Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

Sorry, ben nog steeds niet overtuigd

Er zou dus iemand full-time bezig moeten zijn met de opsplitsing pro/amateur.

Het is en blijft een forum, en op fora moet het - mijn inziens - mogelijk zijn dat mensen van allerlij pluimage met elkaar op een (weliswaar beschaafde) manier met elkaar communiceren. Dus een "ijzeren gordijn" oprichten gaat niemand ten goede komen. Sommige pro's of pro-amateurs hebben het wel goed voor met de amateurs/hobbyisten.

Worden die verslagen van de BD AV's niet ergens gepubliceerd?

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
    Is toch vrij simpel wie beroepsfotograaf is heeft een nummer ,en wie maar zoals het in de volksmond gezegd wordt amateur is ,ja die kan geen nummer voorleggen ,denk dat het zo simpel is .

Wie gaat die twee groepen gescheiden houden, denk dat er dan mensen zullen gezocht moeten worden die het allemaal in goede banen willen leiden.

Ja weet ook wel dat er echte fanatiekelingen zijn die het beter doen,maar dat is natuurlijk ook zo omgedraaid bij de profs .

En ik weet ook niet wat het nieuwe zal brengen want was er al gans de voormiddag naar aan het zoeken ,zou het graag ook willen weten en zien .

Groetjes

Ardesign
    Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
    http://digital.raptor-tec.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kris_vdm Bekijk bericht
      Worden die verslagen van de BD AV's niet ergens gepubliceerd?
      Dit staat ter beschikking in het 'vzw-leden' forum, enkel de bezoekers met een 'groen bolletje' kunnen daar binnen.
      Sven
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Ok, merci Sven! Dan wacht ik vol ongeduld op de officiële voorstelling van de indeling

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
        Dit staat ter beschikking in het 'vzw-leden' forum, enkel de bezoekers met een 'groen bolletje' kunnen daar binnen.
        Sven
        Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
        http://digital.raptor-tec.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          'k Ben er ook (heel) zeker van dat de nieuwe forumindeling die op de laatste AV voorgesteld werd een heel grote verbetering zal zijn.
          Beter gezegd : de oplossing is voor de opmerking van TS.

Groetjes
          Skitch
          Laat ik vooropstellen dat ik zeer enthousiast ben over de nieuwe opzet, maar of die de problemen weghalen zoals hier omschreven wordt daar ben ik nog niet zo zeker van.
          Nu is er een vaste groep die zich dagelijks bezich houdt op het fotodiscussieforum. Dit is eenvoudig omdat je alleen hoeft te schakelen tussen fotodiscussie of fotodiscussie extra. Dit wordt straks geheel anders en het is maar de vraag of per doelgroep (wil niet verder uit de school klappen) mensen zijn die dit van ons overnemen.

Alles moet je een eerlijke kans geven dus dit ook.

Wel ben ik tegen een scheiding van prof en amateur fotografen.
          Iemand schreef ik ben een prof amateurke, eerst moest ik daarom lachen maar eigenlijk zijn wij dat toch allemaal een beetje of je het nu omdraaid of loskoppelt.
          Ik blijf het maar herhalen, laten we genieten van het leven en van onze mooie hobby.
          Het is echt voorbij voor je het weet.
          mvgr
          antoine200

Comment

Het is een feit denk ik dat je het 'probleem' (of luxe?) van zeer veel bezoekers nooit kan oplossen, ook niet door een nieuwe forumindeling. Met de opmaak van de nieuwe forumindeling is (o.a.) gepoogd om de instroom van nieuwe postings en nieuwe leden te kanaliseren en overzichtelijk te maken. Als je 1000 nieuwe postings per dag hebt, dan zullen er natuurlijk altijd veel nieuwe berichten te lezen zijn, daar kan je niet aan uit en daar zal een andere forumindeling ook niets aan veranderen.

Niettemin dit alles wordt door de medewerkers de stroom van postings nauwgezet in de gaten gehouden en wordt er 'constant' over gediscussieerd en voorstellen geformuleerd, geevalueerd en al dan niet ingevoerd om het comfort van de doorsnee bezoeker zo hoog mogelijk te maken.

