
                                Toen ik thuis kwam met mijn aankoop had ik nog een paar probleempjes.
                                En als ik de handleiding had gelezen....
                                Dus even een telefoontje en zonder gezeur kreeg ik weer direct hulp.
                                Wat kan een mens nog meer verlangen?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X