Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit werk printen : welke printer & papier ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    fel bedankt, wordt interessant ...
    Tribal, ik zou wel eens een pritnout tss je twee printers willen vergelijken.

    nu lees ik dat er een nieuwe techniek in de 950i wordt gebruikt die veel beter resultaat geeft, wat nog een betere scherpte geeft en meer nog, niks banding ...

    Ik heb anders wel interesse Luc, maar zo zie je maar dat ieder toch een eigen mening heeft ...

    Comment


    • #17
      Originally posted by Phille
      fel bedankt, wordt interessant ...
      Tribal, ik zou wel eens een pritnout tss je twee printers willen vergelijken.

      nu lees ik dat er een nieuwe techniek in de 950i wordt gebruikt die veel beter resultaat geeft, wat nog een betere scherpte geeft en meer nog, niks banding ...

      Ik heb anders wel interesse Luc, maar zo zie je maar dat ieder toch een eigen mening heeft ...


      Ik vind het helemaal geen kwestie van mening hebben, het gaat om wat je ziet en daar is persoonlijke voorkeur totaal los staand van. Zelfs een 'blinde' ziet dat dezelfde foto op de Canon S9000 onscherper is met identiek dezelfde instellingen als van een Epson 895C. Trouwens ik denk dat er niet veel echt de twee printers en merken naast elkaar hebben om te kunnen vergelijken. Dat heb ik dus wel, bovendien is het mij niet om te doen iemand een blaas wijs te maken integendeel. Ik probeer hier voorstellen, raadgeving en ervaring mee te delen vanuit een zo objectief mogelijk standpunt. btw ik heb geen aandelen bij Epson of wat dan ook hoor
      Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

      Comment


      • #18
        voor wat het waard is, ik heb daarnet - in afwachting van de Canon i9100 en voor een dringende opdracht - twee afdrukken gemaakt op de Canon i950 bij Bd-member mep.

        Schitterend resultaat, niet van fotoboer te onderscheiden en bliksemsnel.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #19
          Hallo,

          Ik heb een deskjet 7150. Een vriend die bezig is met traditionele fotografie kon de 'echte' niet onderscheiden van ontwikkelde in mijn foliootje.

          Mvg,
          M
          Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
          Olympus E-PL2 + 14-150.

          Comment


          • #20
            Phille ik wil hier toch nog even op terug komen omdat er altijd mensen zijn die vinden dat ze je onderuit moeten halen.
            Wat ik probeer duidelijk te maken is dat onze Epsons heel goed printen maar de test met de i850 een duidelijk beter resultaat heeft laten zien dan onze 980 printers van Epson die toch aanmerkelijk duurder zijn. Dit is een nuchtere vaststelling van iemand die elke dag honderden pagina's print dus durf ik rustig stellen dat die i850 een zeer goede printer is voor zijn geld. De nieuwe Epsons laten echt niet meer toe om te hervullen en een chip resetter kan daar ook geen uitkomst meer bieden omdat men niet langer gebruik maakt van een systeem waardoor de inkt door een spons wordt geabsorbeerd maar de inkt in een spiraalvormig systeem in de cartridge is aangebracht wat je niet kan hervullen. Die jongens van Epson zijn ook niet gek en weten dat hervullen een nationale sport is geworden. Het is een keuze die je moet maken maar voorlopig zijn die cartridges van de Canon nog wel te hervullen en werken nog wel met een reservoir en sponssysteem.

