Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

    Het is een gegeven dat Procirep niet supersnel werkt en bovendien 2 tot 3x duurder is dan De Beukelaer. Veel kan je er echter niet aan doen. Ik heb in het voorjaar ook een AFs-lens binnengebracht ter herstelling van de AF-motor. 4 weken weggeweest, kostprijs 300€...
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

      @mvdr1
      Neem rechtstreeks contact op met Procirep om te proberen achterhalen waar je toestel nu is (bij hen, Nikon France of reeds hersteld), in een poging te achterhalen wanneer het toestel bij hen is afgeleverd, en wat de huidige toestand is.
      Als het probleem van de termijn zich bij Procirep situeert, dan kan ik je maar één ding zeggen, neem rechtstreeks contact op met Nikon Belgie, en vertel hen je verhaal, best met tijdslijn. Er zijn wel meer van die klachten bekend.

      @Vantje
      Herstellingen zijn nu eenmaal niet gratis, en ik weet niet over welke lens het ging. Lenzen gaan bij mijn weten van Procirep Belgie voor herstellingen zowiezo naar Nikon Frankrijk, van waar ze naar een onderaannemer gaan, en dan weer terug. Daar gaat al snel wat tijd over...

      Heb je enige verdere info omtrent het statement van 2x tot 3x duurder dan vroeger bij De Beukelaer? Anders is dit ook wel een argument om te ventileren naar Nikon Belgie.

      Comment


      • #18
        Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

        Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
        @mvdr1

        Heb je enige verdere info omtrent het statement van 2x tot 3x duurder dan vroeger bij De Beukelaer?
        Dit werd mij medegedeeld door de winkelbediende...
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

          Oorspronkelijk geplaatst door mvdr1 Bekijk bericht
          Hallo

          Heb op heden, donderdag 4 oktober, mijn toestel nog steeds niet terug.
          Een echte schande, en dan nog tegen zo'n prijs !
          Dan zal ik toch eens ferm op de toonbank moeten kloppen , en vragen of dit dan de service van TUYTTENS is ? Want nu ga ik me niet meer inhouden om ook hun naam bekend te maken.
          Dit is dan gewoon pure afzetterij.

          BLIJF DAAR DUS BUITEN !

          Ik heb nu voor de rest van mijn leven mijn lesje wel geleerd.

          Groetjes

          Marc uit Brugge
          Marc, sta me toe om dit even te vertellen.
          Een tijd geleden (tijd gaat snel) was ik bij Tuyttens om te informeren want ik ging digitaal voor een D70. Nu, na dertig jaar had ik nog een heleboel AiS spul en mijn eerste vraag was dan ook als ik dat zou kunnen gebruiken op de D70.

          Jaja, geen probleem volgens hen

          Maar ik had een 50 en een 200 mee om hen te laten proberen.

          Dit is een korte samenvatting van de discussie :

          "Ziezo meneer, de 200 zit erop"

          Neem nu eens een foto en toon me dat

          "Oesje, geen kaart in het toestel"

          Steek er een kaart in, dit is toch een fotozaak.

          "Oeje, geen batterij in het toestel"

          Steek er dan een in

          "ziezo, aj de lichtmeter werkt niet"

          Dan ging de discussie over de 200 die een 300 werd en vervolgens moest ik een niet te volgen tekening van een optische as met lichtstralen onder mijn ogen krijgen. Totaal chaotisch.
          Uiteindelijk kreeg ik de D70 met mijn 200 in handen en tot op dat moment dacht ik enkel in termen van vergrotingsfactoren bij 24x36 en niet in beeldhoek (doe ik nog trouwens)

          dat is geen 300

          "dat is wel een 300"

          Dus als ik een foto doormidden knip verandert de brandpuntsafstand van de camera waarmee hij genomen is ? (ik leer vrij snel)
          Een brandpuntsafstand is een lensgegeven

          "meneer U kent niks van digitaal en nu komt U hier ruzie maken, ik werk hier al 8 jaar"

          En toen dacht ik : run like hell

          Ik begrijp uw en dus maar al te goed.
          Vuilbekkerij is mijn ding niet en ik ben een bijzonder aimabel persoon maar toen was ik echt verontwaardigd over de klantenbehandeling

          PaulM uit Brugge

          Comment

          Working...
          X