Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

    @valere
    Dat die mtbf niet kan berekend worden klopt maar ik wou enkel aantonen dat een goede harde schijf héél lang meegaat. (tenzij je pech hebt natuurlijk )

    En wat die bliksem betreft: precies daarom dat die server moet aangesloten worden op een UPS. Met UPS bedoel ik dan ook een overspannings-beveiligde, met batterijen voorziene spanningsstabilisator (die kosten zo'n € 120)

    Tenslotte staan je gegevens toch op 2 aparte toestellen.
    Natuurlijk kun je niet alles voorzien maar indien iedereen een dergelijk systeem zou gebruiken ben je toch vrij veilig nietwaar.

    PS: ik 'zit' ruim 25 jaar in de computers en een data-computer die 15 jaar of langer meegaat (en dagelijks werkt) is absoluut geen uitzondering...
    *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

    Comment


    • #47
      Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

      Bij mij is het eenvoudig. Foto's op interne schijf plus 3 externe schijven met telkens de volledige bibliotheek (Aperture Vaults). Plus een backup op DVD van al mijn RAW bestand + .xml met metadata, dit twee maal. Eentje on- en eentje offsite.
      Last edited by Powaqqatsi; 22 september 2007, 09:48.
      mijn website

      Comment


      • #48
        Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

        Vergeet niet dat HD met magnetische opslag werkt: bij een (extern )magnetisch veld kan al je data vernietigt worden. Ook een foutje bij het opslaan van nieuwe data kunnen je bestanden doen verdwijnen. Ook is een HD heel kwetsbaar: een flinke dreun kan hem onbruikbaar maken en glipt een externe schijf uit je handen dan kun je hem samen met je foto's in de vuilnisbak gooien.
        Het blijft altijd noodzakelijk een back-up van je bestanden op te slaan op niet wisbare schijven. In ruim 12 jaar ben ik nog geen data verloren die ik op CD en later op DVD gebrand heb: maar ik gebruik ook niet de goedkoopste rommel om op te branden.
        Archiveren is altijd nodig wil je snel een foto vinden naar Titel; inhoud; datum en plaats van opnamen: het maakt niet uit of deze in een negatievenmap zit; op HD staat of op DVD. In luttele seconden vind ik via een database 50 jaar oude beelden terug.

        Comment


        • #49
          Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Jazeker: http://www.kpn.com/kpn/show/id=812214

          Het is er ook voor de particulier: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1854544

          Ik weet niet of ze ook internationaal opereren of alleen voor abonnees.
          First of all wou ik toch even zeggen: "er ligt daar een ENORM gat in de markt" voor alle mensen die belang hechten aan data (foto's, muziek,...)

          En Belgacom doet dit ook, maar voor de gigabytevreters zoals wij is dit ook geen betaalbaar alternatief.



          ('t is wel een sublieme oplossing, ik gebruik het zelf, echt de max, je kan tot X copy's teruggaan op file-basis als je per accident "iets" of heel veel overschreven zou hebben => based op technologie van de firma Connected voor de freaks)
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

          Comment


          • #50
            Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
            First of all wou ik toch even zeggen: "er ligt daar een ENORM gat in de markt" voor alle mensen die belang hechten aan data (foto's, muziek,...)

            En Belgacom doet dit ook, maar voor de gigabytevreters zoals wij is dit ook geen betaalbaar alternatief.



            ('t is wel een sublieme oplossing, ik gebruik het zelf, echt de max, je kan tot X copy's teruggaan op file-basis als je per accident "iets" of heel veel overschreven zou hebben => based op technologie van de firma Connected voor de freaks)
            Is inderdaad een mooi alternatief...je moet niet liggen denken aan al die schijven etc ... doch zoals je reeds hebt aangehaald: POKKEDUUR

            Grt,
            JanMetDePet
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

            Comment


            • #51
              Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

              Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
              Is inderdaad een mooi alternatief...je moet niet liggen denken aan al die schijven etc ... doch zoals je reeds hebt aangehaald: POKKEDUUR

              Grt,
              JanMetDePet
              Is toch eerder beperkt (25GB) en TRAAG veronderstel ik.

              Comment


              • #52
                Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

                Pokkeduur zou ik het niet willen noemen. In de laatste PCM (NL) stond een artikel over zo'n bedrijf maar die lui vragen een absurd bedrag. Nu KPN 5 euro per maand voor 50 GB vraagt zullen er wel meer spelers komen en de prijzen zullen dalen. Traag is voor mij geen probleem als de backup 's nachts plaatsvindt. Ik gebruik het zelf nog niet maar overweg het wel, als nog een extra zekerheid.

                Comment


                • #53
                  Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Pokkeduur zou ik het niet willen noemen. In de laatste PCM (NL) stond een artikel over zo'n bedrijf maar die lui vragen een absurd bedrag. Nu KPN 5 euro per maand voor 50 GB vraagt zullen er wel meer spelers komen en de prijzen zullen dalen. Traag is voor mij geen probleem als de backup 's nachts plaatsvindt. Ik gebruik het zelf nog niet maar overweg het wel, als nog een extra zekerheid.
                  ...is dat 50Gb elke maand?
                  Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                  Comment


                  • #54
                    Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

                    Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                    ...is dat 50Gb elke maand?
                    Ja, elke maand diezelfde 50 GB.

                    Comment

                    Working...
                    X