Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 dan pas D200 weg?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300 dan pas D200 weg?

Stel je maar eens voor dat er in je nieuwe camera (D300????) een kinderziekte zou zitten. Denk maar eens aan de BGLOD bij de D70.
    Dan zit je voor maanden zonder toestel.
    Ik ben ook maar een amateur, maar ik kan het toch niet over mijn hart krijgen om direkt mijn oude body te verkopen.
    Dat hou je toch als aandenken, en vooral als reservetoestel.

groetjes

Lucvr

Comment

grappig dat hier met "prof" gegoocheld wordt!

ik vraag me af hoeveel pro's onmiddellijk nieuw speelgoed aankopen
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Wordt een echte man en voel u aangetrokken door specificaties en modelnummers!

Deze discussie kan evengoed op het gebied van auto's en PC's gevoerd worden: het is gewoon goed voor het zelfvertrouwen als je weet dat je een betere camera hebt dan je buurman (en eerlijk gezegd: ik vind dat mijn D50 iets te weinig knopjes heeft, wat meer zou handig zijn. Daarenboven is de D40 een zegen: 40 is minder dan 50 )
        ---
        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
          grappig dat hier met "prof" gegoocheld wordt!

ik vraag me af hoeveel pro's onmiddellijk nieuw speelgoed aankopen
          Ik veronderstel dat profs gewoonweg veel meer foto's maken en dat het ding dus na één jaar tot op het bot versleten kan zijn. Ik kan me ook voorstellen dat er een zekere concurrentie-strijd is tussen profs onderling en dat de kwaliteit van het materiaal hierin enigszins kan meespelen.

Voor profs lijkt me een camera ook geen "speelgoed" maar wel een noodzakelijk werkinstrument.

Of zit ik er mijlenver naast?

PS : ne goeie coureur heeft ook steeds het beste materiaal
          Last edited by Jokke; 8 november 2007, 14:12.
          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
            Wordt een echte man en voel u aangetrokken door specificaties en modelnummers!
            En nu een one-liner die de vrouwelijke (amateur)- fotografen graag zullen lezen:

THE MAIN DIFFERENCE BETWEEN MEN AND BOYS
            IS THE PRICE OF THEIR TOYS!
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
              Ik veronderstel dat profs gewoonweg veel meer foto's maken en dat het ding dus na één jaar tot op het bot versleten kan zijn. Ik kan me ook voorstellen dat er een zekere concurrentie-strijd is tussen profs onderling en dat de kwaliteit van het materiaal hierin enigszins kan meespelen.

Voor profs lijkt me een camera ook geen "speelgoed" maar wel een noodzakelijk werkinstrument.

Een pro gebruikt zijn materiaal voor zijn dagelijks brood.
              Een niet-pro gebruikt het voor zijn plezier of hobby

Het materiaal mag/kan perfect hetzelfde zijn en doet eigenlijk niet terzake.

Een wielertoerist rijdt ook graag met de beste fiets

Mijn gedacht
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Een wielertoerist rijdt ook graag met de beste fiets
                Da's heel juist, maar ik ken geen wielertouristen die elke 3 maanden een nieuwe fiets kopen. Voor profs is dit echter vrij normaal. Na enkele koersen zijn de fietsen versleten. Vergeet ook niet dat profs hun materiaal niet steeds zelf moeten bekostigen, dat doet de werkgever (ploeg/sponsor) dan wel. De zelfstandigen onder hun kunnen de investering als kost inbrengen voor de belastingen.

Amateurs kijken hiernaar op en willen ook wel zo'n speelgoed zoals hun "grote voorbeelden" hebben. Is dat niet juist een deel van de commercie-trap waar ieder van ons wel eens inloopt. Dat laat de fiets-en camera fabrieken draaien.
                Last edited by Jokke; 8 november 2007, 15:57.
                BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Dat laat de fiets-en camera fabrieken draaien.
                  En de autofabriek, en de PC fabriek, en Applefabriek met de I-pod, de televisiefabriek (breedbeeld HD-TV), en zo kan ik nog wel even doorgaan........ en is er nou niemand op dit forum die zich hier af en toe eens schuldig aan maakt? Rijdt iedereen in een oude roestige bak, werkt iedereen op een "386" PC, niemand hier een I-pod maar allemaal nog een fijne walkman met cassette bandjes?
                  Dat er hier nog uberhaupt digitaal gewerkt wordt! Waarom hebben we niet allemaal nog een fijne analoge camera? Die doet het toch nog prima en wij laten ons toch niet gek maken door nieuwe snufjes?! Waarom iets vervangen dat het nog prima doet?!

Laten we nu allemaal niet roomser dan de Paus zijn, we knallen allemaal digitaal en ik durf te stellen dat de meesten onder ons een prima analoog bakkie in de kast hebben (of hadden) die nog jaren mee had gekunt maar toch zijn we allemaal overgestapt naar het nieuwe (marketing) product van de fabrikant en we beleven er heel veel plezier aan!

