Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een Dell voor fotobewerking? DOE HET NIET!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: een Dell voor fotobewerking? DOE HET NIET!

    Jochen,
    Heb je je nieuwe Dell scherm reeds gecalibreerd? Wat is het resultaat?
    Ik wacht nog op de vervanging van mijn Spyder2Pro...zolang kan ik niet verder.

    Sunfrost,
    Mijn scherm is DVI connected.
    En in een scherm dat standaard goed zou staan zonder calibratie...sorry, dat heb ik nog niet gezien. Mijn Dell scherm heeft standaard een luminantie van om en bij de 230...veel te helder dus voor fotowerk. Ik sluit niet uit dat de banding optreed omdat ik de luminantie zo fel moet reduceren. m.a.w. je lost 1 probleem op en je creëert een nieuw probleem.
    Wie weet. Mijn oudere schermen - waar ik geen problemen mee heb - hebben van nature een lagere luminantie.

    Jos
    http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

    Comment


    • #77
      Re: een Dell voor fotobewerking? DOE HET NIET!

      Oorspronkelijk geplaatst door Igoforit Bekijk bericht
      Jochen,
      Heb je je nieuwe Dell scherm reeds gecalibreerd? Wat is het resultaat?
      Ik wacht nog op de vervanging van mijn Spyder2Pro...zolang kan ik niet verder.
      Nee, ik heb het nog niet gekalibreerd. Ik moet voor school nogal wat werk verzetten, daarom ligt mijn camera even aan de kant en is een gekalibreerd scherm niet nodig. Ikzelf heb geen calibratiespullen en had daarom afgesproken met wim dat we einde januari ergens gingen samenkomen. Ook omdat ik nog examens heb.

      Voorlopig ben ik nog steeds tevreden van het scherm en de roze gloed is zo goed als niet meer zichtbaar. Ik betwijfel wel of er geen banding zal optreden na kalibratie. Bij mijn eerste scherm was er ook geen banding. Pas na kalibratie was de banding zichtbaar. Misschien met Wim zijn dithering calibratie tools dat de banding minder zichtbaar zal zijn, maar dit kan ik nog niet bevestigen.
      Nikon D50

      Comment

      Working...
      X