Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

behandeling van nieuwe leden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: behandeling van nieuwe leden

    I rest my case again

    Comment


    • #17
      Re: behandeling van nieuwe leden

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Oorspronkelijk geplaatst door bujin Bekijk bericht
      Gaan jullie altijd zo om met beginners-leden of licht met aan mij en waarom dan wel!
      Als je verbetert, doe het dan wel goed, he.

      Comment


      • #18
        Re: behandeling van nieuwe leden

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Als je verbetert, doe het dan wel goed, he.
        Toch iemand die attentief is .

        Comment


        • #19
          Re: behandeling van nieuwe leden

          Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
          Niet kwaad bedoeld, maar misschien moet je zelf de regels nog eens nalezen. Volgens mij staat er duidelijk: "Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent".
          Dit kan een wereld van verschil maken, daar zijn hier al genoeg discussies over geweest!
          Akkoord, "Perfect" was een verkeerde woordkeuze. Als je de zin na die geaccentueerde leest, dan snap je wel wat ik probeer duidelijk te maken. DE perfecte foto bestaat niet, maar een foto die ik van mezelf 'perfect' (of correcter 'geslaagd') vind, zou wel mogen bestaan.
          PS. Ik wou dat ik het kon

          Comment


          • #20
            Re: behandeling van nieuwe leden

            Naar aanleiding van een andere thread waar je een foto postte:

            Oorspronkelijk geplaatst door bujin Bekijk bericht
            Bedankt voor de commentaren en Jan Brouwers heb je gelezen wat de meeste collega's zeggen van vuile handen, die snappen de bedoeling van de foto, nl. een prachtige vruch te voorschijngebracht door een vrouwe met werkhanden!
            Duidelijk meneer Brouwers, even koppie gebruiken!
            Bujin
            Met alle respect, maar "meneer Brouwers" heeft het recht om een andere mening te hebben over die vuile handen dan jij, zonder dat jij moet neerbuigend doen...

            En dit is dan nog één van de vriendelijkere berichten... Verkeerd geplaatste berichten (in het begin, en het mag toch om te zeggen dat je iets verkeerd deed?), quasi agressieve reacties op kritiek, het helpt allemaal niet... Ik zie niets verkeerd in de reacties die de mensen gaven op jouw berichten, eerlijk gezegd.
            Mijn foto's en fractals
            Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

            Comment


            • #21
              Re: behandeling van nieuwe leden

              en krijgen we straks het vervolgverhaal:
              Hoe nieuwe leden de (senior)members behandelen?
              (oude leden, was niet de juiste woordkeuze)

              Comment


              • #22
                Re: behandeling van nieuwe leden

                Citaat:
                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente
                Citaat:
                Oorspronkelijk geplaatst door bujin
                Gaan jullie altijd zo om met beginners-leden of licht met aan mij en waarom dan wel!


                Als je verbetert, doe het dan wel goed, he.
                __________________


                Met een type foutje te accentueren schiet de TS al helemaal niet mee op.
                Hou jullie toch bij het gestelde.

                Comment


                • #23
                  Re: behandeling van nieuwe leden

                  Als ik al de reacties van Bujin doorlees, moet dit wel iemand zijn die echt niet veel kan hebben...direct gepikeerd etc. ... en als hij de reacties op zijn post hier leest, dan hoop ik voor hem dat hij het ook door heeft: duidelijk Bujin ...even koppie gebruiken !

                  Grt,
                  JanMetDePet
                  Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                  Comment


                  • #24
                    Re: behandeling van nieuwe leden

                    Oorspronkelijk geplaatst door bujin Bekijk bericht
                    Ik heb een paar foto's geplaatst, maar sta verstomd van de agressieve reacties daarop!
                    Ik heb een paar commentaren op je foto's gelezen, maar sta verstomd van je agressieve reacties daarop!

                    Ik vrees bijgevolg dat je met deze topic geen stok in het hoenderhok gegooid hebt, maar eerder een boemerang, die komt keihard terug ...
                    Je reactie op de eerlijke commentaar van jan.brouwers was wellicht het keerpunt...
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: behandeling van nieuwe leden

                      Tja, BelgiumDigital staat dan wel bekend als een voor beginnende fotografen geschikt forum, maar het hangt ook van het forumlid zelf af.

                      Toen ik jaren terug begon te fotograferen dacht ik dat ik mooie foto's kon maken. Als ik die foto's nu terugzie dan vind ik die foto's van destijds helemaal niet meer zo bijzonder. Kortom, ik ontwikkel mijzelf nog steeds gelukkig.

