Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan ik bezwaar maken hiertegen? (--> Probleem inmiddels opgelost)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

    Het is blijkbaar uit met de betrouwbare webwinkels. Ik bestelde altijd bij mijn vertrouwde cornevaniperen maar sinds mijn statiefhistorie bij corne was het daar ook mijn laatste bestelling. Blijkbaar hebben heel wat van die winkels last gehad van het teveel aan positieve reclame hier. Voortaan maak ik voor niemand nog reclame. Dan doen ze wat langer hun best.
    BB.

    Comment


    • #17
      Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

      Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
      Dan moeten ze dat wel aan verminderde prijs doen - wat zij op hun site dan blijkbaar 'bulk' noemen.
      Maar nogmaals: ik vraag mij af of Canon daarmee akkoord kan/moet gaan..
      Hou er rekening mee dat als ze een lens in 'bulk' aangeven, je ook geen cashback kan krijgen op deze lens, omdat ze in een bruine doos zit, zonder barcode. Je kan alleen cashback krijgen bij Canon als je de barcode van de witte doos kan opsturen ... zeker op letten dus !

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #18
        Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

        Ik ben ook al een tijdje m'n spaarcentjes aan het oppotten voor een 40D met wat extra prullen erbij en dacht ook aan Konijn maar als het er daar zo aan toegaat (dit is al niet de eerste negatieve kritiek) vrees ik ook dat ik naar de concurrentie zal moeten gaan. Het is niet omdat ze claimen de goedkoopste te zijn dat ze daarom de klanten moeten gaan uitpersen op een slinkse manier.
        Nu ben ik wel eens benieuwd naar hun verhaal want hier horen we natuurlijk maar één kant van de feiten.
        SITE: http://www.xraypictures.be
        FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

        Comment


        • #19
          Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

          Oei. Ik twiijfelde nog voor de aankoop van mijn camera tussen Konijn en Rubens...nu weet ik het
          Mvg Tim

          Comment


          • #20
            Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

            Ben in elk geval blij dat ik dan niet de enige ben die vindt dat ik recht in mijn schoenen sta. Nog iets anders:
            Ik kreeg dus een aparte body (in doos) en een aparte lens. Wel, die lens, die zat niet in een doos maar gewoon in een bubble pack met de handleiding en een elastiekje errond. Hoort dit zo of is elke lens normaal in een doos verpakt? Want de andere lens zat wel in een canon doos...
            Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

            Comment


            • #21
              Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Mignonne Bekijk bericht
              Ik kreeg dus een aparte body (in doos) en een aparte lens. Wel, die lens, die zat niet in een doos maar gewoon in een bubble pack met de handleiding en een elastiekje errond. Hoort dit zo of is elke lens normaal in een doos verpakt? Want de andere lens zat wel in een canon doos...
              Nee, dat is niet normaal...Zeker als je de lens & body als aparte items betaald hebt !
              Volgens mij hebben ze je misschien wel degelijk een "kit" verkocht, maar apart aangerekend
              Rare praktijken daar bij Konijn

              Comment


              • #22
                Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                je kan alles natuurlijk ook eens aan testaankoop melden...

                die zullen d'r niet mee lachen...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #23
                  Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                  als reactie op m'n topic HIER

                  heb ik konijnenberg gemaild:

                  vraag: is de EOS 400D met 17/85IS een goede combinatie voor een beginnend fotograaf?
                  antwoord: ja, da's een goede combinatie
                  conclusie 1: da's weinig als antwoord en heel logisch [als verkopersantwoord][ik had wat meer info en alternatieven verwacht of zoals men hier op het forum vraagt: "wat wil je ermee doen"?]

