Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

je leven riskeren voor een opname ?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: je leven riskeren voor een opname ?!

    Let op, er zijn mensen die een kick krijgen in gevaarlijke situaties...

    mvg,

    Roland

    Comment


    • #17
      Re: je leven riskeren voor een opname ?!

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Kleine hint:
      wees verdorie voorzichtig met al die zoomlenzen!!. Je laat je meeslepen door je werk en voor je 't weet verlies je contact met de realiteit en zit je met je camera op 30 cm van een cobra.
      Waar gebeurd

      Henri
      ...in de dierentuin ?
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #18
        Re: je leven riskeren voor een opname ?!

        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
        bij de 2e omdat daar leeuwen of hyena's aan het lunchen waren?
        Hmmm... weinig gokkers hier.

        Het was idd verhaal no. 2, maar niet om die reden.

        De toerist zakte IN het rottende karkas, en schaafde zijn been. Het dier was echter geveld door anthrax. En hij twee weken later ook.

        Comment


        • #19
          Re: je leven riskeren voor een opname ?!

          Je beseft inderdaad soms het gevaar niet als je foto's aan het nemen bent. En zeker met sportwedstrijden. Meestal karting van mij maar die mannen rijden makkelijk 120km/h op het recht stuk.

          Crash na de start en er schuiven er 3 op het einde voor de bocht van de baan, er passeert 1 iemand vlak voor mijn neus en een andere fotograaf kon net weglopen. Niet zo verstandig achteraf gezien maarja.
          Onderstaande foto is gemaakt op plaats waar ze toch wel 90-100km/h halen in een bocht, als er daar één wegschuift ben je er ook aan voor de moeite. Denk niet dat ik op die plaats nog foto's ga nemen

          Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
          Meer op: www.xindi.be

          Comment


          • #20
            Re: je leven riskeren voor een opname ?!

            Ja in het heetst van de strijd letten sommigen niet echt goed meer op en vergeten ze dat het blikveld door een lens een heel stuk kleiner is.

            Zo was ik vorig jaar in Venetië om foto's van de gemaskerden te maken. Nu trekken die mensen veel volk aan. Iedereen wil dat wel eens van dichtbij zien want het zijn werkelijk schitterende kostuums.

            Fotografen lopen zich dan ook te pletter om er als eerste bij te zijn en zodoende nog een mooie plaat te kunnen schieten.

            Nu stonden er enkele nogal vrij dicht bij de waterkant en er was een Duitse fotograaf die zich helemaal liet gaan en enkel nog maar door zijn lens keek tot hij plots met zijn hele uitrusting (zware rugzak op de rug, camera rond de hals) in het kanaal tuimelde.
            Omdat hij zo zwaar geladen was kwam hij niet direct boven. Samen met nog iemand anders hebben we hem via zijn rugzak boven water gekregen.

            Al zijn materiaal naar de vaantjes maar de mens is er gelukkig goed vanaf gekomen. Positief aan het hele verhaal is dat de hulpdiensten er wel enorm snel bij waren.
            Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

            Bezoek mijn foto's online

            Comment


            • #21
              Re: je leven riskeren voor een opname ?!

              tijdens fotograferen 4x4 wedstrijd reed ik met een quadje van hindernis naar hindernis om foto's te maken, en op een gegeven ogenblik heb ik kunnen kiezen tussen duiken in ravijn, of me met mijne quad laten overhoop rijden door een uitgebouwde patroll die het smalle pad naar beneden storte, of met de quad tegen een muur rijden, en tussen muur en die neerstortende patrol een koprol maken. ik koos instinctief voor de laatste optie, met als balans: Quad perte total, kledij ook total loss, cameratas total loss, 1 lens total loss, eigen lichaam kwam er met de schrik en kleerscheuren van af

              Comment


              • #22
                Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                Leuk onderwerp

                Een paar geleden stond ik bij de Strokkur geiser op IJsland, veel te dicht, maar ik had al gezien dat de mooiste foto's te nemen waren net voor de bol uiteenspat, een seconde daarna is de hele voorgrond wit. Ik was er al eerder geweest en gemerkt dat het ergste dat me kon overkomen een warme douche was van het terugvallende min of meer afgekoelde water. De paar andere toeristen stonden op veilige afstanden en ik dacht : -komaan bangeriken laat me eens door-

                Niet lang daarna was het prijs : een weinig voorkomende zijwaartse eruptie en een reuze gulp kokend water direct op me. De rest van het verhaal is te lang om op te noemen.
                En de foto : die was prima gelukt, je ziet de blauwe bel zo klaarzitten om open te barsten.