Veel nieuwe gebruikers en veel nieuwe topics wil ook zeggen dat er meer informatie beschikbaar wordt, iets wat een dergelijk forum enkel maar kan versterken denk ik persoonlijk. Als je de zoekmachine eens wat uittest zal iedereen beamen dat er hier een schat aan informatie beschikbaar is.

Sven
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

De toekomst zal zich zelf uitwijzen ,voor nu bedankt allen voor de hernieuwde inzet in fotodiscussie ,groetjes G.

Comment

Mss een pannel oprichten dat zich voornamelijk toelegt op de beoordeling van bepaalde postings.
                De leden die aan dit pannel zouden deelnemen moeten wel de verbintenis aangaan om dit op geregelde tijden te doen en gegronde beoordelingen uitvoeren. Het pannel kan samengesteld worden uit BD-ers die een (min of meer) solide backgound bezitten maar ook uit ekele neofieten die erop letten dat het begrijpelijk blijft. Ze zouden eventueel, naast mods, admin, e.d. een speciale sectie kunnen uitmaken in de BD-context.
                Aan de andere kant zou er een soort numerus clausus (N.C.) moeten ingevoerd worden van nieuwelingen en/of gevorden om hun postig in dit pannel te mogen doen. Richtlijnen tot het bekomen van een dergelijke N.C. moeten wel uitgewerkt worden; een nieuweling zou direct toegang kunnen krijgen maar zou vervolgens pas na een 10-tal nieuwe postings weer in aanmerking kunnen komen. Opgelet dit is maar een summier idee; er zijn er wellicht nog beter.
                Ik weet dat dit niet zomaar ineens kan gebeuren en wellicht zijn er ook negatieve kanten aan verbonden. Dit is dan ook maar een embrionaal voorstel om een oplossing te vinden voor het betreffende probleem.
                Mss is dit een utopie en ben ik aan 't dromen. Wat denken jullie ervan?

Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Mss een pannel oprichten dat zich voornamelijk toelegt op de beoordeling van bepaalde postings.
                  De leden die aan dit pannel zouden deelnemen moeten wel de verbintenis aangaan om dit op geregelde tijden te doen en gegronde beoordelingen uitvoeren. Het pannel kan samengesteld worden uit BD-ers die een (min of meer) solide backgound bezitten maar ook uit ekele neofieten die erop letten dat het begrijpelijk blijft. Ze zouden eventueel, naast mods, admin, e.d. een speciale sectie kunnen uitmaken in de BD-context.
                  Aan de andere kant zou er een soort numerus clausus (N.C.) moeten ingevoerd worden van nieuwelingen en/of gevorden om hun postig in dit pannel te mogen doen. Richtlijnen tot het bekomen van een dergelijke N.C. moeten wel uitgewerkt worden; een nieuweling zou direct toegang kunnen krijgen maar zou vervolgens pas na een 10-tal nieuwe postings weer in aanmerking kunnen komen. Opgelet dit is maar een summier idee; er zijn er wellicht nog beter.
                  Ik weet dat dit niet zomaar ineens kan gebeuren en wellicht zijn er ook negatieve kanten aan verbonden. Dit is dan ook maar een embrionaal voorstel om een oplossing te vinden voor het betreffende probleem.
                  Mss is dit een utopie en ben ik aan 't dromen. Wat denken jullie ervan?

Henri
                  Een panel om foto's te beoordelen is wel een goed idee, alleen is zoiets handiger met de nieuwe forumindeling. Nu is het vaak lastig op te maken onder welke categorie )vb natuur, landschap, macro, model enz) de foto valt in Fotodiscussie (Extra). Door de nieuwe forumindeling zal dit probleem verdwijnen en dan is het heel veel makkelijker voor de "gevorderde" fotografen om in hun interessegebied ook de beginnersfoto's te beoordelen. Hierdoor hopen wij dat dit ook meer gaat gebeuren. Als dit zo is, dan is een panel niet nodig, maar mocht dit niet zo gebeuren, dan is het wel iets om te overwegen. In ieder geval een veel beter idee dan de scheiding prof / amateur. In Nederland (en er zijn ook genoeg NL db-ers) kan iedereen prof fotograaf worden, dus een nummer overleggen heeft dan geen zin. Bovendien zegt prof / amateur niets over de kwaliteit van de foto's of het commentaar.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

