Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan ik bezwaar maken hiertegen? (--> Probleem inmiddels opgelost)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

    citaat: Heb ondertussen ook eens rondgekeken bij Studio73, en hun prijzen zijn scherp, en ze antwoorden héél snel op mails ... wat zijn jullie ervaringen met Studio73 ?

    Persoonlijk heb ik met Studio 73 (Geel) tot nu toe goede evaring, hebben eerlijke en concurerende prijzen en is voor persoonlijke keuze, (woonachtig in Limburg) veel korter bij dan Turnhout.
    Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
    Mvg, Jacky P.

    Comment


    • #47
      Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

      Heb ook al een paar keer bij Konijn geweest en eigenlijk wel tevreden.
      Heb nog nooit zoiets meegemaakt.
      Heb wel nog nooit via internet besteld, altijd zelf naar Turnhout geweest.
      Kreeg altijd wel wat uitleg en mocht alles eerst rustig testen.

      Heb wel nog nooit van hun na-verkoop service moeten "genieten" dus daar kan ik niet over oordelen, maar zelf heb ik daar dus nog nooit problemen gehad.

      Ik wil ze nu niet de hemel inprijzen, maar als je deze tread leest is alsof er niemand nog tevreden is en dat was enkele weken geleden wel nog zo.

      Maar inderdaad, u een product verkopen dat 150€ meer kost dan aangeduid staat zonder dit te vermelden , KAN NIET.

      Success !
      Jürgen
      Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

      Comment


      • #48
        Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

        ik denk dat ze nog een klant kwijt zijn. Als ik dit hier allemaal hoor, eigen ervaringen bekijk en de verhalen uit de fotoclub, dan betaal ik liever enkele euro's meer bij een lokale winkelier die wel eerlijke zaken doet en vriendelijk is.
        canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
        mijn fotosite

        Comment


        • #49
          Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Ines Bekijk bericht
          ik denk dat ze nog een klant kwijt zijn. Als ik dit hier allemaal hoor, eigen ervaringen bekijk en de verhalen uit de fotoclub, dan betaal ik liever enkele euro's meer bij een lokale winkelier die wel eerlijke zaken doet en vriendelijk is.
          Ik kan dat bergrijpen. Het betreft meestal wat meer dan enkele euro's. Voor enkele euro's zou ik ook geen 300 km rijden om een lens of iets dergelijks te halen. Bij een lokale winkelier kan het ook zijn dat je geen service krijgt. Niet vergeten voor sommige is Konijn,sdcard...enz hun lokale winkelier. Ik geloof niet dat er ook maar 1 winkel is waar iedereen tevreden over is. Het enige dat je kan doen is het risico beperken.

          Steco
          Groetjes Steco

          Comment


          • #50
            Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Mignonne Bekijk bericht
            Aan degenen die denken dat ik er niet veel tegen kan doen: denken jullie dat ik juridisch gezien ongelijk heb?

            Op de site staan toch de prijzen, en er staat toch niet bij dat het een 'kit' moet zijn om het aan die prijs te krijgen? Er staat: Canon EOS 40D body + EF-S 17-85mm = €1422,51
            http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=49109

            Er staat onderaan wel in het klein "prijswijzigingen voorbehouden", maar het gaat hier niet over een prijswijziging...
            Ik denk dat je moreel gezien wel gelijk hebt, en ik zou zeker bezwaar maken (je brief lijkt me prima), maar zuiver JURIDISCH denk ik dat de aanvaarding van de spullen in de winkel en de betaling ervan zal opgevat worden als een impliciet akkoord met een hogere prijs (waarvoor dan andere, niet vermelde redenen, zouden kunnen zijn, zoals bijv. een snellere levering).
            In de winkel, tijdens je aankoop zelf, had je volgens mij wel kunnen eisen dat de goederen geleverd zouden worden aan de op de website op dat ogenblik voorgestelde prijs (aangezien dat een juridisch bindend aanbod tot verkoop is), maar ik denk dat je nu (nogmaals: zuiver juridisch) in nauwe schoentjes zit.
            Volgens mij is je beste weg eerst proberen in der minne te regelen (zoals je nu bezig bent) en indien dat niet lukt, subtiel suggereren dat hun houding niet de beste reclame is die ze zelf zouden wensen .. Je kan natuurlijk altijd een advocaat raadplegen ..

            Stefan.

            Comment


            • #51
              Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

              Hmm... en 'k wou ook naar konijnberg trekken... nu twijfel ik serieus... zijn er alternatieven dichter in de buurt van Gent - en niet Focilux, die zijn erg duur...
              Maarten
              Canon 40D + en wat glas

              Comment


              • #52
                Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                Oorspronkelijk geplaatst door maarten77b Bekijk bericht
                Hmm... en 'k wou ook naar konijnberg trekken... nu twijfel ik serieus... zijn er alternatieven dichter in de buurt van Gent - en niet Focilux, die zijn erg duur...
                Heb al wat rondgekeken maar nog geen goed alternatief gevonden. Het is niet veel soeps in West/Oost-vlaanderen. Ik heb alles bij Konijn gekocht omdat ze voor hetgeen ik zocht de goedkoopste van België waren.

                Ik heb nog maar 1x de na-verkoop nodig gehad en dat is uiteindelijk allemaal in orde gekomen. Heeft alleen even geduurd. Paar dagen geleden bestelling geplaatst van zaken die blijkbaar niet op voorraad zijn dus als dat nog een paar weken duurt ga ik ze voor de 2de x aanspreken Misschien ben ik dan al wat minder positief.

