Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotolabo's, hoe doet u het ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Yep, I know, had Bert overigens ook direct laten zien en daaraan zagen we dat de densiteit enorm omlaag getrokken was, veel foto's met NNNE of meer.
    BTW, bedoel je dat jij het ook over Bert Verlinden hebt ?
    Nee Henk, dat zou 125 Km van hier zijn.....

    Voor zw/w heb ik test opnames gedaan op de frontier 370 ( vlakken afgedrukt die per 10 van grijswaarde verhogen), daarna gemeten met de labo kleurmeter op het werk en daaruit eigen correctie curves gemaakt. Vooral de waardes tussen 0 en 30 wijken sterk af met het gevolg dat anders de afdrukken te donker zijn. Ook heb ik de zwart en wit grens van het papier gemeten. Omdat kleur heel wat complexer is heb ik dat niet gedaan.

    @ Phille : Waar ik mee problemen heb met inktjet printers is vooral de kleurvastheid en de waterbestendigheid ( dat ze niet hebben).
    Je moet mij eens vertellen of dat mogelijks anders is dan vroeger maar tenzij je dure pigment inkts gebruikt is het kleur van prints, na een maand in de huiskamer blootgesteld aan het omgevings licht, volledig de mist in. Als je een foto in iemands handen duwt en die zet zijn vingers erop wee uw gebeente als zijn handen bezweet waren.... Of heb ik het hier verkeerd??

    oja nog iets, blijkbaar heeft de lichtinval van pigment inks een sterke invloed op het kleur dat je waarneemt? maar dit is iets die mij op de academie verteld werd, ik weet niet of dit juist is?

    Frans

    Comment


    • #32
      wel, ik neem momenteel de proef op de som met nieuwe inkten en daarvan proberen ze me toch wijs te maken dat ze 20 jaar zouden houden (geloof ik niet)

      Comment


      • #33
        Met kruidvat was ik tevreden, nu heb ik eens wat doorgestuurd naar
        prestoprint (aangezien die meer sterretjes krijgen zou het nog beter moeten zijn). Ik heb verschillende formaten genomen aan 300 dpi.

        Nu nog wachten op het resultaat. Wat ik wel al heel goed vond was
        dat je je foto's wat kon bewerken. Als je bijvoorbeeld niet exact 3/2
        verhouding hebt, kun je zelf zeggen wat hij moet wegsnijden of dat hij
        de hele foto moest nemen. Zijn er nog labo's die dit toelaten?

        Mvg,
        M.
        Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
        Olympus E-PL2 + 14-150.

        Comment


        • #34
          Als je bijvoorbeeld niet exact 3/2
          verhouding hebt, kun je zelf zeggen wat hij moet wegsnijden of dat hij
          de hele foto moest nemen. Zijn er nog labo's die dit toelaten?
          Ja HEMA
          en alle labo's aangesloten bij agfanet zoals colorailer (dacht ik) en rainbowcolor en nog een heel aantal. Vind dat zelf ook wel heel handig.
          Groetjes,
          Arvid


          Reis- en fotowebsite

          Comment


          • #35
            Ik heb samen met wat anderen nu zowat een 20-tal fotodiensten getest met identieke foto's en de verschillen zijn vaak enorm. Sommige foto's hebben we zelfs tweemaal naar dezelfde fotoservices gezonden om te controleren of het resultaat steeds slecht is. Mijn persoonlijke top 3 is 1) Photoways 2) Hema 3) Prestoprint. Er zijn natuurlijk nog andere degelijke diensten zoals bv. Elka maar prijs/kwaliteit zijn deze te duur.
            Met vriendelijke groeten,
            Patrick
            www.digitale-foto.com
            info@digitale-foto.com

            Comment


            • #36
              Originally posted by amest
              Als je bijvoorbeeld niet exact 3/2
              verhouding hebt, kun je zelf zeggen wat hij moet wegsnijden of dat hij
              de hele foto moest nemen. Zijn er nog labo's die dit toelaten?
              Ja HEMA
              Zeker van ? In hun FAQ staat immers duidelijk dat ze in dat geval gecentreerd afsnijden. Als je dus een 4:3 doorstuurt om op 15x10 af te drukken, ga je in de lengte aan weerszijden een even grote strook verliezen.

              Henk

              Comment


              • #37
                quote:
                --------------------------------------------------------------------------------
                Als je bijvoorbeeld niet exact 3/2
                verhouding hebt, kun je zelf zeggen wat hij moet wegsnijden of dat hij
                de hele foto moest nemen. Zijn er nog labo's die dit toelaten?

                --------------------------------------------------------------------------------



                Ja HEMA

                --------------------------------------------------------------------------------



                Zeker van ? In hun FAQ staat immers duidelijk dat ze in dat geval gecentreerd afsnijden. Als je dus een 4:3 doorstuurt om op 15x10 af te drukken, ga je in de lengte aan weerszijden een even grote strook verliezen.
                Ja , als je niets specifieert croppen zij zelf in het midden, maar je kan elke foto apart nakijken en zelf beaplen wat er moet gecropped worden. Er is trouwens een indicatie of het al dan niet 2:3 verhouding is zodat je snel kan zien welke je eventueel zelf moet nakijken.
                Groetjes,
                Arvid


                Reis- en fotowebsite

                Comment


                • #38
                  Net mijn foto's gaan halen. Ben tevreden.
                  Het croppen van een niet-3/2 verhouding op hun site werkt
                  perfect.

                  Toen ik ze ging afhalen gaf de winkelier me een lijstje
                  van hun eigen. Ze hebben zo'n digitaal labo staan van Agfa. iemand
                  daar ervaringen mee? Ze lijken me wel wat duurder.

                  Mvg,
                  M.

                  Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
                  Olympus E-PL2 + 14-150.

                  Comment


                  • #39
                    Ik Heb mijn foto's eens laten afprinten door hema, dit was de eerste keer dat ik foto's liet afdrukken, en het resultaat is zeer goed (voor mij toch).
                    Er is echter 1 foutje van de 55 foto's die ik inzond staat er op 1 foto een rood kruis door, iemand die weet hoe dit komt of die dit ook nog meegemaakt heeft?
                    Godspeed You, Black Emperor!

                    Comment

                    Working...
                    X