Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel mag je vragen als amateur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoeveel mag je vragen als amateur

    Stop stop stop !!!!!

    Ik weet genoeg

    Ik wil vooral plezier blijven houden in mijn (uit de hand gelopen) hobby.

    Het is inderdaad een hele goede optie om alleen dat te fotograferen wat je echt wil. En dan kan dat "gratis" of tegen kostprijs.

    Hiermee gaan die mensen wel nog steeds niet naar de prof, en komt het op hetzelfde neer.

    Alleen ik kan vaker NEE zeggen en heb tijd om de leuke dingen te fotograferen.

    Toch bedankt dat jullie de moeite genomen hebben om te reageren.

    Guido

    Comment


    • #17
      Re: Hoeveel mag je vragen als amateur

      ach ja

      wil je er geld voor vragen? begin dan een zaak

      mensen kunnen hun dankbaarheid wel uiten maar daar zou ik niet vanuit gaan!

      amateur: fun fun² fun³
      prof: money money² money³
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #18
        Re: Hoeveel mag je vragen als amateur

        Oorspronkelijk geplaatst door Guido1969 Bekijk bericht
        Hiermee gaan die mensen wel nog steeds niet naar de prof, en komt het op hetzelfde neer.

        Guido
        neen, daar komt't niet op neer.

        waarschijnlijk zoekt men een leuke herinnering aan een minieme prijs.
        als jij het niet doen dan zoeken ze wel iemand anders (of ze doen't zelf)

        het idee dat prof fotografen verdwijnen door't digitale gedoe is een enorm vertekend beeld!
        de foto-winkeltjes waar iedereen zen filmpjes dumpten verdwijnen
        "de amateur" deed 20 jaar geleden ookal communies en trouwfeesten
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #19
          Re: Hoeveel mag je vragen als amateur

          Ik zal heeeel voorzichtig zijn en mij niet uitlaten over een bijdrage/vergoeding vragen of zo om een trouw, doop, communie e.d. te fotograferen.....

          Je kan in zelfstandig bijberoep.

          Als naast je zelfstandige activiteit je gewoonlijk een ander hoofdberoep uitoefent. Je bent zelfstandige in bijberoep als u in uw andere activiteit (als werknemer) minstens halftijdse prestaties levert. In het onderwijs komt dat neer op 6/10 van een volledig uurrooster; in de openbare sector op halftijdse prestaties die zich minstens over 200 dagen of 8 maanden per jaar uitstrekken.

          71 euro kost je een inschrijving voor een ondernemingsnummer.
          Blijf je onder 1233,14 euro op jaarbasis, betaal je geen sociale zekerheid voor zelfstandigen.

          Je kan voor de BTW een afwijking vragen zodat je geen aangiftes moet doen. Je kan dan ook geen BTW recupereren.
          Je moet een eenvoudige boekhouding voeren.
          Apparatuur inbrengen zal niet aan 100% kunnen en een afschrijving misschien wel over 10jaar te spreiden.
          Vergeet niet dat je belasting betaalt op die inkomsten. Dit wordt gevoegd bij je hoogste inkomen, dus reken misschien wel op de helft van die verdiende som.
          Maar je bent wel in orde....
          Last edited by patrickL; 17 oktober 2007, 20:52.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

          Comment


          • #20
            Re: Hoeveel mag je vragen als amateur

            Oorspronkelijk geplaatst door Guido1969 Bekijk bericht
            Stop stop stop !!!!!

            Ik weet genoeg
            tja, het niet gebruiken van de zoekfunctie kan ernstige gevolgen hebben

            [Mod] en omdat dit het zoveelste topic over dezelfde zaak is en de vraag van de TS ondertussen voldoende beantwoord werd, wil ik vragen het hierbij te laten en niet verder te discuteren over dit topic
            Last edited by zunoel; 18 oktober 2007, 07:19.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #21
              Re: Hoeveel mag je vragen als amateur

              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Niets, anders noemen ze dat zwartwerk.

              Leuk voor de zelfstandige fotografen die maar sociale lasten moeten betalen en hun inkomen zien slinkel door mensen die fotoreportages gaan maken in het zwart.
              Aan mensen die voor een paar tientallen euro's een amateur in het zwart hun trouwfoto's laten trekken denk ik niet dat de beroepsfotografen veel klanten kwijtraken.

              Mag ik hierbij even fijntjes de opmerking maken dat "En het factuur: dat laten we wel vallen hoor" een uitspraak is die per definitie enkel door de professional kan gedaan worden
              St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

              Comment

              Working...
              X