Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wat is colormanagement?
Ik volg aan het CVO in Aarschot de basisopleiding digitale fotografie, maar dat is echt wel héél basic... misschien eens informeren naar de inhouden voor je begint?
Ik heb al eens rondgekeken, aan sommige academies kan je ook fotografie volgen, wat een veel uitgebreider en uitgediepter programma is.
Succes!
ken je de basis van fotografie. blijf dan weg uit het syntra. ik heb vorig jaar mijn eerste jaar gedaan in het syntra. ik moet eerlijk zeggen dat ik er wat heb bij geleerd maar ik kende dan ook niets van fotografie. het 2de jaar doe ik niet meer. er zijn er meerdere die hebben afgehaakt. 1 van de mensen die daar bij me zat in het eerste jaar en ook heeft afgehaakt. volgt nu een cursus in leuven. hij is super content. veel materiaal wat in het syntra hopen was dat de flitsset ging werken.
Van de cursus digitale fotografie bij Syntra, kan ik het volgende zeggen.
In basisopleiding van 6 lessen worden volgende onderwerpen behandeld:
- factoren die belangrijk zijn bij de aankoop van een camera
- basisbediening en basisinstellingen
- sluitertijd en diafragma basis
- opnameprogramma's
- objectieven
- compositie
- Photoshop basis
- flitsen basis
- dit met praktische voorbeelden, opdrachtjes, kleine uitstapjes en beoordeling van de foto's
- de eerstvolgende reeks begint hoogstwaarschijnlijk op dinsdag 8 januari om 19u00
In de vervolgopleiding (deel 2 - gevorderd - 6 avonden) gaat het dan weer over:
- sluitertijd en diafragma gevorderd
- raw-conversie
- metagegevens en histogrammen
- soorten licht en lichtrichtingen
- studio-initiatie
- Photoshop gevorderd
- meer aandacht aan grotere opdrachten + bespreking ervan
- flitsen gevorderd
- de eerstvolgende reeks begint hoogstwaarschijnlijk op donderdag 10 januari om 19u00
Ikzelf heb de 3-jarige avondopleiding bij Syntra gevolgd. Voor ervaringen van mensen die deze cursussen hebben gedaan, verwijs ik naar Micro en kohraya.
Comment