Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Niet echt overkill... als je weet hoe er mee te werken.
    Ermee leren werken... http://movielibrary.lynda.com/authors/author/?aid=43
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #17
      Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

      Lightroom en CS3! Meer heb je niet nodig.
      [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

      FotoBlog

      Comment


      • #18
        Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

        Oorspronkelijk geplaatst door eranosian Bekijk bericht
        Lightroom en CS3! Meer heb je niet nodig.
        vooral handig en goedkoop voor een amateur
        not dus
        ik zou zeggen gebruik paintshop pro 11 of 12
        meer dan genoeg opties voor foto's te bewerken
        of photo elements

        Comment


        • #19
          Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          vooral handig en goedkoop voor een amateur
          not dus
          Bijna iedereen op BD gebruikt Photoshop, zowel de grote amateurs als de profs...
          [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

          FotoBlog

          Comment


          • #20
            Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

            dan heeft iedereen op BD ofwel veel geld, om dat aan 1 programma uit te geven
            ofwel hebben veel personen een illegale copie draaien
            Last edited by Gert1971; 3 november 2007, 15:17.

            Comment


            • #21
              Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

              Oorspronkelijk geplaatst door eranosian Bekijk bericht
              Bijna iedereen op BD gebruikt Photoshop, zowel de grote amateurs als de profs...
              Ik gebruik Photostudio Darkroom en Hyperutility van Fuji, beiden officieel aangekocht . . . CS3 aankopen is voor mij als hobby-ist een beetje te duur, en het programma is zo professioneel dat de meesten waarschijnlijk amper de volledige capaciteit van deze software gebruiken.... Just my 2 cents ...
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                ACDSee Pro 2 ; 86.95€
                Alles wat je vraagt snel handig en gebruiksvriendelijk voor een amateurke zoals ik zelf

                Er is ook de goedkopere versie en die kan pracktisch even veel als de pro en kost een 27€ minder.
                Gaat over deze versie
                ACDSee 9 Fotomanager & ACDSee Photo Editor 59,99 € incl.
                De versie 10 is om moment van schrijven ook al uit

                Comment


                • #23
                  Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                  je kan ook eens kijken naar paint.net (op dit ogenblik versie 3.10). Is een afstudeerproject van een paar gisse knapen, in samenwerking met Microsoft. Is compleet GRATIS en heeft een beetje de look en feel van Photoshop, kan zelfs met layers overweg. Nadeel : geen ondersteuning voor RAW. Dus dat moet je dan in een ander programma doen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                    Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
                    gimp is zeker ook het vermelden waard
                    The Gimp is zelfs helemaal gratis, meer uitleg kan je hier vinden:



                    In ieder geval heeft een "amateur" niet direkt Photoshop CS2 (of 3) nodig.
                    Als je toch een prgramma wil kopen dat niet te duur is (tussen 80 en 100 euro), en van waaruit je later waarschijnlijk gemakkelijker voort kan met de professionele Photoshop, dan begin je best met Photoshop Elements. Voor mij zitten er in Photoshop Elements 5 al zeker genoeg mogelijkheden, ik heb de dure CS2 of 3 helemaal niet nodig.

                    Een heel slechte foto krijg je met de professionele programma's ook niet perfect. Als het met Elements niet lukt, dan weet ik dat ik een fout gemaakt heb tijdens het fotograferen, dan ligt dat niet aan het fotobewerkingsprogramma.

                    Bekijk dus eerst het gratis programma "The Gimp", daarmee kan je al beginnen zonder dat je geld moet uitgeven.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                      Voor amateurfotografie gebruik je de programma's die bij je toestel zijn.
                      Geen dure aankopen nodig, en het nodige bij de hand (bij canon toch)

                      Comment


                      • #26
                        Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                        Als je kiest voor Elements 5.0 bijv. heb je toch iets in handen dat de moeite is. Natuurlijk kost het wat, maar het is het waard.

                        Vaktijdschriften (Zoom, Digital Beeld, ...) werken steeds met Photoshop om hun voorbeelden uit te werken. Er zijn ontelbare kant-en-klare oefening te vinden op het net, enorm veel enthousiastelingen op het net en op deze site.

                        Voor niets gaat de zon op natuurlijk maar met die gratis programmaatjes kom je niet zover. Illegale versies zijn steeds moeilijker te krijgen en de betere computerhandel zal zich niet riskeren om illegale software te plaatsen of verplaatsen.

                        Als je woont in regio West-Vlaanderen of Oost-Vl : Ik heb hier nog een originele Elements 3.0 die weg mag voor een vriendelijk prijsje. Straks ook de 5.0 want normaal koop ik de 6.0 strakjes.

                        Greetz


                        J
                        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                        Comment


                        • #27
                          Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                          Hallo,

                          Ik ben zelf ook nog opzoek naar een goed programma om mee te werken en heb de 30 dagen gratis proef versie van corel paint shop pro eens gedownload. Ik moet zeggen dat dit een makkelijk programma is om mee te werken met heel veel mogelijkheden en in het Nederlands. Ik zou zeggen zeker eens downloaden en proberen. Ik dacht dat deze in de winkel iets van een 89 euro kost wat toch nog meevalt. Succes ermee.

                          Scalle1972

                          Comment


                          • #28
                            Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                            In paint shop pro heb je perspectiefcorrectie, ik vind dit in geen ander simpel programma terug. Daarom is het voor mij paint shop pro geworden.
                            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                            Comment


                            • #29
                              Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                              Klopt het dat .nef files (RAW) niet met Gimp kunnen gelezen worden?
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment


                              • #30
                                Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                                Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                                Klopt het dat .nef files (RAW) niet met Gimp kunnen gelezen worden?
                                Voor The GiMP moet je UFRAW installeren om ueberhaupt raw te kunnen lezen. Download & informatie hier.

                                Comment

                                Working...
                                X