            @Tribal69 als je goed had gelezen zou je gemerkt hebben dat ik geschreven heb dat die hervultechniek niet nieuw is en in tegenstelling tot wat jij meent te denken is ons systeem wel zelf gemaakt wat niet betekend dat wij dit hebben uitgevonden wat ik ook niet beweerd heb. Tot mijn eigen vreugde stel ik vast dat dank zij de inspanningen van onze "externe" technieker de printers blijven printen wat geen eenvoudige taak is gebleken omdat en je schrijft het zelf de printkoppen nogal eens verstoppen maar als dat het enige probleem was kochten we morgen nog printers bij. Wat we vooral nu zoeken is een duurzamer transportsysteem maar daar zal jij ons vermoedelijk wel niet aan kunnen helpen al was het maar dat helpen niet echt in uw natuur ligt.
            Voor mij is deze zaak hierbij afgesloten.
            Luc "iKKe"
            http://www.jip.be/luc

            Comment


            • #21
              voor dat het hier in een vete uitdraait IEDEREEN hartelik dank voor z'n bijdrage ... ik heb alvast info genoeg. En een idee over enkele mededingers, zlef ga ik alvast pas een keuze maken vanaf ik van alle printers die ik zie zitten een afdruk hebgezien die IK heb geschoten en niet aangeboden door een fabrikant.

              Tnx all !

              Comment


              • #22
                You got mail Phille!
                Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                Comment


                • #23

                  Met een S9000 die geen scherpe afdrukken aflevert moet wel iets aan de hand zijn. Ik druk zelf enkel foto's af waar ik op scherm tevreden over ben en zou het op zijn zachtst gezegd vervelend vinden als een printer van 600 achterwielen niet dezelfde scherpte en kleuren zou afleveren die mijn scherm laat zien.

                  Voor mijn A3-prints gebruik ik Smooth Pearl Paper van Ilford. Mijn kinnebak raakte bijna de grond toen ik daarop mijn eerste A3'tje afdrukte.

                  Happy shooting,
                  Frank

                  Comment


                  • #24
                    frank, een vraagje, als je A3's afdrukt vanuit welke resolutie werk je dan, ik bedoel is het een 6 MP bestand zeg maar 3000x2000 waarbij je in photoshop naar A3 vergroot of anders ??

                    Als je zo onder de indruk bent, kan je me bijkomend zeggen dat ilford beter is dan het phto pro papier van Canon zelf ??

                    Ik heb de mogelijkheid aangeboden gekregen een S9000 eens te mogen testen (waarvoor mijn oprechte dank) en heb gisteren de kwaliteit van een Epson 895 gezien, ook om U tegen te zeggen.

                    In ieder geval, ik wacht met beslissen tot ik een S9000 heb zien werken en ik zou doodgraag ook nog een i950 print zien.

                    Philippe

                    Comment


                    • #25
                      ik werk al een paar jaar met de Epson Stylus Photo 870 :
                      zeer goed resultaat en tot op heden geen enkel technisch probleem. Moet er wel aan toevoegen dat het tot op heden aantal gedrukte print beperkt is.
                      groeten, Luc

                      Comment


                      • #26
                        bedankt iedereen voor alle hulp. vandaag de knoop doorgehakt, het is de i950 geworden, na het zien van enkele prints die ik vandaag ergens in een winkel mocht maken, was ik overwelmd, deze printer print snel maar beter nog, de printouts zijn whaahww. Dit overtreft alles wat ik tot hiertoe gezien heb, en het mag gezegd, het knapste wat me tot hiertoe getoond was, dat heb ik te dankten aan Tribal die mee een zeer sterk staaltje printwerk heeft laten zien van z'n epson die beduidend beter printte dan zijn canon 9000S (echt waar, zelf mee kunnen beoordelen). Maar de i950 maakt de gap weer dicht, die doet het extreem goed, amai.

                        Voila, dus geen A3, gekozen om op A4 te blijven, een A3 of groter laat ik dan wel in een labo maken als het moet.

                        Tribal, m'n oprechte dank voor de proeven, al bij al wordt het hier toch een canon, maar je epson prints hebben me tenminste aangetoond welke kwaliteit ik minstens als 'fotoprint' mocht verwachten.

                        mvg

                        Comment


                        • #27
                          Graag gedaan Phille
                          Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                          Comment

                          Working...
                          X