Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PSP of PS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Mic, ik had het op automatisch gezet omdat ik bang was iets verkeerd te doen en lap... nu zie je zoiets hé?
    Maar... ik moet het niet te negatief houden hoor, voor jullie de experts zijn er veel mislukte foto's maar voor de ouders zijn er veel goeie foto's
    En ze hebben er maar tien nodig of zo hé?
    Maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb, zo leer ik enorm veel bij.
    Kunnen jullie ook in mijn album kijken en daar commentaar op geven?
    http://act.instantlogic.com

Comment

Act
      Ik denk dat je net veel zou bijleren als je NIET op auto trekt

Comment

Ik weet het Tony, ik weet het
        Maar zondag gaan de experts mij dat wel leren zeker?

Comment

Hallo Act,

Ben even gaan kijken naar je albums. Wel een hoop he !!
          Duidelijk verbeteren je foto's mettertijd.
          Ook al gezien dat je met DOF kan spelen ( die onderbroeken).
          De zaak is natuurlijk dat ik denk dat je meestal de camera op automatisch staan hebt, en dat is wel een beetje jammer.
          Fotografie is ook het licht leren zien, en daarbij kan je niet altijd vertrouwen op de automatiek van je toestel.
          Soms moet je dat licht wat bijsturen ( zoals Mic zegt: invulflits bij hevige schaduwen, hoewel ik zie dat je dit bij sommige foto's al gedaan hebt), soms moet je de camera bijsturen ( bv. bij de panorama foto's, die naar overbelichting neigen).
          Weet wel dat een onderbelichting veel gemakkelijker te corrigeren valt dan overbelichting.

Zoals Tony zegt: probeer te experimenteren met niet automatische modi ( voor belichting en shootmodus):na een tijdje zal je aanvoelen dat dit meer controle geeft.
          Verder zouden je foto's gebaat zijn met een paar luttele standaard PSP of PS bewerkingen: contrast enzo ...
          Saluti,

Pascal

Comment

Probeer, als je psp gebruikt, ook eens "verhelderen". Dat geeft ook wel eens goeie resultaten...
            Nikon CP5700

Comment

Bedankt allemaal voor jullie tips. Het is inderdaad zo dat ik veel wil leren.
              en ja, Pascal, ik ga inderdaad vooruit. DOF lukt vrij aardig. Die onderbroeken, ja dat is de bedoeling, goed gezien van jou.Ik heb toen drie foto's genomen 1 mét en 2 zonder DOF dit was dus het resultaat.
              En ik beloof op mijn communiezieltje dat ik zondag niet op automatisch zal trekken, jullie moeten mijn hand maar vasthouden
              Ik wil zondag veel bijleren zenne
              Of was dat niet de bedoeling?

Comment

Working...
              X