                      Omdat jij vraagt wat er te verbeteren valt aan de foto's kun je de foto's het beste direct in Fotodiscussie (Extra) plaatsen. Dat forumonderdeel is speciaal bedoeld voor het krijgen van opbuwend commentaar op je foto's. En ja, als mensen jouw foto's niet zo goed vinden dan jijzelf, dan is dat nooit leuk om te horen. Zeker ook omdat tekst veel harder aankomt dan een gesproken conversatie op bijvoorbeeld een fotoclub. Maar bedenk wel, dat diegene die de moeite nemen om commentaar op je foto's te geven, jou willen verbeteren als fotograaf. En ook al komt het commentaar hard aan en is het niet leuk om te horen, jouw reactie op dat commentaar bepaalt ook of mensen in het vervolg nog bereid zijn om de moeite te nemen om jou tips te geven, zodat jij een betere fotograaf wordt. Het commentaar van de anderen is niet leuk om te lezen, maar het gaat wel om de foto's. Nergens wordt op de persoon zelf gespeeld, zoals jij wel hebt gedaan met je commentaar. Je hoeft het niet eens te zijn met het commentaar, maar het is aan jou om uit het commentaar verbeterpunten te halen. Dus als iemand zegt dat je foto overbelicht is, dan kun je dat bijvoorbeeld heel makkelijk controleren door het histogram te bekijken. En al is dat zo, dan bepaal jij of dat storend is of niet. Het zijn tenslotte jouw foto's en jij moet er uiteindelijk tevreden mee zijn. Maar smaken verschillen, dus anderen hoeven er zeker niet tevreden mee te zijn. Maar hou het wel fatsoenlijk aub, dus speel niet op de persoon. Zolang het commentaar opbouwend blijft en over de foto's gaat is er niets aan de hand.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #26
                        Re: behandeling van nieuwe leden

                        Ik vind het frustrerend dat zo een persoon en zijn "geweldige" foto's zoveel aandacht verdienen!
                        Bespaar jullie de stress en reageer op de topics die het wel verdienen!
                        StijnDeGrauwe.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: behandeling van nieuwe leden

                          na het lezen van deze topic
                          én de topic in fotodiscussie(extra) kan ik de senior members, dat zijn zij die volgens de TS betr hun b.k kunnen houden alsook de andere members alleen maar gelijk geven
                          heb hier nog geen enkele foto geplaatst omdat ik mijn foto's nog steeds niet goed genoeg vindt
                          als ik dan in de topic fotodiscussie lees (en zie) dat door de leden wordt gereageerd op 6 blurs en dat deze door de TS nog niet worden gezien??? alhoewel het ook voor mij duidelijk is dat dit door een gretig gebruik van het PS tooltje borstel komt
                          dan vraag ik mij af wat de TS hier komt toen
                          zoals ze in Antwerpen zeggen, stoeffen kan iedereen
                          en van de daken schreeuwen dat je al jaren fotografeert en gevechtssportleraar bent, maakt je zeker nog niet geschikt als mens
                          als je de moed hebt om foto's te posten, moet je ook de kracht vinden om kritiek te aanvaarden
                          en door het opnieuw, en rekening houdende met de kritiek,
                          het te opnieuw proberen
                          maar schiet niet op de pianist voor fouten die jij maakt

                          sorry dat mijn antwoord zo lang is maar dit moest eruit

                          Comment


                          • #28
                            Re: behandeling van nieuwe leden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                            Ik vind het frustrerend dat zo een persoon en zijn "geweldige" foto's zoveel aandacht verdienen!
                            Bespaar jullie de stress en reageer op de topics die het wel verdienen!
                            Idd, ik heb een search gedaan en zijn posts gelezen. Echte topfotos zijn het toch niet, en als mensen zulke fotos kopen moet ik dringend ook eens zulke mensen zien te stekken .
                            Kirtiek krijg je zeker als je in showcase uitgebrande slechte fotos post, dus neem het aan, je bent NIET de beste fotograaf van BD er zijn er honderden voor je, WAKE UP!!!
                            En ik zag trouwens ook geen post in fotodiscussie ofzo............... misschien zijn die weggehaald, ik weet het niet



                            Glenn
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #29
                              Re: behandeling van nieuwe leden

                              welkom op bd!

                              misschien moet je je wat anders opstellen ivm je foto's. sommige commentaren zijn raak andere zijn gewoon kwetsend.

                              moest ik van jou zijn zou ik BD ten volle gebruiken om je technische kant verder aan te dikken.
                              je kan het zo gek niet bedenken of iemand heeft het hier al wel eens geprobeerd
                              nieuwe toestellen, oude toestellen, accessoires, afdruklabos,...

                              wil je lovende commentaren op je foto's dan kan je twee dingen doen:
                              a) zeer mooie plaatjes schieten die een raakvlak hebben met de mainstream
                              b) mainstream plaatjes schieten met een leuk kantje (eend in het park, mooie deerne voor de camera, gekke sprinkhaan in het gras, huisvlieg op een bloem, een bloem zonder huisvlieg, prikkeldraad in close-up, prikkeldraad in close-up mét waterdruppel, waterdruppel zonder prikkeldraad, ...) en dit dan nog liefst ruisvrij en in *juiste* kleuren.
                              enfin, een beetje grasduinen en je weet wat je moet schieten om de "oh" en "ah" los te peuteren. je kan natuurlijk ook zélf je foto's maken en bepalen

                              just have fun
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X