Dus alsjebleift, hou nu eens op met afgeven op mensen die wat vaker een nieuw speeltje kopen en daar blij mee zijn. De een doet dit nu graag wat frequenter (en kan het zich veroorloven of sluit een lening af) dan een ander maar SO WHAT!! Heeft u daar last van?
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                    En de autofabriek, en de PC fabriek, en Applefabriek met de I-pod, de televisiefabriek (breedbeeld HD-TV), en zo kan ik nog wel even doorgaan........ en is er nou niemand op dit forum die zich hier af en toe eens schuldig aan maakt? Rijdt iedereen in een oude roestige bak, werkt iedereen op een "386" PC, niemand hier een I-pod maar allemaal nog een fijne walkman met cassette bandjes?
                    Dat er hier nog uberhaupt digitaal gewerkt wordt! Waarom hebben we niet allemaal nog een fijne analoge camera? Die doet het toch nog prima en wij laten ons toch niet gek maken door nieuwe snufjes?! Waarom iets vervangen dat het nog prima doet?!

Laten we nu allemaal niet roomser dan de Paus zijn, we knallen allemaal digitaal en ik durf te stellen dat de meesten onder ons een prima analoog bakkie in de kast hebben (of hadden) die nog jaren mee had gekunt maar toch zijn we allemaal overgestapt naar het nieuwe (marketing) product van de fabrikant en we beleven er heel veel plezier aan!

Dus alsjebleift, hou nu eens op met afgeven op mensen die wat vaker een nieuw speeltje kopen en daar blij mee zijn. De een doet dit nu graag wat frequenter (en kan het zich veroorloven of sluit een lening af) dan een ander maar SO WHAT!! Heeft u daar last van?
                    Zeer goed gezegd

Ik wil bv een D3 voor zijn extra creatieve mogelijkheden en absoluut niet omdat professionelen of andere grote namen mee er ook mee werken. Het zal wel zo zijn dat het volgende middengamma model binnen 2-3 jaar hetzelfde zal kunnen als het huidige topmodel, maar dat laat me nu absoluut koud Ik leef volgens mijn eigen opvattingen namelijk maar één keer.

MVG,

Comment

Heeft u daar last van?
                      Natuurlijk niet. Iedereen doet wat ie wil.

Het ging erover dat het vrij normaal is dat professionele gebruikers sneller nieuw materiaal kopen dan amateurs, maar dat sommige amateurs zich (en da's hun eigen keuze) laten verleiden zich het zelfde nivo aan te meten van de beste profs (qua materiaal dan).

Nog eens : ieder doet wat ie wil. Trouwens tof dat er hierdoor veel goeds op de tweedehandsmarkt is.

Comment

Trouwens tof dat er hierdoor veel goeds op de tweedehandsmarkt is.
                        Helemaal mee eens, mijn glaswerk is bijna allemaal 2e hands en je ziet er niks van op de afdruk

Groetjes

Ed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Zeer goed gezegd

Ik wil bv een D3 voor zijn extra creatieve mogelijkheden en absoluut niet omdat professionelen of andere grote namen mee er ook mee werken. Het zal wel zo zijn dat het volgende middengamma model binnen 2-3 jaar hetzelfde zal kunnen als het huidige topmodel, maar dat laat me nu absoluut koud Ik leef volgens mijn eigen opvattingen namelijk maar één keer.

MVG,
                          Precies frank207be, pluk de dag en geniet (met uw D3).

Groet,

Ed

Comment

Helemaal mee eens, mijn glaswerk is bijna allemaal 2e hands en je ziet er niks van op de afdruk

Groetjes

Ed
                            Ik volg U. Ook hier zo : allemaal tweedehands prof materiaal.

Comment

ge kunt natuurlijk niet alles vergelijken

gaat een bakker ook veel beter brood bakken met de laatste nieuwe high tech oven?

een fotograaf die het licht beheerst.. die heeft geen mark 3 nodig om nadien alles recht te trekken

je moet er ook rekening mee houden dat je je geld gewoon moet verdienen!
                              om het jaar een andere kodak is een verliespost van duizenden euros... doe je dat met lenzen, monitoren, pc's,.... dan moet je per jaar al 20.000 euro winst gaan maken om je hardware telkens te bekostigen

reken 3 jaar voor je camera, daarna is hij afgeschreven (tenzij't een hasselblad of sinar is )

een pro heeft een mooi budget om "werk" materiaal te kopen, maar dat wil niet zeggen dat hij elk laatste nieuwste snufje in huis haalt
                              zijn foto's worden gemaakt door zijn kennis en kunnen en in de laatste plaats door zijn materiaal
                              foto als spiegel of als venster?

Comment

Niet overdrijven he gasten, wat ieder zijn instelling is en of zijn portemonnee nu dik of dun blijft............het is voor velen een hobby.
                                Als je nu elke dag op cafe 5pintjes gaat drinken loopt dat ook op, rijd je paard kost dat ook big bucks.........

Mijn 'point' is , als je het je kan veroorloven en je doet het graag, waarom dan niet he, je leeft maar1 keer !!!

Wat voor sommige misschien elk jaar een realiteit is, zal voor mij dan misschien om de 5jaar plaatsvinden. Heb nu een D80 vanaf dat ie uitkwam.......... NATUURLIJK spreekt een D3 me ook wel aan maar als ik nu binnen 5jaar er een D400 bij kan kopen zal ik al HEEL blij zijn.Mocht ik rijk genoeg zijn en money is 'no object' dan had ik al lang een D3 !!
                                En zeg nu niet dat een carbonfietsje met een lekker duur groepje niet soepeler zal trappen he voor die dikke vette rijke het doet er ook niet toe dat hij niet 60km/h haalt, hij rijdt er misschien wel zeer graag mee he. . . .

Glenn
                                Mijn site...
                                vandaelefotografie.be
                                * BD0916BE *

Comment

Working...
                                X