                  MAAR

                  iets later beginnen de prijzen en komen we uit op 1422€ !
                  vraag: als ik'm erop wijs dat dat niet is wat ik lees op de site zijnde 1075€
                  antwoord: oei, ik heb me vergist, ik dacht dat je de 40D bedoelde ipv 400D
                  conclusie 2: als hij de 40D met 17/85IS een goede combinatie vind voor een beginnend fotograaf dan is dat opnieuw HEEL logisch maar 1400€ voor een beginner en dat zonder verdere info?
                  Natuurlijk is de 40D een goede camera maar is een 40D wel nodig voor een beginner?

                  quote:
                  De 400D + 17/85 is in voorraad en kost 1075,78
                  Uitsluitend op de body zit cash back, objectief zit niet in cash back verpakking.
                  da's dan 1075.78€ - 70€ cashback = 1005.78€ samen

                  apart:
                  body: 598.90€ - cashback 70€= 528.90€
                  lens: geen bulk: 507.39€
                  lens: bulk: 456.55

                  is dus 528.90+456.55= 985.45 €

                  en ik begin het allemaal heel verwarrend te vinden:

                  body + lens als kit
                  body + lens als konijnenberg set
                  body apart + lens apart
                  kitlens apart
                  aparte lens met cashback
                  dezelfde aparte lens zonder cashback

                  Koen
                  Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                  http://kodefoto.webs.com/
                  http://flandriens.webs.com/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                    Voilà. Ik heb hen een briefje op de post gedaan. Heb gebeld met Fred van Putten. Hij zei dat hij de zaakvoerder was, dus de brief is ook aan hem gericht. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren... Ik hou jullie in elk geval op de hoogte.

                    Betreft: Bezwaar factuur 42098

                    Geachte heer van Putten,

                    Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud van vandaag, voel ik mij genoodzaakt bezwaar aan te tekenen op de factuur die ik gisteren (15 oktober 2007) van u ontving.

                    Zoals u weet, toonde ik op de pagina die ik had afgedrukt van uw website en meegenomen had naar uw winkel, de camera met objectief aan die ik graag wilde kopen.
                    U vertelde mij in eerste instantie dat alle camera’s verkocht en/of gereserveerd waren, maar na een telefoongesprek met een mogelijke klant (die afzag van zijn reservering), kon ik mijn pakketje toch bemachtigen. Dit kocht ik samen met een aantal accessoires (extra batterij, geheugenkaart, nog een objectief en een tas) en uiteindelijk bleek het totaalbedrag op de factuur € 1805,34 te zijn. Alles werd door ons contant betaald (helaas zonder na te rekenen) en direct meegenomen.

                    Thuisgekomen ben ik vol enthousiasme mijn nieuw toestel uit gaan proberen. Helaas kwam ik later, toen ik de formulieren voor de cash-back actie van Canon wilde invullen, erachter dat er een aanzienlijk prijsverschil was met de prijs die op de site vermeld stond.

                    Daar staat namelijk dat de canon 40D body + 17-85mm objectief € 1422,51 kost. In uw winkel betaalde ik € 1113,40 voor de body en € 456,55 voor het objectief. In totaal is dit dus € 1569,95, wat een prijsverschil betekent van € 147,44.

                    Aangezien ik mijn camera reeds gebruikt heb, begrijp ik dat ik deze niet meer kan ruilen. Echter vanzelfsprekend meen ik dan wel recht te hebben op een terugstorting van het bedrag dat ik teveel heb betaald, namelijk € 147,44 op rekeningnummer ***-*****-** (fortis bank België) en vraag ik u mij hiervan een creditnota te sturen. Eventueel ga ik ook akkoord met een tegoedbon, zodat dit bedrag in uw winkel te besteden blijft.

                    Bijgevoegd stuur ik u een kopie van de factuur en een afdruk van de prijs zoals vermeld op uw website.

                    Indien ik binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief geen positieve reactie van u ontvang, voel ik mij genoodzaakt u in gebreke te stellen.