                Een jaar of 4 geleden was ik bij de bevroren Njupeskär waterval in Zweden en boven de rand stond de zon en was er een soort sneeuwverstuiving die ik prachtig in beeld kon krijgen. Daarvoor moest ik onderaan de voet van de waterval gaan staan maar het smeltseizoen was al begonnen en voortdurend vielen er stukken ijs naast me neer, sommigen kilo's zwaar. Krak, plof, krak, plof ....ik heb maar een foto of drie genomen maar achteraf besefte ik dat het russische roulette geweest was (ik had zelfs geen helm op)

                25 jaar geleden bij de Cliffs of Moher in West-Ierland en ik had een beter standpunt nodig op de richel. Nu mag je daar niet meer bij maar hoe verder op de richel hoe smaller maar hoe beter het uitzicht. Heel op het einde zat er een dwarse scheur van een kleine meter waar ik moest overstappen met 300 meter onder me de schuimende golven. Ik denk dat ik het niet meer zou doen.

                Verleden jaar op de Vatnajökull gletsjer bij Kverkfjöll ben ik ook bang geweest, in feite was het gedrag van de gidsen onverantwoord : zonder crampons en touw (we hadden ze wél mee hoor) over ijsrichels naast een afgrond waar je huizen kon in dumpen. In het doorgaan zaten we nog fris maar ik was echt blij dat we -vermoeid- bij het terugkeren niet meer langs daar moesten.
                Merkwaardig hoe je dan zelf reageert : als de gidsen dat doen doe ik dat ook.
                Merkwaardig maar daarom niet minder stom, ze vonden het zelfs nog nodig om te grappen : "als je hier in sukkelt spoelt je lijk binnen 70 jaar naar buiten bij de zuidelijke ijsgrot"

                Ik heb 10 jaar geleden wel op de rand gestaan van de Prekestolen rots in Noorwegen (695 m loodrecht) maar ik heb het toen niet gewaagd om van daar door mijn zoeker te kijken, ik heb al staande even over de rand gegluurd maar voor de foto's ben ik toch een meter achteruit gegaan.

                PaulM

                Comment


                • #23
                  Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                  Deze zomer heb ik samen met een gids een virtual tour van het eiland La Palma (Canarische eilandengroep) gemaakt.
                  Daar heb ik soms ook wel eens halsbrekende toeren uitgehaald voor een mooie pano.

                  Hier bv. ben ik op een rots boven het laurierbos op de randleuning gaan zitten om m'n statief tegen te houden. Aan beide kanten een diepte van 600 meter. De wandelgids hield m'n benen vast zodat ik niet naar beneden zou duikelen. Op het moment zelf denk je wel eens, is het dit allemaal wel waard, maar als je dan het eindresultaat ziet, vind ik toch van wel.

                  Comment


                  • #24
                    Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                    Mijn verhaal komt uit het predigitaal tijdperk...
                    November, vriesweer, vochtig, overdag regen geweest... 4 uur 's morgens. Mijn collega en ik zijn interventieploeg van de Rijkswacht voor onze regio, en wij worden geroepen naar een werkongeval.
                    Van een dak van een gebouw, 14 meter hoog, was iemand afgevallen, die een fotoreportage diende te maken van de nieuwe installaties van het bedrijf, en de verlichting die er 's nachts rond gezet was.
                    De man was al enkele uren gestorven bij onze aankomst en lag gekraakt en bevroren op de grond, voor het gebouw. Nu moesten wij de oorzaak nog achterhalen en nagaan of er geen kwaad opzet in het spel was. Beneden werden de nodige vaststellingen gedaan en foto's genomen en werden de nodige verwittigingen gedaan. De camera van de man konden we niet terugvinden.
                    Mijn collega en ik klommen naar boven via een spekgladde, beijzelde ladder aan de buitenkant van het gebouw. Intussen kenden wij de opdracht van de man, ons meegedeeld door de bedrijfsdirecteur.
                    Boven aangekomen, merkten we dat het dak helemaal beijzeld was. Je kon er bijna niet blijven staan. Voorzichtig begaven we ons naar de plaats waar de man moest gevallen zijn. We konden deze terugvinden, en vonden ook de camera. Ik stelde voor een foto te maken van boven naar beneden, maar dit was schier onmogelijk. We vonden er het volgende op...
                    Mijn collega hield zich vast aan de rand van een stevige metalen reling, hij hield mij achteraan aan mijn lederen riem vast, en ik ging over de rand van het gebouw hangen en kijken, louter betrouwend op mijn collega, dat hij me niet zou lossen, om en de situatie vast te leggen en de reden waarom dit diende te gebeuren. Mocht hij me niet kunnen houden, had ik ook beneden gelegen... De foto's kan ik "helaas" niet laten zien wegens "classified"; maar ze waren gelukt.

                    Comment


                    • #25
                      Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                      Recent nog
                      We waren foto's aan het maken bij de Corge du Verdon
                      Hollanders en Frans... Het wordt nog eens hun dood

                      Comment

                      Working...
                      X