                Wat de topic betreft, vrees toch dat je niet veel meer kan doen als je de factuur aanvaard hebt. Wel mag je de goederen binnen de 7 dagen terugbrengen. Ik heb alles in de winkel zelf gekocht en dat stond onderaan op mijn factuur!!!
                Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                Meer op: www.xindi.be

                Comment


                • #53
                  Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                  [QUOTE=scalll;1600559]En wat hebben we de laatste maanden nu bijgeleerd qua fotografie-winkels ??

                  Vooral wegblijven bij Corné, Otto (sdcard.be) en nu ook Konijnenberg...

                  Wat blijft er dan nog over ?

                  Topfoto.de ? (persoonlijk goede ervaringen mee gehad)
                  Rubens ?


                  Bij rubens heb ik ook mijn twijfels.
                  Zij beweren dat er een tamron lens bestaat voor de nikon d40 waarvan de AF functie werkt!
                  Ofwel ben ik verkeerd ingelicht!
                  link: http://www.tamron.com/about/updates_nikon.asp

                  Zeg een ander vraagske?
                  Ik heb een http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=11960 lens besteld bij konijn.
                  Momenteel is daar 51 procent korting op?
                  Andere winkels kosten die zeker 100 euro meer.
                  Hangt daar ook een reukje aan :-) ?
                  Ik zou ook niet willen in de zak gezet zijn zoals hierboven vermeld!
                  Last edited by Netebuk; 17 oktober 2007, 13:30.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                    Sommigen zweren bij Kamera Express.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #55
                      Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                      blijkbaar is er maar één mogelijkheid tegenwoordig, zelf zien uit te vissen wat je nodig hebt, door bvb op BD info te vragen, en dan de goedkoopste, die niet te ver weg is, zoeken, en ter plaatse gaan ophalen en vooral alles goed nakijken ... zowel materiaal als faktuur !!!

                      Zo wordt het kopen van een lensje een vrij stresserende bezigheid

                      En als het dan misloopt, gewoon rechtstreeks bij de leverancier binnen brengen, niet via de lokale winkel, dan win je tijd !

                      Zo ga ik in elk geval mijn volgende aankoop doen, zal waarschijnlijk bij verschillende leveranciers moeten langsgaan ...

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #56
                        Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                        je kan proberen,maar het is zijn woord tegen het jouwe natuurlijk
                        tip,kijk ook eens nnarwww.grobet.be,is ook goe bezig denk ik.en da is nog ne groothandel ook en heeft ook ne winkel,doenook regelmatig demo's,nu zaterdag al.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                          Ik heb even nagevraagd of lenzen en bodies uit kits apart verkocht mogen worden, en dat is blijkbaar geen probleem..
                          Daar heb je dus niks aan - maar misschien wel even kijken wat je voor de lens hebt betaald, want in principe geven ze een lagere prijs voor 'bulk'.

                          Ik vrees dus ook dat het moeilijk wordt: ik denk niet dat je hen 'wettelijk' veel kan maken.
                          Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het klantenbedrog blijft..

                          De verkoop van die kits lijkt mij wel ietwat dubieus omdat er makkelijk mee geknoeid kan worden. Ik vind het dan ook spijtig dat Canon daar nogal laks in is. Zij zien het blijkbaar als een voordeel voor de verdelers, dat niet per se de klanten ten goede moet komen.

                          Misschien kan je nog even nakijken in hoeverre winkeliers een goedkopere oplossing (kit) voor hetzelfde product (body+lens) mogen verzwijgen, terwijl dit wel aangegeven staat op de website.
                          Even bellen naar Freya?

                          In elk geval lijdt konijnenberg intussen al heel wat verlies als ik het hier zo zie. Laat dat misschien een schrale troost zijn.

                          Hou ons op de hoogte!

                          Comment


                          • #58
                            Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                            Ik heb ooit elders een Canon kit gekocht maar toen bleek dat de kit niet meer in voorraad was kreeg ik de afzonderlijke stukken aan dezelfde prijs. De prijs bleef zolang je het maar tesamen kocht.

                            Natuurlijk is ook de aankoopprijs van de dealer anders maar deze beweerde dat hij dit bij Canon geregeld kreeg.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk bericht
                              Wat de topic betreft, vrees toch dat je niet veel meer kan doen als je de factuur aanvaard hebt. Wel mag je de goederen binnen de 7 dagen terugbrengen. Ik heb alles in de winkel zelf gekocht en dat stond onderaan op mijn factuur!!!
                              Als je in de winkel zelf koopt mag je binnen de 7 dagen ruilen ... geen teruggave van geld! Daar ben je dus niks mee.
                              En je kan wel degelijk een klacht indienen bij de Economische Inspectie ... maar dat ge daarom uw geld gaat terugzien is iets anders.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                                Mensen, het probleem is intussen opgelost. De "echte" bedrijfsleider heeft mij intussen gecontacteerd en we zijn uiteindelijk tot een minnelijke schikking kunnen komen d.m.v. tegoedbonnen. De verkoper, die zich uitgaf als zaakvoerder, zou vandaag nog persoonlijk zijn excuses aan mij aanbieden.

                                In elk geval bedankt voor jullie reacties en tips, maar tussen Foto Konijnenberg en mij is dus de 'CASE CLOSED'.

                                Groetjes,

                                Mignonne
                                Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

                                Comment

                                Working...
                                X