                    Hopende op een snelle reactie, verblijf ik,


                    Met vriendelijke groet,



                    D**** T****** – Zaakvoerster Mignonne


                    Deze brief wordt u gestuurd in tweevoud, namelijk één aangetekend exemplaar en één exemplaar per gewone post, zonder enige nadelige erkentenis en onder voorbehoud van recht.
                    Last edited by Mignonne; 16 oktober 2007, 20:20.
                    Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mignonne Bekijk bericht
                      Ik kreeg dus een aparte body (in doos) en een aparte lens. Wel, die lens, die zat niet in een doos maar gewoon in een bubble pack met de handleiding en een elastiekje errond. Hoort dit zo of is elke lens normaal in een doos verpakt? Want de andere lens zat wel in een canon doos...
                      Jongens, jongens, wat een gesjoemel daar bij Konijnberg. Dat is duidelijk een lens die uit een kit gehaald werd, en die aan de volle pot verkocht wordt! En dan maar zeggen dat ze geen kits op voorraad hebben.

                      Neen Mignonne, dit zou ik niet accepteren!

                      Zelf ben ik vroeger wel eens wat bij Konijnberg gaan halen, maar daar zien ze mij nu niet meer!

                      Groetjes, Wim
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                        Probeer eerst eens bij Konijn zelf. Als je belt of mailt, schrijf eerst alle info die je hebt deftig op. Zet er maar meteen in een mail bij, wat je op hun site gezien hebt, en hoe de lens geleverd werd.
                        Vraag het gewoon fatsoenlijk (ook al vind ik hun behandeling alles behalve getuigen van fatsoen). Houden ze zich van de onnozele, of reageren ze nog dwaas, dan kan je nog andere stappen ondernemen.

                        Testaankoop ??? Voor een alleenstaand geval heb ik hen zelden weten uitrukken, maar je kan altijd proberen, na dat je het gewoon gevraagd hebt.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                          hallo,

                          dezelfde 'kit' elders gekocht aan vergelijkbare prijs (+-1420€) gekocht bij de concurrentie....40D in afzonderlijke doos met barcode én 17-85 mm in afzonderlijke doos met barcode....
                          Was ook eerst van plan naar Konijn te gaan maar na negatieve berichten hier toch maar niet gedaan.
                          pbase

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                            een paar maand terug was Ricardo van den Burg bedrijfsleider...

                            en Fred verkoper in de winkel...

                            alles kan natuurlijk, doch 't lijkt me vreemd...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                              Bij konijn vond ik ook volgend bericht, wat volgens mijn bescheiden mening NIET kan of mag. Het aanbieden van een lens die volgens de Canon site een Cashback heeft van 50,00 EUR maar bij konijn nul,nul omdat ze uit een kit wordt gehaald en dan verkocht wordt aan volle prijs. Konijn goedkoop? Deze lens kun je overal kopen aan de konijnprijs - de cash back, dus goedkoper.



                              Ben je eventueel lid van testaankoop, stuur hun een kopie van je brief, factuur en de konijnaanbieding. Zij zullen je beslist bijstaan en laten weten wat je kan en mag.
                              Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
                              Mvg, Jacky P.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                                Als die Fred zich voordoet als zaakvoerder en hij is het niet, dan vrees ik dat hij wel eens een C4-tje van zijn baas mag gaan verwachten... want dan ben ik ook daar nog niet klaar mee.
                                Test-aankoop, daar geloof ik niet zo in voor een enkel particulier geval. Misschien wel als we met z'n allen tegelijk gaan klagen
                                Zie trouwens dat het pakketje dat ik gekocht heb bij Konijn toch niet zo goedkoper was als ik dacht. Bij Rubens krijg je bij de body en dezelfde lens er nog een batterijgrip bij voor een totaalprijs van €1165. Slik!!! 400 Euro goedkoper èn een batterijgrip erbij... Ik hoop ergens toch wel dat ik mijn geld terugkrijg ipv een tegoedbon. Sorry dit klopt niet, verkeerd gelezen. (zie verder)
                                Last edited by Mignonne; 16 oktober 2007, 21:38.
                                Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

                                Comment

                                Working...
                                X