Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

copyright

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: copyright

    Het moreel recht is onvervreembaar. De gebruiksrechten kunnen uitgegeven worden. Daarbij kan de band beslist hebben de foto's door te spelen aan Offthestage.be vermits ze een overeenkomst hadden met de fotograaf omtrent het gebruik van de foto's. Misschien is er op dat vlak een misverstand tussen band en fotograaf omtrent het gebruik maar dat kan alleen op papier gepreciseerd worden.

    Wat echter niet kan is dat Offthestage.be de foto's zodanig bewerkt dat de naam van de fotograaf uitgewist wordt. Daarmee wordt het moreel recht vervreemd en dat kan nooit.

    De bewering van Offthestage.be dat de personen in de foto toestemming moeten geven slaat op het portretrecht en dat is niet van toepassing omdat de band optreden had gegeven en de fotograaf toelating had gegeven tot het nemen van foto's. Trouwens, daar heeft Offthestage.be niets over te zeggen en is aan de band. Ze geven mij de indruk hiermee te willen intimideren en tonen geen respect voor de rechten van de fotograaf.

    Ik ga mij zo eens informeren of ik mezelf niet kan aansluiten bij SOFAM. Lijkt me een interessante "investering".

    Dave
    Last edited by GroovBird; 1 oktober 2007, 11:57.
    pixelpusher

    Comment


    • #17
      Re: copyright

      Hierbij het teleurstellend antwoord van offstage op mijn vraag naar uitleg:

      Offstage.be zorgt ervoor dat bands hun foto's kunnen uploaden. Daar wij onderaan de foto ons logo zetten is louter om aan te duiden dat deze foto's bij ons geupload zijn. (Dit is gratis voor de bands)
      Iedereen die op onze website foto's upload gaat akkoord met onze disclaimer.
      Ik begrijp ten volle dat het overschrijven van uw copyright niet prettig is voor u, daar u zelf ook veel moeite en tijd in uw werk hebt gestoken. Misschien kan u de copyright links van de foto zetten zodat deze niet wordt overschreven met ons logo.
      Verder zal u het moeten opnemen met de band in kwestie al u de foto's wenst te verwijderen van de website.


      Onvoorstelbaar!!!
      facebook

      Comment


      • #18
        Re: copyright

        In het bezit zijn van gestolen waar is ook een misdrijf, wel handig dat ze zelf bewijslast leveren

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #19
          Re: copyright

          Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
          Hierbij het teleurstellend antwoord van offstage op mijn vraag naar uitleg:

          Offstage.be zorgt ervoor dat bands hun foto's kunnen uploaden. Daar wij onderaan de foto ons logo zetten is louter om aan te duiden dat deze foto's bij ons geupload zijn. (Dit is gratis voor de bands)
          Iedereen die op onze website foto's upload gaat akkoord met onze disclaimer.
          Ik begrijp ten volle dat het overschrijven van uw copyright niet prettig is voor u, daar u zelf ook veel moeite en tijd in uw werk hebt gestoken. Misschien kan u de copyright links van de foto zetten zodat deze niet wordt overschreven met ons logo.
          Verder zal u het moeten opnemen met de band in kwestie al u de foto's wenst te verwijderen van de website.


          Onvoorstelbaar!!!
          Heb je al een klacht gedaan bij hun provider, kans is groot dat deze hostingprovider er minder kan mee lachen dat ze wetgeving aan hun laars lappen. Zoals reeds gezegd zijn ze zelfs behulpzaam met het aanleveren van bewijs.

          Comment


          • #20
            Re: copyright

            Maak je lid van Sofam en dien een klacht in. Hoe je het draait of keert, het is en blijft een flagrante schending van de auteurswetgeving. Al eens gekeken wat het hun kan kosten als ze je copyrightinfo overschrijven ?

            Als je vaak foto's neemt voor internetpublicatie die gevoelig zijn voor diefstal kan je eventueel je foto's digitaal watermerken.
            BD0808BE

            Comment


            • #21
              Re: copyright

              Heb je al een klacht gedaan bij hun provider, kans is groot dat deze hostingprovider er minder kan mee lachen dat ze wetgeving aan hun laars lappen. Zoals reeds gezegd zijn ze zelfs behulpzaam met het aanleveren van bewijs.
              Bedankt voor jullie suggesties. Ik zal eens contact opnemen met hun provider.
              Hoe kan je de naam van hun provider achterhalen?
              facebook

              Comment


              • #22
                Re: copyright

                Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
                Bedankt voor jullie suggesties. Ik zal eens contact opnemen met hun provider.
                Hoe kan je de naam van hun provider achterhalen?
                Ik zie priorweb.be veel verschijnen : dnsreport www.offstage.be


                Oh ja, niets belet je om het aan ecops.be te melden, zeker omdat je zo'n frappant antwoord hebt gekregen.

                enkele citaten uit hun startpagina :

                "eCops is een online meldpunt waar jij als internetgebruiker misdrijven op of via het internet kan melden.
                Je hoeft je niet te bekommeren over “Wie is er nu juist bevoegd?”, eCops zorgt ervoor dat jouw melding door de bevoegde dienst wordt onderzocht."

                "eCops is een initiatief van :
                De Federal Computer Crime Unit van de Federale Gerechtelijke Politie (FCCU)
                De Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie"


                In een ver verleden al goede ervaringen gehad met een melding aan de FCCU.

                Comment


                • #23
                  Re: copyright

                  Volgens Ripe (http://www.ripe.net/) behoort het IP-address aan Telenet toe. Reverse resolve van het IP-address toont aan dat het een iFiber-klant is van Telenet.

                  Best eens contact opnemen met Telenet dan waarschijnlijk.
                  Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                  Comment


                  • #24
                    Re: copyright

                    Waarom dat kinderachtig gedoe met IP-adressen en/of providers?
                    Stel gewoon de verantwoordelijke in gebreke, m.a.w. lees de disclaimer:

                    Deze website is ontwikkeld door All Music Company NV, hierna 'Offstage - All Music Company' genoemd, die tevens instaat voor het besturen en het managen van deze website. Offstage - All Music Company is een naamloze vennootschap, met zetel te 2610 Wilrijk, Boomsesteenweg 460. Het algemeen telefoonnummer is +32 3 820 49 10, e-mail info@offstage.be. RPR Antwerpen 0466.252.967, BTW BE 466.252.967

                    Comment


                    • #25
                      Re: copyright

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Waarom dat kinderachtig gedoe met IP-adressen en/of providers?
                      Stel gewoon de verantwoordelijke in gebreke
                      Het beste zou uiteraard zijn dat de OP vergoed wordt voor wat er met zijn foto's is gebeurd, maar als hij dat een beetje te ver vindt gaan, kan het al voldoende genoegdoening geven als de site - al dan niet tijdelijk - offline wordt gehaald door de provider. Ook daardoor zullen ze volgende keer wel eens 2 keer nadenken, hopelijk.
                      Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                      Comment


                      • #26
                        Re: copyright

                        Ik heb E-cops op de hoogte gesteld van de feiten.
                        Ik houd jullie op de hoogte van hun ondernomen acties.
                        facebook

                        Comment


                        • #27
                          Re: copyright

                          Wow fuck, wat een historie.
                          Heb je al nieuws van de E-cops?

                          Vermits volgens mij de site nog altijd deze foto's online heeft staan en je naam nog altijd zo half overschreven is. Denk ik dat er dus niets verbeterd is...

                          Comment

                          Working...
                          X