Comment

Als er al een ontwerp bestaat van de nieuwe forumindeling, waarom
                    wordt ze dan niet kenbaar gemaakt. Misschien leidt dat tot interessante
                    aanvullingen of verbeteringen door de gewone leden van BD.
                    Als je een nieuw project wil lanceren, dan wordt dit project best opgebouwd
                    van de basis uit; of heb ik het verkeerd voor?
                    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                      Als er al een ontwerp bestaat van de nieuwe forumindeling, waarom
                      wordt ze dan niet kenbaar gemaakt. Misschien leidt dat tot interessante
                      aanvullingen of verbeteringen door de gewone leden van BD.
                      Als je een nieuw project wil lanceren, dan wordt dit project best opgebouwd
                      van de basis uit; of heb ik het verkeerd voor?

Neen, je hebt het niet verkeerd voor. We willen wel graag dat je VWZ lid wordt.
                      Krijg je ook zo een mooi bolleke als ik heb.
                      mvgr
                      antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                        Neen, je hebt het niet verkeerd voor. We willen wel graag dat je VWZ lid wordt.
                        Krijg je ook zo een mooi bolleke als ik heb.
                        mvgr
                        antoine200
                        Dus, als ik het goed begrijp hebben de leden van BD
                        ( met groen bolletje ) reeds inzage
                        in het ontwerp van de nieuwe site en geven ze ook
                        opmerkingen en raadgevingen over dit ontwerp?
                        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                          Dus, als ik het goed begrijp hebben de leden van BD
                          ( met groen bolletje ) reeds inzage
                          in het ontwerp van de nieuwe site en geven ze ook
                          opmerkingen en raadgevingen over dit ontwerp?

Helemaal juist.
                          Ik neem wel aan dat de werkgroep die belast is met de nieuwe forum structuur ook de opmerkingen serieus neemt van mensen zonder groen bolleke.
                          mvgr
                          antoine200

Comment

En houdt de nieuwe forumstructuur ook rekening met: De stroom van onzinnige commentaren in fotodiscussie en fotodiscussie extra.
                            Ik ben misschien alleen, maar moet toch dikwijls men wenkbrauwen fronssen bij het lezen van sommige commentaren op foto's.
                            Het is niet alleen de kwaliteit van de foto's die beter kan ( iets meer zelfkritiek van de posters) maar ook in mijn ogen de gefundeerde commentaren hierop welke belangrijk zijn.
                            We zullen er nog niet zo snel uit zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                              [B][I]
                              Het is niet alleen de kwaliteit van de foto's die beter kan ( iets meer zelfkritiek van de posters) maar ook in mijn ogen de gefundeerde commentaren hierop welke belangrijk zijn.
                              Dat voor het showcase gedeelte zelfkritiek vereist wordt en de kwaliteit primeert daar kan ik veel begrip voor opbrengen, ik heb de vele discussies die daaromtrent reeds gevoerd zijn ook gelezen.

Maar in discussie plaatst men foto's omdat men wil groeien in zijn hobby en commentaar en tips wenst. En iedereen op zijn eigen tempo! Je moet toch ergens beginnen?

Straks worden de categoriën nog;

Niet goed genoeg voor discussie/extra
                              Niet goed genoeg voor showcase
                              Niet goed genoeg voor HOF
                              HOF-waardig

Als je al moet gaan twijfelen of je de foto wel in discussie (of zijn toekomstige variant) zou plaatsen dan wordt het wel heel moeilijk...

Mvg
                              Gert
                              Feedback is the breakfast of the champion

website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                                En houdt de nieuwe forumstructuur ook rekening met: De stroom van onzinnige commentaren in fotodiscussie en fotodiscussie extra.
                                Ik ben misschien alleen, maar moet toch dikwijls men wenkbrauwen fronssen bij het lezen van sommige commentaren op foto's.
                                We zullen er nog niet zo snel uit zijn.
                                als u als betere beeldmaker toch naar dicussie komt lezen was het misschien fijn uw mening te geven ,daar zou de topicstarter baat bij hebben ,niet dat u uw wenkbrouwen fronst dat ziet geen kat

Comment

Working...
                                X