Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen fotosite maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eigen fotosite maken

    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Een echte definitie van erbarmelijk kan ik je niet geven. Dat is een kwestie van persoonlijke beoordeling en wat voor eisen je stelt aan je foto's voor op het web.

    Maar ik weet uit ervaring dat een programma die zelf platen gaat verkleinen en aanpassen dat nooit zo kan als dat je dat zelf kunt.

    Vandaar dat ik voor mijn site (en foto's die ik upload) een standaard werkwijze in PS heb gemaakt, incl. de profielen enz. die ik dan upload en op mijn eigen site laat zien. En dan is zelfs 700pix nog klein om een echt oordeel te kunnen geven. Liever 800 of 900 pix aan de langste zijde.

    Maar ik stel mss andere eisen dan jij. Bij mij komen modellen en klanten kijken. Als ik mijn werk cq diensten wil 'verkopen', dan moet ik ook iets knaps aan te bieden hebben. En dat zal mij nooit met JAlbum lukken (ook niet met de webbouwer in CS II trouwens) Dat is leuk voor sheets en een preview.

    Ik gebruik die sitebouwer uit CSII om van alle foto's tijdens een shoot een preview te maken waar het model uit kan kiezen die ze bewerkt wil hebben. Eenmaal klaar zet ik ze dan op mijn eigen site.
    Ok, het gaat dus voornamelijk over de algoritmes die Jalbum gebruikt om van het origineel tot het prentje te komen dat in een webalbum verschijnt. Logisch dat je zelf tot betere resultaten kan komen als je elke foto afzonderlijk aanpakt, bewerkt, herschaalt, opslaat, ... Leuk als je daar ook de tijd voor hebt.
    De opstarter van deze draad had duidelijk niet de professionele perfectie voor ogen die jij wel beoogt, maar of die foto's daarom 'hele slechte plaatjes' zijn, laat ik aan jou.

    Comment


    • #17
      Re: Eigen fotosite maken

      Gisteren heb ik toevallig de JAlbum software gedownload en uitgeprobeerd. Mijn eerste reactie was ook zoals die van MadMax. De foto's zagen er gewoon niet uit.

      Dan ben ik aan het rondneuzen geweest in de settings. Daar heb ik dan het verscherpen op minimum gezet, en de JPEG-kwaliteit op maximum. Met het huidige resultaat kan ik best leven.
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

      Comment


      • #18
        Re: Eigen fotosite maken

        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        De opstarter van deze draad had duidelijk niet de professionele perfectie voor ogen die jij wel beoogt, maar of die foto's daarom 'hele slechte plaatjes' zijn, laat ik aan jou.

        Ik moet geen ingewikkelde site hebben, wel een degelijke, mooi en professioneel ogende site.

        Tis maar wat je mooi en professioneel aan JAlbum vindt
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #19
          Re: Eigen fotosite maken

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Ik laat het soms door CS II doen als ik een hele shoot aan het model wil laten zien als voorbeeld. Zit een optie in het menu.
          Gereedschap/fotoshop/webfotogallerie (Ned. Versie)
          En wat doet deze functie dan juist ?

          Comment


          • #20
            Re: Eigen fotosite maken

            Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
            En wat doet deze functie dan juist ?
            Met deze functie kun je net als Jalbum een site laten maken. Er zijn wat verschillende templates aanwezig en je kunt (ook achter de schermen) de boel behoorlijk opvrolijken. Zie boek Scot Kelby.
            Doel van de functie is om bijv een site te maken, of van 200 foto's uit een serie bijv. een soort voorbeelsheet te maken, waar de mensen uit kunnen kiezen.
            Het is net als jalbum nogal eenmalig. Wil je een andere foto op een andere plek, is dat nagenoeg niet te doen, en moet je de functie opneiuw laten lopen. Duurt ca half uur, afhankelijk van hoeveel platen je hebt natuurlijk.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #21
              Re: Eigen fotosite maken

              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Ik moet geen ingewikkelde site hebben, wel een degelijke, mooi en professioneel ogende site.

              Tis maar wat je mooi en professioneel aan JAlbum vindt
              Als je het over 'mooi' hebt gaat het volgens mij over smaken. Valt daarover überhaupt te discussiëren? Jij vind je eigen site wellicht 'mooi'. Goed zo, juiste keuze dus om die op deze manier te maken. Geniet er van.

              Jalbum heeft 109 skins, en zoals in al die programma's is 3/4 van die skins rommel. Bij de rest zitten een paar zaken die ik niet slecht vind. Als ik foto's toon aan vrienden moet dat er niet professioneel uit zien, zoals dit ook het geval was bij de starter van deze topic. De laatste tijd gebruik ik meer Porta ipv Jalbum (5x sneller), maar mijn foto's zijn dan ook zeeeeer slecht hé.

              Comment


              • #22
                Re: Eigen fotosite maken

                PHP is daarvoor ideaal maar ik zou niet beginnen met iets te schrijven dat al bestaat. Mijn site is wordpress en gallery2

                Gallery2 alleen is genoeg om alleen foto's te tonen en heel uitgebreid in zijn configuratieopties. Themes vind je op het internet
                Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                Meer op: www.xindi.be

                Comment


                • #23
                  Re: Eigen fotosite maken

                  Voor een beginner als ik qua websites bouwen gebruik ik :

                  1) NVU om mijn websites te maken. Prima HTML editor.

                  2) Simpleviewer of BananAlbum om foto's weer te geven op webpagina.
                  Voor beide maak ik deze albums aan via Picasa 2.0..
                  Hierin kan je dan deze 'fotoalbums' aanmaken via enkele klikken.
                  Foto's Exporteren naar webpagina..

                  Voordeel hiervan vind ik dat de grootte van de foto zich aanpast naar de resolutie van het scherm van de bezoeker.

                  Voorbeeld van Simpleviewer : Klik HIer
                  Voorbeeld van BananAlbum : Klik Hier

                  Bij bananalbum kan je rechtsklikken om naar fullscreen modus te gaan !

                  Succes !
                  Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eigen fotosite maken

                    ik gebruik op dit moment SmugMug en ben er zeer tevreden van.
                    Het is wel betalend, maar er zijn kortingsbonnen te vinden voor -50% je eerste jaar en er is een trial periode van 2 weken met alle mogelijkheden open.
                    Vanaf de Power versie (rond de 55$/jaar) kan je de layout volledig aanpassen.

                    Inbegrepen is onbeperkte opslag, en een ruimschoots voldoende traffic en de customer service is een van de beste die ik tot nu toe online ben tegengekomen.
                    Bijkomende pluspunten zijn de mogelijkheid tot hotlinken,printen en bestellen van backups (en instellen van eigen winstmarges bij verkoop van prints bij een pro-account). Als je nog moet kijken voor een host die je alleen gebruikt voor foto's zou ik toch aanraden hier eens naar te zien. Een link naar mijn site daar vind je in mijn sig... (Power-account).
                    Last edited by jvm; 9 oktober 2007, 17:47.
                    Meer foto's hier te vinden

                    Comment

                    Working...
                    X